אורבוטק מבקשת לשדרג את תנאי ההעסקה של המנכ"ל אשר לוי

וגם: אלי פרוכטר הצטרף לדירקטוריון נובה; והנהלת וונטייז פתחה את המסחר בבורסה בת"א

אשר לוי / צילום: איל יצהר
אשר לוי / צילום: איל יצהר

ברוכים הבאים למועדון

לאחר גיוס לא פשוט, הנהלת וונטייז פתחה את המסחר בבורסה

לאחר קשיים לא מעטים הצליחה חברת וונטייז (Vonetize) מנתניה להצטרף למועדון החברות הציבוריות, והיום (ג') פתחה הנהלת החברה את המסחר בבורסה של תל-אביב. החברה ביקשה לגייס בתחילה קרוב ל-60 מיליון שקל אולם נאלצה להסתפק בסוף בגיוס של כ-16 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות.

נועם יוספידיס, מנכ"ל החברה, אמר כי "המסע שלנו הינו התגלמות חלום היזמות הישראלי. וונטייז התחילה, כמו כל סטארטאפ מצוי, משני יזמים רכונים על מחשב נייד בבית קפה תל-אביבי. ב-5 השנים שחלפו מאז הקמת החברה השכילה וונטייז לבסס שותפויות ארוכות טווח עם ספקי התוכן הטובים בעולם וכרתנו הסכמי הפצה גלובליים עם ענקיות האלקטרוניקה בעולם".

במסגרת המעמד המרגש החליט יוספידיס גם לשגר מסר לאומה והוסיף כי "היום, הציבור הישראלי אומר כן, אנחנו אומת הטכנולוגיה, המקום שלכם הוא כאן". וגם - "כן, אנחנו רוצים לטפח ולגדל חברות בינלאומיות, אשר ינטעו את בסיסן בישראל ולא בשווקים זרים".

חני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה, אמרה כי "הבורסה מהווה קרש קפיצה לחברות ההייטק ואנו מקווים כי וונטייז הינה הסנונית שתבשר הגעתן של חברות נוספות לתל-אביב".

דוד בן נעים,  נועם יוספידס והמשפחה, חני שיטרית ואמנון נויבך / צילום: גיא אסייג
 דוד בן נעים, נועם יוספידס והמשפחה, חני שיטרית ואמנון נויבך / צילום: גיא אסייג

אדום עולה

המאמן החדש של הפועל ירושלים כדורסל מעלה הילוך

הרכש הטרי של מועדון הפועל ירושלים בכדורסל, המאמן האיטלקי המעוטר סימונה פיאנג'יאני, זוכה לקבלת פנים חמה. פיאניג'אני, שזכה בשש אליפויות איטליה רצופות ורשם שתי העפלות לפיינל פור היורוליג עם סיינה, מחליף בית אבל נשאר עם אותו הרכב. באיטליה נהג פיאניג'אני על מכונית אלפא רומיאו ג'ולייטה ועם הגעתו לישראל החליט שהוא רוצה רכב בדיוק מאותו הדגם ובצבע אדום. כאילו שהייתה לו אופציה.

עם נחיתתו הגיע לסוכנות אלפא רומיאו בירושלים והתחדש במכונית, במסגרת שיתוף הפעולה השנתי של קבוצת סמל"ת עם הפועל ירושלים בכדורסל. פיאניג'אני המרוצה אמר "עכשיו אני מרגיש בבית. אפשר להתרכז בכדורסל". דניאל חן, מנהל המכירות הארצי של היבואנית ניסה להעניק לפיאנג'יאני הדרכה אישית על כל מערכות הרכב. אך זה רמז בעדינות שהוא מכיר אותו היטב והציע לחן להצטרף אליו לנסיעה הראשונה שלו על הרכב החדש ושניהם יצאו לסיבוב ברחבי עיר הבירה.

סימונה פיאנג'יאני / צילום: שוקה כהן
 סימונה פיאנג'יאני / צילום: שוקה כהן

עלה שלב וקבל בונוס

אורבוטק מבקשת לשדרג את תנאי ההעסקה של המנכ"ל אשר לוי

אורבוטק מבקשת לשדרג את תנאי ההעסקה של המנכ"ל אשר לוי. אסיפת בעלי המניות שתתכנס ב-12 בספטמבר תתבקש לאשר ללוי העלאת שכר מ-130 אלף שקל בחודש ל-150 אלף שקל (ובסך הכול 1.8 מיליון שקל, שהם כ-471 אלף דולר בשנה), רטרואקטיבית מחודש מאי.

מעבר להעלאת השכר, אורבוטק מעוניינת לתת ללוי מענק הוני חד-פעמי בשווי של 600 אלף דולר. מדובר במניות חסומות שהוא יקבל בלי קשר לעמידה ביעדי ביצוע. ב-2015, עלות שכרו של לוי הסתכמה בכ-1.4 מיליון דולר.

בזימון לאסיפה נכתב כי ועדת התגמול והדירקטוריון של אורבוטק מציעים לאשר את המענק, "כהכרה במנהיגות של לוי ובתרומתו המשמעותי להישגי החברה ולהגדלת הערך לבעלי המניות בטווח הארוך, מאז שהפך למנכ"ל ב-2013". בין ההישגים שמוזכרים: רכישת חברת SPTS לפני כשנתיים ב-370 מיליון דולר, האינטגרציה של החברה הנרכשת ועסקאות המימון מחדש שביצעה אורבוטק לאחרונה ולדברי החברה "הפחיתו את המינוף ואת הוצאות הריבית וצפויות לאפשר לחברה את הגמישות הנדרשת לנצל הזדמנויות צמיחה עתידיות". אורבוטק השלימה לאחרונה גיוס הון של 101 מיליון דולר בנאסד"ק ושריינה לעצמה הלוואות בנקאיות בסך 110 מיליון דולר, במטרה להחזיר הלוואה שקיבלה מג'יי.פי מורגן כשרכשה את SPTS.

אורבוטק מייצרת מערכות בדיקה למכשירים אלקטרוניים ונסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-1.4 מיליארד דולר.

אשר לוי / צילום: איל יצהר
 אשר לוי / צילום: איל יצהר

סופרנובה

אלי פרוכטר מצטרף לדירקטוריון נובה

יש מי שאחרי אקזיט מוצלח של מאות מיליוני דולרים היו פורשים, במיוחד כשיש להם בחצר את האקווריום הביתי הגדול בעולם. אבל זה כנראה לא מספיק למייסד איזיצ'יפ אלי פרוכטר, והוא שב וצולל לעולם הטכנולוגיה ומצטרף לדירקטוריון נובה מכשירי מדידה, העוסקת בבקרת תהליכים מתקדמת בתעשיית המוליכים למחצה.

בתחילת השנה נמכרה איזיצ'יפ, אותה ייסד פרוכטר, למלאנוקס תמורת כ-811 מיליון דולר. לפני איזיצ'יפ פרוכטר ייסד את ספקית מוצרי הרשת LanOptics, בה כיהן כמנהל-שותף והוביל אותה להנפקה מוצלחת בנאסד"ק. עוד קודם לכן פרוכטר, בוגר הנדסת חשמל מהטכניון, היה בין מייסדי Adacom.

"אלי הוא מנהיג ומוביל טכנולוגי בתעשייה, ואנו מברכים על הצטרפותו למועצת המנהלים של נובה. חיזוק נוסף למועצת המנהלים המגוונת שלנו", אמר ד"ר מיכה ברונשטיין, יו"ר מועצת המנהלים של נובה, הנסחרת בתל-אביב ובנאסד"ק לפי שווי של כ-310 מיליון דולר.

אלי פרוכטר / צילום: איל יצהר
 אלי פרוכטר / צילום: איל יצהר