ענבל אור: "אני לא נוכלת. אני לא ישנה בלילה ואני רוצה להגיע אתכם להסדר כדי שאוכל לישון"

כך אמרה יזמית הנדל"ן באסיפת הנושים שיזמה, במטרה להגיע להסדר מחוץ לבית המשפט ■ היום התברר כי אור הציגה לביהמ"ש צ'ק מבוטל כבטוחה להצעת ההסדר

"אני לא נוכלת. אני לא ישנה בלילה ואני רוצה להגיע אתכם להסדר כדי שאוכל לישון בלילה". כך אמרה ענבל אור בפגישת הנושים שיזמה הערב. "מנסים להציג אותי כנוכלת אבל אלה גורצים אינטרסנטים. במקום להבריא את החברה כמו שנהוג בעולם, תוך שבוע הלכנו לפירוק. יום אחד לא נתנו לנו להגיע להסדר. יום אחד!".

"יש לי מספיק נכסים פרטיים כדי שכולכם תקבלו את הכסף בחזרה. אני משתדלת להתעלם מההערות העוקצניות. אני מבינה לליבכם. גם לי קשה. יש לי משפחה. ארבעה ילדים, 3 בנות שאני לא רואה ותינוק בן חצי שנה. גם לי קשה. האינטרס שלכם הוא להגיע להסדר כדי שתקבלו את הכסף הכי מהר, לא ללכת לפירוק. והאינטרס שלי להציל את החברות שלי".

בהמשך הפגישה, הציגה אור את המתווה שהיא מציעה להסדר. יש לציין בשלב זה כי לפגישת הנושים אין תוקף משפטי ורק המפרק הזמני של החברה רשאי לכנס אסיפה רשמית באישור בית משפט. "אני מבקשת שכל קבוצה תמנה נציגות של שלושה חברים בכל פרויקט ופרויקט ותחתום על טופס שמאשר שהקבוצה מעוניינת להגיע להסדר. בהמשך תוך 14 יום נגיש את ההסדר לבית המשפט", אמרה אור.

ביום שישי בערב, נזכיר, קראה ענבל אור לכל הנושים לבוא ולהגיע להסדר. "זימנתי ביוזמתי פגישת נושים ביום ראשון בשעה 19:00", אמרה. אור הבטיחה כי היא "תכניס את היד לכיס" ותספק גם את נכסיה הפרטיים במטרה להשיב לנושים את כספם. "יש 3 אפשרויות. האפשרות הגרועה ביותר היא פירוק", לדברי יזמת הנדל"ן. "באפשרות הזו הנושים יראו מעט מאוד את כספם ואחרי הרבה מאוד שנים. האפשרות השנייה היא אפשרות של הבראת החברה והאפשרות השלישית, ולשם אני שואפת להגיע, היא הסדר עם הנושים. אני אומרת, זו הדרך היחידה של הנושים לקבל את הכסף".

"מה שמצטייר בתקשורת רחוק מהמציאות"

"לא תיארתי לעצמי כמה אנשים וכמה כאב יש בסיפור הזה עד שראיתי את האולם הזה", אמר עו"ד אוריאל זעירא בתחילת הפגישה הערב.

"קיבלנו הצעה רצינית מחברת איתנים וחברת מגדלי רמה יחד שלצד ההצעה לצד נכסיה הפרטיים של הענבל היא מספיק גבוהה כדי לעמוד בהחזר החוב. היום פורסם שהשיק הבנקאי שלווה להצעה הזו חזר בסך 61 מיליון שקל. השיק היה בתוקף. בית המשפט אמר שלא יקבל את ההצעה בשלב זה. המציע של ההצעה הודיע שהוא עומד על ההצעה וברגע שבית המשפט יאפשר הוא יעמיד שוב את השיק. הפרשה הזו היא דוגמה לכך שדברים איך שהם מצטיירים בתקשורת רחוקים מהמציאות". 

היום התברר כי ענבל אור הציגה לביהמ"ש צ'ק מבוטל כבטוחה להצעת הסדר הנושים במתווה שהציעה. לפי אור, היא הגיעה להסכמה כביכול עם משקיע שיכנס לפרויקט ז'בוטינסקי 104, ועם משקיע נוסף - למכירת דירותיה הפרטיות. בכספי שני ההסכמים מסרה אור - תוכל להחזיר כספים לנושיה הרבים.

ואולם, בנק מזרחי הגיש היום הודעה לבית המשפט שלפיה נודע לבנק כי הצ'ק הבנקאי המדובר, "בוטל לבקשת מגדל רמה עצמה ביום 28.7.2016, בשעה 9:25 בבוקר, קרי עוד בטרם הוגשה ההודעה לבית המשפט".