גרסטל: "אני עוברת מסכת של השמצות"

השופטת בדימוס הילה גרסטל, שהתפטרה מתפקיד נציבת הביקורת על הפרקליטות: "פתחו דף פייסבוק שנועד להסית נגדי" ■ פרקליטת מחוז ירושלים: "הדברים לא מבוססים"

"השיטות שננקטו כנגדי כנציבת הביקורת על הפרקליטות מזעזעות. אני עוברת מסכת של השמצות. מעלים נגדי טענות ברמה האישית. פותחים דף פייסבוק שנועד להסית נגדי" - כך אמרה היום (ד') השופטת בדימוס הילה גרסטל, שהתפטרה לאחרונה מתפקיד נציבת הביקורת על הפרקליטות, בדיון בוועדת החוקה של הכנסת שעסק בהצעת החוק להסדרת עבודת נציבות הביקורת.

גרסטל הנרגשת הציגה תדפיס של דף פייסבוק, בו מופיעה תמונתה ומתחתיה הכיתוב: "האישה שהפכה ממשפטנית מוערכת לקונספירטיבית הזויה".

עוד התלוננה גרסטל כי "צילמו אותי יושבת במזנון הכנסת עם חבר מרכז ליכוד שאני בכלל לא מכירה. כנראה שמאוד חמור לשבת עם חבר מרכז מפלגה. נטען כנגדי שבפגישתי אתו עברתי עבירה פלילית". 

גרסטל אמרה שהיא החליטה לשתף את מה שעברה בשנותיה כנציבת הביקורת רק על קצה המזלג. "יבוא יום והנושא ייפתח יותר. לאחר 24 שנים בתפקיד שיפוטי לא ניתן לעבור על השיטות המזעזעות שננקטו מולי לסדר היום".

לדברי גרסטל, "יש בתוך הפרקליטות אנשים שלא רוצים ביקורת. אנשים מתוך הפרקליטות דאגו לעדכן אותי במה שמתנהל מאחורי הקלעים, לרבות בהודעות הוואטסאפ שנשלחו בקבוצות של פרקליטים. דבריי מגובים במסמכים. צריך שמישהו בפרקליטות ישנה את הדיסקט".

לדבריה, "הנציב חייב להיות עצמאי. כולנו נצא נשכרים מביקורת מקצועית, הפרקליטות תשתפר, ואמון הציבור יגבר".

פרקליטת מחוז ירושלים, עו"ד נורית ליטמן, הגיבה לדברי גרסטל ואמרה: "הדברים לא מבוססים, לא מתאים לשופטת להציג דברים ללא הוכחות. יש להצטער על כך. אנו מכחישים את הדברים מכל וכל, הדברים לא יצאו מהפרקליטות. ארגון העובדים מנהל מאבק חוקי ולגיטימי, כך גם נקבע בבית הדין לעבודה".

ליטמן גם הכחישה את דברי גרסטל שטענה כי פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, אמר שהפרקליטות מתנגדת לביקורת. 

ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה בחריפות לדברי גרסטל. "דבריה על מבקריה חסרי שחר. אין מי שלא מבקר את הפרקליטות. הדבר הנורא שהיא הביאה להראות לנו הוא תמונתה בפייסבוק. נו, באמת, כל מי שמכיר את השיח ברשתות החברתיות מבין שאין בכך כלום. אני רואה בחומרה רבה את פגישתה עם חבר מרכז ליכוד. אנחנו עובדים בבניין שקוף, ומותר לצלם אותה. גרסטל אומרת השמצה אחר השמצה חסרת שחר. אם היינו צריכים ראיה מדוע היא לא התאימה לתפקידה - זה לשמוע את דבריה ואת ההשמצות שלה, שאין בהם מזג שיפוטי". 

ח"כ ניסן סלומיאנסקי ציין כי בכוונתו להאיץ את תהליך חקיקת החוק להסדרת עבודת נציבות הביקורת על הפרקליטות. לדבריו, "אם הנציב החדש ייכנס לתפקידו לפני שהחוק יחוקק, נתחיל לעבוד ברגל שמאל. אין לו מגבלות או הנחיות". 

עוד באותו נושא: 

אחרי התפטרות גרסטל: מי יהיה נציב הביקורת על הפרקליטות?