הרב פינטו ישתחרר מהכלא: התקבלה בקשתו לשחרור מוקדם

הרב פינטו הורשע במתן שוחד והצעת שוחד לתנ"צ אפרים ברכה ז"ל ונידון לשנת מאסר ומיליון שקל קנס ■ ועדת השחרורים: הוא עבר טיפול במהלך שהותו בכלא ועשה חשבון נפש

הרב פינטו / צילום: דרור עינב
הרב פינטו / צילום: דרור עינב

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר הודיעה היום (ב') כי קיבלה את הבקשה לשחרור מוקדם וניכוי שליש של הרב יאשיהו פינטו, שהורשע במתן שוחד והצעת שוחד ונידון לשנת מאסר ומיליון שקל קנס בגין ניסיון לתת שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה ז"ל. הוועדה ציינה בהחלטתה כי פינטו חש אחריות על התאבדותו של ברכה ז"ל.

בין היתר נימקה הוועדה את החלטתה בכך שזהו מאסרו הראשון של פינטו, וכי פינטו עבר טיפול במהלך שהותו בכלא ועשה חשבון נפש באשר למעשיו.

"האסיר מודה במיוחס לו. מתאר קשר הדוק ומשמעותי שנמשך כ-17 שנים עם קצין המשטרה שלימים התאבד (אפרים ברכה. ח"מ), קשר שנעשה חסר גבולות ואיפשר לו את ביצוע העבירה. לדבריו, 'הקשר בינינו היטשטש בעניין בין רב לתלמיד לקשר מקולקל של שוחד... השתמשתי בקשר הזה ונתתי לו שוחד ועשיתי טעות... נתתי שוחד... עשיתי טעות... דבר שאסור לעשותו עם כל ההיתרים ההלכתיים... עשיתי את התורה קרדום לחפור בה, ועל זה אני מצטער'. תיאר קשר קרוב ואישי לקצין המשטרה וחש צער ואחריות על פטירתו הטרגית". 

עוד נאמר בהחלטת ועדת השחרורים, בין היתר, כי ניכר שהמאסר מהווה גורם הרתעתי בעבור פינטו ואינו תואם את אורחות חייו. "הרושם כי ניצל את שהותו במאסרו ל'חשבון נפש' על התנהלותו ובחירותיו השגויות שהביאו למאסרו. ניכר כי במעמדו הרם 'מאיגרא רמא' אימץ התנהלות של שררה וניצול מקורביו לקידום ענייניו האישיים באצטלה תורנית, והימצאותו כיום במאסר ב'בירא עמיתקא' הביאה אותו לתהליך של תובנות עצמיות ראשוניות על התנהלותו השלילית".

ממשפחת ברכה נמסר כי: "שמענו בתדהמה את החלטת וועדת השחרורים. לאחר שהפקירה המדינה את אפרים יקירנו בחייו, הפקירה אותו היום המדינה פעם נוספת גם במותו. ההחלטה שולחת מסר חמור  לכל קציני ישראל ושוטריה, שאל להם לדווח על הצעות שוחד אלא להתעלם, שכן העבריינים לא באמת יבואו על עונשם הראוי. נחמתנו היחידה הינה שאת הדין האמיתי ייתן פינטו בבית דין שלמעלה, שם התנצלויותיו השקריות לא יעמדו לו".