עוד הליך הפרה נגד ערוץ 10: אסף הראל כינה את נתניהו "אפס"

ההליך נפתח לאחר שהראל אמר בתוכניתו השבוע, בהתייחס לראש הממשלה: "יא אפס מוכר אשליות... שום דבר לא מעניין אותך" ■ הרשות השנייה: קיבלנו כ-200 תלונות מצופים

אסף הראל / צילום: צילום מסך
אסף הראל / צילום: צילום מסך

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הודיעה היום (ה') כי פתחה בהליך הפרה נגד ערוץ 10, בעקבות דברים שנאמרו במונולוג הפתיחה של תוכנית הלייט-נייט "לילה טוב עם אסף הראל".

מדובר בתוכנית ששודרה ביום שלישי השבוע, לאחר שנודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לדחות את מועד פתיחתו של תאגיד השידור. הראל פנה בדבריו לנתניהו ואמר בין היתר את הדברים הבאים: "זה קשור לחקירה שמתנהלת נגדך? טוב לך שעכשיו התקשורת תתעסק בזה ולא בשחיתות האישית שלך? הרי כל מי שרואה איך אתה מנהל את המדינה, באיזה חוסר יושר, נכלוליות, אפס ערכים ומאה אחוז אופורטוניזם, לא יופתע אם הכול יתגלה עליך... הכול אפשר להאמין עליך, ולא כי אתה מפלצת, פשוט כי אין לך ערכים. אתה יודע לעשות קולות של ערכים: ירושלים, יהודים, שואה, איראן... יא אפס מוכר אשליות... שום דבר לא מעניין אותך, לא אותך ולא את חבורת הכלבלבים העלובה שסביבך". 

לפי הרשות השנייה, עד כה התקבלו אצלה כ-200 פניות מצופים שהתלוננו על האמירות הפוגעניות והשפה הבוטה, והקטע המדובר מהווה לכאורה הפרה של כללי הרשות השנייה העוסקים ב"פגיעה בטעם הטוב, בכבודו של אדם או ברגשות הציבור". 

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "העניינים שבינינו ובין הרשות השנייה מתנהלים בין שני הגופים".

נזכיר כי רק לפני כשבוע וחצי פתחה הרשות השנייה בהליך הפרה נוסף נגד תוכניתו של אסף הראל. העילה להליך אז הייתה שיר ששודר בתוכנית וביקר את נסיעתו של נתניהו לאוגנדה לטקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה, שיר שבמהלכו הושרו ברקע שוב ושוב המילים "כי יוני מת, כי יוני מת" - כשהכוונה היא לאחיו של ראש הממשלה, יוני נתניהו ז"ל, שנפל במבצע. 

הראל הגיב אז לדברים בתוכניתו ואמר כי "המערכון היה מופנה כלפי ראש הממשלה והנסיעה הבזבזנית שלו לאפריקה, במרכזה עמד הטקס המגוחך לציון מבצע אנטבה. יוני נתניהו, כמו כל חללי צה"ל, זכאי לכל ההוקרה והתודות שחברה יכולה לחלוק למי שהקריב את חייו עבורה".