ממליבו עד אוסטרליה: לאן טסים המנהלים כשהם יוצאים לחופשה?

וגם: במלון המלך דוד בירושלים נערך אתמול טקס הענקת דירוג למלונות רשת דן. אילו בתי מלון זכו בדירוג של 5 כוכבים פלוס?

גדעון ודפנה פישר וילדיהם בגליל /  צילום: אלבום פרטי
גדעון ודפנה פישר וילדיהם בגליל / צילום: אלבום פרטי

"מליבו היא תמיד המקום למצוא בו שקט" 

שני פלד, מנכ"לית קרן Socialterminals

- את יוצאת לחופשה הקיץ?

"כן, אהיה 3 שבועות במליבו בקליפורניה".

- למה דווקא מליבו?

"יש לי שם בית קיץ. מליבו היא עיירת גולשים ישנה ששינתה את עורה בשנים האחרונות לאזור מגורים יוקרתי, בדומה לבית ינאי או מכמורת בישראל. אפשר למצוא שם שילוב של מסעדות יוקרה ובמקביל אוכל מקומי וקהילה צנועה שחיה את שגרת היום, שמורכבת בעיקר מגלישת בוקר וגלישה אחר-הצהריים. כמו בכל מקום, הקהילה היא מה שמחבר לאווירה המקומית. החיבור בין העשייה והפשטות זה מה שמושך אותי לשם בזמן הקצר שיש לי להירגע וליהנות".

- אז אני מבינה שביקרת שם בעבר.

"כן. יש לנו משרדים בלוס אנג'לס, וזה מהווה תרוץ טוב כשמליבו נמצאת במרחק של 20 דקות נסיעה".

- שינית או שקלת לשנות את החופשה בעקבות אירועי הטרור בעולם?

"לא. זה נוהל שנתי קבוע שלי".

- עם מי תהיי?

"עם עצמי או עם בן זוג. יש לי שם קהילה רחבה של חברים וקולגות. כשטסים לבד יש תמיד את יתרון החופש; כשטסים עם בן זוג האווירה יותר רומנטית. כשאני לבד הזמן מושקע ביצירה אחרת, בעיקר בכתיבה. אני חולקת את הבית עם משפחה של אמנים - אמא שמנהלת את תיאטרון מליבו ומלמדת פסנתר, אבא שכתב את הסדרה 'הזינוק לאחור' וזכה בפרס האמי, ושני ילדים מוכשרים ואמנים בזכות עצמם.

"המשפחה והקהילה מסביב מאפשרות לי להתכנס לעולם אחר של יצירה ושקט. יש במליבו משהו שמשחרר אותך מכבלי החומר. כולם באותו מקום, כולם יוצרים ביחד. אני מאמינה שאנו גדלים דרך המראות שלנו, והמראות שם יפים לא רק מבחינת טבע ונוף אלא גם ברמת השיח עם התושבים המקומיים".

- ומה היעד הבא?

"בשנתיים האחרונות אני על קו ניו-יורק-תל-אביב, אבל מליבו היא תמיד המקום למצוא בו שקט".

שני פלד /  צילומים: אלבום פרטי
 שני פלד / צילומים: אלבום פרטי

"הולנד מתאימה לאוהבי ארכיטקטורה" 

עו"ד גדעון פישר, שותף מייסד במשרד גדעון פישר ושות'

- אתה מתכנן לצאת לחופשה הקיץ?

"כן, בסוף אוגוסט נטוס לשבוע בהולנד".

- למה דווקא הולנד?

"כי הולנד משרה רוגע, והזמן בה כאילו עוצר מלכת. אנחנו אוהבים לשוטט בכפרי הדייגים ובמיוחד בוולנדם. זה כפר קטן הממוקם על שטח ימי שיובש, ושם מבינים באמת איך בונים מערכת סכרים ששומרת על הכפר מהצפה. בכלל, הולנד זו מדינה אטרקטיבית לאוהבי ארכיטקטורה, כי היא בנויה על מערכות של תעלות מים".

- אני מבינה שכבר היית שם בעבר.

"כן, אבל הפעם זו חופשה עם כל הילדים, שתוקדש בין היתר לביקורים בפארקים ובגן החיות הייחודי. אנחנו מתכוונים גם לטייל ביערות באזור".

- שינית תוכניות בעקבות הטרור בעולם?

"לא. נכון שהולנד קרובה לבלגיה, משם יצאו לא מעט מפגעים, אבל למרות המצב הרגיש ביבשת אירופה, לנו הישראלים ניסיון רב בהתמודדות עם טרור, ולא ניתן להם לשבש את התוכניות שלנו, בטח לא על-ידי פיגועים ושידורי תעמולה".

- ומה היעד הבא?

"בשנה הבאה אנחנו רוצים לבקר בחבל טוסקנה באיטליה. אנחנו מאוד אוהבים את השילוב המנצח של הטבע ושל הנופים הירוקים, של האנשים, הקולינריה והשפה, שהיא כמו שיר מתגלגל".

גדעון ודפנה פישר וילדיהם בגליל /  צילום: אלבום פרטי
 גדעון ודפנה פישר וילדיהם בגליל / צילום: אלבום פרטי

"משפחה, חברים, גולף ופוטבול אוסטרלי" 

פול שטיינר, מנכ"ל חברת חוליות

- כבר יצאת לחופשה הקיץ?

"כן, בדיוק חזרתי מחופשה באוסטרליה. משם המשכתי להודו לפגישת עבודה".

- כמה זמן היית שם?

"שבוע וחצי".

- למה דווקא אוסטרליה?

"נולדתי וגדלתי באוסטרליה, והמשפחה המורחבת שלי חיה שם עד היום. אמי בת ה-88 מתגוררת שם בבית אבות, והלכתי במטרה לבלות איתה זמן איכות ולפגוש קרובי משפחה וחברי ילדות. במהלך החופשה פגשתי את בני משפחתי וחברים, יצאתי לבלות בערבים ושיחקתי גולף. לשמחתי, יצא לי אפילו ללכת למשחק של קבוצת הפוטבול האוסטרלי המכונה שם פוטי, 'סיינט קילדה', אותה אני אוהד. אפילו ניצחנו!". 

- כמה זמן חיית באוסטרליה?

גדלתי בעיר אדלייד, ובגיל 18 שהיתי בישראל למשך שנה, שלאחריה חזרתי לאדלייד לשנה נוספת. לאחר מכן עברתי למלבורן, בה התגוררתי במשך 4 שנים, וכשהייתי בן 24 עליתי לארץ במסגרת גרעין קיבוצי". 

- שינית או שקלת לשנות תוכניות לחופשה בעקבות הטרור בעולם?

"ממש לא. אין כמעט טרור באוסטרליה, וגם אם קרו מקרים, הם היו בודדים. בכלל, יש היום בכל מקום טרור, וצריך פשוט להמשיך לחיות את החיים ולא לפחד. אני לא מתכוון לשנות את התוכניות שלי בגלל דעאש".

- עם מי טסת?

"הפעם לבד, מכיוון שהמשכתי משם לפגישת עבודה".

- ומה היעד הבא?

"ברלין, לחופשה קצרה עם רות, אשתי. מבחינת חופשות ארוכות נוספות אין לי כרגע תכנונים בגלל עומס העבודה וגם בשל העובדה שרק בחודש אפריל נסענו, רות ואני, לקובה וגוואטמלה לטיול של שבועיים וחצי. רציתי לטוס לשם מזמן, ולא יצא לי, ואני שמח שהגשמתי את החלום הזה. היה מדהים". 

פול ורות שטיינר /  צילום: אלבום פרטי
 פול ורות שטיינר / צילום: אלבום פרטי

"נצא לטיול הגדול שאחרי הצבא"

צביקה גולדנברג, מנכ"ל רשת כוורת (חנויות הנוחות של "יחד למען החייל") 

- כבר יצאת הקיץ לחופשה?

"עוד לא. אצא לחופשה רק בתחילת חודש ספטמבר לווייטנאם במזרח הרחוק".

- לכמה זמן?

"שבועיים. נתמקד בעיקר ביעדים המרכזיים כמו האנוי, סאפה והלונג ביי. חלקם אתרים יותר אורבניים שמציגים את התרבות ואורח החיים היומיומי בערים המרכזיות בווייטנאם, וחלקם אתרים שמוקירים את הטבע הבתולי שהוכרז גם כאתרי מורשת בינלאומיים".

- למה דווקא וייטנאם?

"בתי השלישית, בת 22, נמצאת כעת בטיול הגדול שאחרי הצבא באזור המזרח הרחוק. אחרי שהיא כבשה כבר כמה יעדים כמו סרילנקה והפיליפינים, נפגוש אותה שם למשך שבועיים. נהיה בתי השנייה, בת 24, ואני - ונצטרף לטיול ביעד חדש".

- ביקרתם בוייטנאם בעבר?

"לא".

- שינית או שקלת לשנות תוכניות בעקבות אירועי הטרור שהיו באחרונה?

"לא. התקשורת מייצרת לחץ, ומכיוון שאנחנו ערים כל הזמן לחדשות ולאקטואליה, אנחנו יוצרים לעצמנו מציאות מעוותת. המציאות היא קצת אחרת, הכול פרופורציות בחיים". 

- ומה יעד החופשה הבא שלך? 

"הכול פתוח. אחד היעדים שאני סקרן לגביהם במיוחד הוא ניו-זילנד. גם יפן עומדת על הפרק". 

צביקה גולדנברג ובנו /  צילום: אלבום פרטי
 צביקה גולדנברג ובנו / צילום: אלבום פרטי

ויש גם גאווה מקומית

מי התפוצצו מגאווה, ומי נזכרו בפיצוץ אחר?

כוכבי תיירות, מתברר, יש גם כאן אצלנו בארץ. אתמול (ב') נערך במלון המלך דוד בירושלים טקס הענקת דירוג בתי המלון למלונות רשת דן, בהם מלונות דן תל-אביב, אילת, כרמל חיפה והמלך דוד בירושלים, שכל אחד מהם זכה בדירוג של 5 כוכבים פלוס. מלון דן בוטיק בירושלים דורג ברמת 4 כוכבים פלוס.

נזכיר כי עוד זכו בכוכבים באחרונה מלון אלמא זכרון יעקב ומלונות רשת ישרוטל - כרמים, יערות הכרמל, בראשית ורויאל ביץ' אילת ותל-אביב, שכל אחד מהם קיבל גם הוא דירוג של 5 כוכבים פלוס.

במקבלים ובמעניקים כוכבים אמש בירושלים: שר התיירות, יריב לוין; אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות; אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל; עמי פדרמן, סגן יו"ר מלונות דן; רפי שדה, מנכ"ל הרשת; חיים שקדי, מנכ"ל מלון המלך דוד; ואחרים.

לוין הצהיר בטקס כי "הרחבת מערך המלונות המדורגים מבטיחה שקיפות מלאה של בתי המלון, בדרך שתאפשר לכל תייר לבחור את בית המלון המתאים לצרכיו ולמטרותיו".

ואם כבר בבתי מלון עסקינן, במהלך האירוע החליפו המשתתפים כמה חוויות והעלו זכרונות ילדות היסטוריים. הלוי סיפר כיצד כנער צעיר שגדל בירושלים, הוא וחבריו נהגו לשחק ב"שחזור" פיצוץ מלון המלך דוד שאירע בשנת 1946. הם, שלא כמו האצ"ל, עשו זאת באמצעות בקבוקי חלב (וטוב שכך).

השר לוין, שכנראה התרשם מהדברים, הזכיר שסבו, לוחם האצ"ל, לקח חלק בפעולה המקורית. 

גדעון ודפנה פישר וילדיהם בגליל /  צילום: אלבום פרטי
 גדעון ודפנה פישר וילדיהם בגליל / צילום: אלבום פרטי