ארדן תוקף: פייסבוק משקיעה רק בלעשות כסף ולמכור פרסום?

השר לביטחון הפנים תקף את מדיניות חסימת העמודים ברשת החברתית: "אין לי מושג מהם סדרי העדיפויות של פייסבוק" ■ ומה הוא אמר על שרון פרי ויצחק הרצוג?

גלעד ארדן / צילום מסך
גלעד ארדן / צילום מסך

כנראה שהפגישה של שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן עם ראשי פייסבוק העולמית שהגיעו לישראל לא ממש עזרה בינתיים, והשר גלעד ארדן ממשיך לתקוף את ראשי הרשת החברתית על מדיניות חסימות הפרופילים שלה. "הטיפול של פייסבוק הוא לא רציני, לא מעמיק, ושטחי", אמר ארדן.

בראיון לרדיו "גלי ישראל" ו"רדיו דרום" התייחס ארדן לאירועים שפורסמו בתקופה האחרונה, בהם פייסבוק חסמה עמודים של כמה אושיות רשת, וביניהם שדרן הרדיו יותם זמרי שקרא לפלסטינים "מטומטמים".

לדבריו, "אין לי מושג, ואני לא יודע אם יש להם, מהם סדרי העדיפויות של פייסבוק. אני לא בטוח באמת שהחברה נמצאת בשלב שבו היא מספיק השקיעה בתחום הזה, אולי היא יותר השקיעה באיך לעשות כסף ולמכור פרסום?", תקף ארדן.

ארדן התייחס לפגישה שקיים בישראל עם בכירי פייסבוק, שאחריה הוא יצא בהודעה לפיה הצדדים סיכמו על שיתוף-פעולה להסרת תכני הסתה לטרור מהרשת, ואמר כי "עכשיו פייסבוק מתחילה להבין שאם היא לא תעשה סדר מהר מאוד ותגבש סדרי עדיפויות שפויים, שטרור, תמיכה או הסתה לטרור זה הדבר שצריך להיות הכי דחוף ובראש סדר העדיפויות שלה - אז פשוט ממשלות ומדינות יתחילו לחוקק חוקים נגדה או להטיל עליה אחריות לתוצאות של מה שקורה ברשת שלה".

"זה מחזק אותי להמשיך בהליכי החקיקה שאנחנו מקדמים בכנסת", אמר ארדן, "היכולת לפנות לבית משפט כשפייסבוק לא מגיבים לבקשות, להוציא צו להסרה מיידית של תכנים, והטלת אחריות על פייסבוק וחברות האינטרנט לבצע ניטור מטעמן על תכנים פוגעניים ולהסיר אותם במקרה הצורך".

השר לביטחון פנים התייחס גם לתמונות העירום של מגישת הספורט שרון פרי שהופצו ברשת, ולעובדה שהוא דחק במשטרה לתת תיעדוף לחקירה, עד כדי כך שגורמים במשטרה אמרו כי "התיק מתנהל ממש כמו תיק רצח". לדברי ארדן, "התקשורת היא תקשורת - היא זו שהציפה את המדינה בסיקור המקרה של שרון פרי. אני מייחס לתופעת חדירה לפרטיות חשיבות אדירה, ופנו אליי מכלי התקשורת לשאול אם הנושא הזה מתועדף, ואמרתי שכן. כמובן, מרגע שהתקשורת קיבלה את ליטרת הבשר, זה הפך למה שזה הפך".

ארדן נשאל גם על פוסט בפייסבוק שכתב יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, בו הוא כינה את גל טרור היחידים הנוכחי "אינתיפאדת ביבי-איווט". המראיין שאל את ארדן: "נעלבת שהרצוג לא פירגן לך גם בקרדיט בשם?". ארדן השיב: "הרצוג צריך להיעלב שאני אפילו לא שמעתי על הפוסט הזה. אני מחבב את הרצוג באופן אישי אבל לא ממש מחשיב או מתייחס למה שהוא אומר, גם אחרים לא. אבל זה מעודד אותי, כי זה אומר שהשמאל לעולמי עד כנראה לא יצליח לחזור לשלטון... דברים כאלה רק מוכיחים כי אנשים בשמאל לא מבינים מה קורה סביבם".

אם להמשיך בעוקצנות של ארדן, אתמול נרשם מעין "קרב היאבקות בבוץ" בינו לבין העיתונאי בן כספית בטוויטר. ארדן צייץ ותקף את סיקור התקשורת על ניסיון פיגוע הדקירה: "לא יאומן - לפי התקשורת בישראל האירוע המרכזי אתמול הוא לא מעשה הטרור וניסיון הרצח של שוטרינו הפצועים אלא סגירת העסקים ברחוב בו התרחש הפיגוע. פשוט עצוב. במקום לעסוק ברצחנות הפלסטינית וסיבותיה עוסקים בלפקפק בכוונות המשטרה שפועלת יום וליל להגן על חיי האזרחים. מסתבר שכל המראיינים יודעים מראש מי אחראי ומי לא ומי חף מפשע ומי לא ואיזה סוחר ראה או לא ראה את המחבל. ניתן ממש לוותר על חקירת הפיגוע אולי".

בתגובה לציוץ הזה כספית כתב לארדן: "אולי תחזור להיות שר התקשורת וזהו? רבים ישמחו". ארדן לא נשאר חייב והשיב לו בעוקצנות: "אולי תחזור להיות כתב ספורט? רבים עוד יותר ישמחו".