מוטי כהן וליעם ישראל חשודים בתרמית בני"ע בעשרות מיליונים

רשות ני"ע העבירה לפרקליטות את התיק בעניינים של השניים, החשודים בביצוע אלפי עסקאות תרמיתיות בהיקף עשרות מיליוני שקלים, שהובילו ליצירת רווח בסך כ-3 מיליון שקל

מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך העבירה למחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) את תיק החקירה בעניינם של מוטי כהן וליעם ישראל, החשודים בביצוע אלפי עסקאות תרמיתיות בהיקף כספי של עשרות מיליוני שקלים, שהובילו ליצירת רווח בסך של כ-3 מיליון שקל. 

מהחקירה עולה כי מרדכי (מוטי) כהן ושותפו ליעם ישראל ניהלו במהלך השנים 2015-2012 עשרות חשבונות ניירות ערך של לקוחות, וזאת ללא רישיון ניהול תיקים ובניגוד להוראות החוק בעניין.

לפי החשד, במסגרת פעילותם ביצעו החשודים בין חשבונות הלקוחות ובין חשבונות שבשליטתם של כהן וישראל פעולות קנייה ומכירה של ניירות ערך בדרכי תרמית, ובכלל זה באמצעות ביצוע עסקאות עצמיות ומתואמות מוכוונות שער, אשר תכליתן, על-פי החשד, יצירת רווחים אסורים לזכותם והן הצגת מצגי-שווא ללקוחותיהם בדבר תשואות תיק ההשקעות שלהם.

על-פי החשד, כהן וישראל גרפו כתוצאה מפעילות זו רווחים אסורים בסך של כ-3 מיליון שקל.

לטענת רשות ניירות ערך, במסגרת פעילותם ביצעו כהן וישראל פעולות הסתרה של מקור הרווחים האסורים, לרבות באמצעות שימוש בחשבונות של צדדים שלישיים, עובדה המקימה חשד לביצוען של עבירות על חוק איסור הלבנת הון. 

השניים חשודים בביצוע עבירות תרמית, ניהול תיקים ללא רישיון, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ואיסור הלבנת הון

כהן וישראל נעצרו בספטמבר אשתקד על-ידי חוקרי הרשות בחשד לביצוע תרמית בניירות ערך. יחד עמם נעצר חשוד שלישי - אריה נחום. טרם נמסרה החלטת הרשות בעניינו של נחום.