המפכ"ל רוני אלשיך על סערת האתיופים: "עשו לי אמבוש"

אלשיך מגיב לסערה שעוררו דבריו בנוגע ליחס המשטרה כלפי יוצאי אתיופיה ומבהיר בשיחות סגורות כי יש מי שעומד מאחורי המתקפה עליו ■ "לא אופתע אם מדובר באחד מאלה שכל חייהם עוסקים בלהוציא את בני הקהילה להפגנות"

רוני אלשיך/ צילום: ניב אהרונסון וואלה news
רוני אלשיך/ צילום: ניב אהרונסון וואלה news

אחרי הסערה הגדולה שעוררו דבריו של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך על טיפול המשטרה ביוצאי אתיופיה, מבהיר אלשיך בשיחות סגורות כי "עשו לי אמבוש", ומדגיש: "איני מתכוון להיכנס לדיכאון או למרה שחורה - זה רק מדרבן אותי לעשות יותר".

מאז דבריו אמש (ג') בנוגע ליחס המשטרה לבני הקהילה האתיופית, מנסה אלשיך להרגיע את הרוחות ולהבהיר את עמדתו, ובשיחות סגורות הוא אומר: "לא אופתע אם מדובר באחד מאלה שכל חייהם עוסקים בלהוציא את בני הקהילה להפגנות. האידיאולוגיה שלהם היא לפורר את המרקם החברתי במדינה. זה מתסכל, אבל אין לי כוונה להיכנס לדיכאון או למרה שחורה - זה רק מדרבן אותי לעשות יותר בכל מה שקשור להתנהלות מול הקהילה".

 

מוקדם יותר היום ניסה המפכ"ל להרגיע את הרוחות ושוחח עם ראשי קהילת יוצאי אתיופיה, במה שהפך במהרה לעימות סוער שתועד במצלמה.

אחת הפעילות התעמתה בטלפון עם המפכ"ל וטענה בפניו: "אתמול הפקרת אותי ואת הקהילה שלנו". המפכ"ל ניסה להשיב לה: "את לא מבינה מה הייתה מטרת הדברים, ואת לא מבינה מה אמרתי".

זיוה מקונן דגו, מנכ"לית "אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה" ופעילה בארגון "אמהות על המשמר", שוחחה טלפונית עם המפכ"ל והטיחה בו האשמות על דבריו הפוגעניים כלפי הקהילה. השניים המשיכו להתעמת, וכאשר מנה אלשיך את העליות הרבות למדינה וטען כי כל אחת מהן אופיינה בגלי פשיעה, השיבה לו דגו בזעם: "חוץ ממדינות אירופה - שהם לא מהגרים, שהם עילוי, שהם אנשים אחרים לגמרי".