עודד קובו יוצא להתקפה: בוטלה הנפקת "שלנו גרופ"

עודד קובו טוען למתקפה תקשורתית שהביאה אותו לבטל את ההנפקה שנחשפה ב"גלובס" ■ הכתבה המלאה שחשפה את מצבה של החברה

ההודעה הרשמית של דוברי עודד קובו: "בשבועות האחרונים חברת ״שלנו גרופ״, עובדי החברה ובעלי המניות, היו נתונים להתקפות ברוטליות מצד מספר עיתונאים ואנשי תקשורת במדינה. אמונתנו הראשונית הייתה, ועודנה, שחברות טכנולוגיה ישראליות יכולות לשגשג בבורסה של תל-אביב. עם זאת, לאור חוסר הפרופורציה המוגזמת של ההתקפות עלינו מצד עיתונאים שונים, החלטנו למקד את פעילות החברה במקום אחר. לפיכך, החלטנו שלא לקדם את ההנפקה לציבור ומאחלים לכולם סופשבוע רגוע ושמח".

בשעות הבוקר הפיצה החברה הודעה למשקיעים כי קובו מבטל את הרוד שואו ומועדים חדשים בהמשך. ניסיונות לברר על פשר ההודעה התמוהה בקרב מקורבי החברה העלו גרסאות שונות ומשונות לנסיבות היעלמותו של קובו מהנוף. אך ההסבר היחיד המתקבל על הדעת לאחר שיחות ארוכות עם גורמים בשוק הוא שהמשקיעים פשוט גילו בגרות ואחריות והחליטו שלא להכיל הנפקה מסוג כזה.

להזכיר כי רצף הכתבות ב"גלובס" (וחשיפת ההנפקה ב"גלובס") אמנם זוכה לקיתונות של ביקורת מצד דוברי עודד קובו אך כתבות אלה חשפו את התמחור המוזר של BDO שהביא את "שלנו גרופ" והחתמים לנסות לגייס 95 מיליון שקל לפי שווי של 600 מיליון שקל (אחרי הכסף) כשמוצמדת לה הערת "עסק חי". רואי החשבון של החברה ציינו בתשקיף כי המשך פעילותה מותנה בגיוס כספים נוספים, עד אשר תגיע לפעילות רווחית. במחצית הראשונה של 2016, רשמה שלנו גרופ הפסד של 15 מיליון דולר. לכתבה המלאה

מספר ביקורות משמעותיות היו נגד ההנפקה מעבר למצבה הפיננסי: ביקורת אחת נבעה מכך שלחברה אין פעילות אמיתית ומשמעותית מעבר לפיתוח אפליקציות סלולר. הביקורת השנייה הייתה על חגיגת השכר של קובו ששכרו הגיע לעלות של מעבר ל-90 אלף דולר לחודש, סכום משמעותי שעל פי גורמים בשוק ההון אינו סביר ביחס לפעילות ההפסדית של החברה.