הכירו: האדם היחיד בעולם שישרוד תאונת דרכים קטלנית

מכוער אבל מסיבה טובה: חוקרים באוסטרליה בנו בובה דמוית אדם המסוגלת לדבריהם, לשרוד תאונות דרכים קטלניות באמצעות מבנה פיזיולוגי מותאם במיוחד

גרייהם, טראומה, תאונות דרכים / צילום: Victorian TAC
גרייהם, טראומה, תאונות דרכים / צילום: Victorian TAC

לאורך התקופות בני אדם למדו להתמודד עם אתגרים שונים ומגוונים, אבל הישרדות מתאונת דרכים היא לא אחד מהם. אם היה קיים בן אנוש שיכול לשרוד תאונת דרכים רצינית, כנראה שהוא היה נראה כך. נכון, אי אפשר לומר שהוא יפה, אבל הבובה שלפניכם המכונה גרייהם, היא מכוערת מסיבה טובה. היא משמשת את הוועדה הלאומית למניעת תאונות באוסטרליה, ה-TAC על מנת להראות לתלמידים איך הם היו צריכים להיראות על מנת לשרוד תאונת דרכים קטלנית.

גרייהם שפותח על ידי פסלת אוסטרלית בשם פטרישיה פיקיני ביחד עם חוקר תאונות ורופא טראומה, עוצב כך שהוא יוכל לספוג את הכוח המופעל עלינו בזמן תאונה חזיתית. כך לדוגמא, הצלעות שלו כוללות מעין כריות אוויר שמסוגלות לספוג מכות, עצמות הפנים שלו מוגנות על ידי רקמות שומן, ואין לו צוואר כך שהוא יכול להתמודד עם מכת הצלפה למפרקת. גרייהם יכול לשרוד גם תאונה בתור הולך רגל. יש לו ברכיים שיכולות להסתובב לכמה כיוונים, עור עמיד במיוחד וגולגולת מקומטת שמסוגלת לספוג מכות ישירות.

הפסל האינטראקטיבי הזה מוצג בגלריה הלאומית של ויקטוריה, במלבורן אוסטרליה, ומי שיגיע לבקר אותו יוכל לראות מה מתרחש מתחת לעור שלו באמצעות פלטפורמת המציאות הרבודה של גוגל, ה-TANGO AR.