עודד קובו ורומן אברמוביץ ינפיקו את "שלנו" בבורסה

את ההנפקה אמורה להוביל חברת החיתום פועלים אי.בי.אי ■ לאחרונה הביעו קובו ואברמוביץ' עניין ברכישת חברת גולן טלקום

רומן אברמוביץ' ועודד קובו / צילומים: אתר החברה
רומן אברמוביץ' ועודד קובו / צילומים: אתר החברה

האם ה-IPO הראשונה של 2016 בת"א תגיע מכיוונם של יזם האינטרנט עודד קובו והמיליארדר רומן אברמוביץ'? ל"גלובס" נודע כי חברת החיתום פועלים אי.בי.אי אמורה להוביל את הנפקת חברת שלנו גרופ (Shellanoo Group) של השניים, העוסקת בפיתוח אפליקציות עבור טלפונים חכמים ושירותים מקוונים. בכוונת שלנו לגייס עשרות מיליוני שקלים. עו"ד ההנפקה הוא ישראל שמעונוב.

לאחרונה פורסם בתקשורת כי אברמוביץ' וקובו מתעניינים ברכישת חברת הסלולר גולן טלקום של מיכאל גולן, שהעסקה למכירתה לסלקום לא יצאה לפועל.

שלנו גרופ נוסדה ב-2014 על-ידי קובו, בנו של איש העסקים בבו קובו, המוגדר באתר החברה כ"יזם אינטרנט ואיש עסקים ידוע בעל יותר מ-20 שנות ניסיון בתחום". עוד נכתב כי "במהלך שני העשורים האחרונים עסקיו כללו בין השאר טלקום, אינטרנט וקרנות הון באקזיטים של מעל למיליארד דולר". החברה מעסיקה כמה עשרות עובדים במשרדיה בהרצליה.

שלנו גייסה עד היום, ככל הידוע, כ-35 מיליון דולר כאשר הגיוס המשמעותי בוצע באפריל 2015, אז הוביל אברמוביץ' השקעה של 30 מיליון דולר עבור האפליקציה Music Messenger, המאפשרת להעביר שירים בין חברים ואנשי קשר. אברמוביץ' עצמו השקיע 15 מיליון דולר מהגיוס. מלבדו השתתפו בגיוס גם כמה מהאנשים המובילים בתעשיית המוזיקה העולמית, בהם Will.i.am, דיוויד גואטה, טייסטו, ניקי מינאז', אביצ'י, בני אנדרסון (מלהקת אבבא לשעבר) וגם סוכן העל ג'י רוברסון (לשעבר יו"ר תקליטי גפן).

על פי אתר החברה כולל הדירקטוריון שלה את קובו, אברמוביץ' ורוברסון. באתר נכתב כי "קבוצת שלנו היא חברת טכנולוגיה העוסקת בפיתוח ובשיווק מוצרים ושירותים מקוונים, בינה מלאכותית ואפליקציות". עוד נכתב בדף הבית של החברה כי "הוערכה על-ידי BDO בשווי של כ-200 מיליון דולר וצפויה לצאת להנפקה בבורסת תל-אביב באוקטובר 2016".

לאור בצורת הנפקות האקוויטי הראשוניות בבורסה בת"א, פועלים ראשיה מזה זמן למשוך חברות טכנולוגיה להנפיק בה. אלא שעד היום נחלו ניסיונות אלו כישלון חרוץ. לפני כשבוע וחצי בוטלה הנפקת המניות של חברת וונטייז, העוסקת בהפצת תוכני וידיאו לפי דרישה (VOD) למכשירי טלוויזיה ולטלפונים חכמים. זאת לאחר שגם חיתוך חד במחיר ההנפקה לא סייע לה בקבלת הזמנות מהגופים המוסדיים המקומיים. קדם לה ניסיון כושל של חברת הסייבר הצעירה Safe-T שבהמשך מוזגה לתוך שלד בורסאי קיים.