הוט פותחת עונה: "משקיעים כ-200 מ' ש' בשנה בהפקות מקור"

בסך-הכול יעלו במהלך "עונת הסתיו/חורף" של הוט 11 דרמות מקוריות ■ המנכ"לית טל גרנות-גולדשטיין: "גם את הפערים שהיו לנו בעולם הרכש השלמנו ובגדול"

חברת הוט הציגה היום (ב') במסיבת עיתונאים בתל-אביב את עונת הדרמות הקרובה שלה. החברה מתעתדת להעלות כעת 7 סדרות דרמה חדשות, ולדברי אנשיה, מדובר במספר שיא. בסך-הכול יעלו במהלך מה שמכונה בהוט "עונת הסתיו/חורף" 11 דרמות מקוריות.

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין, הזכירה בדבריה גם את הקרב על התוכן הזר בו הייתה מעורבת החברה לאחרונה, לאחר שההסכם עליו חתמה HBO הגיע לדיון בבית המשפט, לאור טענת פרטנר כי המהלך בוצע כחלק מניסיון לחסום את כניסתה לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית. "היה לנו שבוע מאוד מאוד סוער בעולם של התוכן, כמו שראיתם עם HBO, ואנחנו גאים מאוד להגיד שגם את הפערים שהיו לנו בעולם הרכש השלמנו ובגדול", אמרה גרנות-גולדשטיין.

בהמשך דבריה התייחסה גרנות-גולדשטיין להפקות המקור וציינה כי החברה משקיעה כמעט 200 מיליון שקל בשנה בהפקות הללו, ובעשור האחרון הצטבר הסכום ליותר ממיליארד וחצי שקל.

הוט ו-yes מחויבות על-פי החוק להשקיע 8% מההכנסות השנתיות מדמי מנוי בהפקות מקור שונות, חובה שכרגע לא מוטלת כלל על סלקום (שאכן לא פעילה בתחום), ולא תוטל גם על פרטנר. ב-2014 השקיעה הוט בהפקות מקור כ-180 מיליון שקל, בעוד ש-yes השקיעה 132 מיליון שקל.

יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן של הוט, אמר כי בשנה הקרובה ישודרו על-ידה "משהו כמו 200 סדרות, כש-3 מהסדרות שבידי החברה בזכות ההסכם עם HBO יעלו לשידור כבר באוקטובר".

בין ההפקות המקוריות שצפויות לעלות כעת או בהמשך העונה נכללות סדרות בהן מככבים ליאור אשכנזי וליאת הר-לב ("עיקרון ההחלפה"); סדרה של ציון ברוך שבה הוא גם מככב ("ג'ודה"); עונה שנייה של "איש חשוב מאוד" בכיכובו של יהודה לוי; סדרה בה מככבים שלמה בראבא ודינה סנדרסון ("אורי ואלה"); סדרה בבימויו של מאור זגורי ("שבבניקים" שיצר אלירן מלכה) ובהמשך גם סדרה שיצר יחד עם אורי ויסבורד בשם "שמע ישראל"; דרמה קומית של ליאור דיין ואסף קורמן ("משוגעים"); סדרת דרמה של רשף לוי ("האלמן"); וגם סדרות של יוצרים חדשים ולא מוכרים.