מכה לפרטנר: ההסכם של הוט עם HBO לא בוטל

(עדכון) - בהמלצת השופט, פרטנר משכה את העתירה נגד ההסכם ■ אדם צ'זנוף, יו"ר דירקטוריון פרטנר, טען בבית המשפט: המחירים שהוט משלמת אינם ריאליים ונועדו למנוע כניסתנו לשוק הטלוויזיה

לאחר דיון בבית המשפט, פרטנר משכה את העתירות שלה נגד הסכם רכישת התוכן של הוט עם HBO, וההסכם לא יבוטל. מדובר במכה קשה לפרטנר ולמאמציה להיכנס לתחום הטלוויזיה. החברה דיווחה היום לבורסה כי בכוונתה להשיק את שירותי הטלוויזיה שלה במחצית הראשונה של 2017, לאחר שחתמה על הסכמים עם ספקי תוכן שונים, כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", וזה שהיא לא תוכל לרכוש תכנים מ-HBO מהווה מכה קשה למהלך. 

מפרטנר נמסר: "החלטנו למשוך את בקשתנו אחרי שלבית המשפט הוצגה עובדה מוגמרת למרות הדיון הדחוף שנקבע להיום. פרטנר תמשיך לפעול מול הגורמים הרגולטורים כדי שיפעלו מול המונופול שמנסה לחסום כניסה תחרות לשוק הטלוויזיה, שוק שהריכוזיות בו פוגעת בצרכנים. 

תגובת הוט: "הוט מברכת על החלטתו החד משמעית של בית המשפט המחוזי. מצער לראות כי חברה שמבקשת להכנס לשוק הטלויזיה בוחרת לעשות זאת בדרכים נפסדות הפוגעות בלקוחות. חברת הוט מחוייבת להציע ללקוחותיה את התוכן הטוב ביותר מהארץ ומהעולם ותמשיך להרחיב את מעגל הספקים שלה והתכנים שלה לטובת לקוחותיה".

אדם צ'זנוף, יו"ר דירקטוריון פרטנר, הופיע היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב בדיון סביב סוגיית רכש התוכן של הוט מחברת HBO, ובקשת צו המניעה של פרטנר נגד ההסכם. צ'זנוף טען שההצעה של הוט גבוהה מדי והיא אינה עומדת בקנה אחד עם המחירים בשוק, ועשתה זאת על מנת לחסום את פרטנר. את פרטנר מייצג עו"ד דוד חודק, ואת הוט מייצג עו"ד גיל אוריון.

במהלך הדיון התברר שהוט השלימה אמש חתימת הסכם תוכן עם HBO, כפי שנחשף אתמול ב"גלובס". הוט ו-HBO פעלו במרץ רב כדי להשלים את חתימת החוזה עוד לפני הדיון בבית המשפט. ניכר היה שבית המשפט מנסה לגרום לפרטנר למשוך את העתירה בטענה שמדובר בשוק חופשי ובעניין עסקי.

כזכור, פרטנר טענה בבקשה שהוט פעלה לסכל את החוזה שלה עם HBO, שעליו היא מנהלת מו"מ חודשים ארוכים, וזאת לאחר שנודע לה על כך בדרך של הדלפת דואר אלקטרוני שנשלחה בטעות להוט מאותו משרד שטיפל בשתי החברות.

בהמשך, עלה בדיון בביהמ"ש סמנכ"ל התוכן יורם מוקדי לדוכן העדים ותושאל על ידי עורכי הדין של פרטנר בעניין נסיבות המו"מ של הוט עם HBO. מוקדי הדגיש כי המו"מ עם HBO נמשך לאורך שנים ולחתימת ההסכם אין קשר לפרטנר. עורכי הדין של פרטנר מנסים להוכיח שהוט פעלה לחתום על ההסכם עם HBO רק לאחר שהודלפו לה פרטי המו"מ של פרטנר וכי יורם מוקדי טס לפגישה דחופה בניו יורק בעקבות זאת. מוקדי הכחיש שלנסיעה היה קשר למייל ושהפגישה נקבעה זמן רב קודם לכן.