yes שוקלת: הפקת ערוץ הילדים תועבר מ-RGE לסלוצקי

ל-yes יש נקודת יציאה קרובה בחוזה שלה עם RGE, ובחברה שוקלים את האפשרות לנצל אותה ■ RGE היא גם בעלת ערוצי ספורט 5 ובעלת השליטה בערוץ 10

האם yes עומדת להיפרד מערוץ הילדים שמפיקה עבורה RGE? ל"גלובס" נודע כי ל-yes יש נקודת יציאה קרובה בחוזה שלה עם החברה, במהלך 2017, שמאפשרת לה לשלם קנס קטן יחסית ולהחליף את מי שמספקת לה כיום את הערוץ.

אפשרות זאת נבחנת כעת ברצינות, ול"גלובס" נודע גם כי מי שעשוי להחליף את RGE הוא המפיק חיים סלוצקי. סלוצקי, שעומד בראש אחת מחברות ההפקה החזקות בתחום, מפיק כיום עבור הוט את ערוץ 8 ואת ערוץ הוט בידור ישראלי.

המותג הוותיק ערוץ הילדים נמצא בשנים האחרונות בירידה, על רקע כניסה של ערוצי ילדים נוספים לתמונה ושינוי בטעמי הצפייה של ילדים ונוער. בהוט כולל ערוץ הילדים את סדרת המקור הפופולרית "גאליס", אך ב-yes משודר הערוץ ללא הסדרה הזאת. סדרת הילדים והנוער המרכזית של yes, "החממה", משודרת בערוץ ניקולודיאון שמופק עבור החברה על-ידי ענני תקשורת.

חברת RGE, שבשליטת אביב גלעדי, לן בלווטניק ואודי רקנאטי, היא אחת מבעלות הזכויות החזקות בשוק הישראלי. החברה מחזיקה גם בערוצי ספורט 5, שבאמתחתם זכויות רבות לאירועי ספורט מרכזיים, וגם בערוץ לוגי. בנוסף, RGE היא גם בעלת השליטה (51%) בערוץ 10.

לאחרונה נרשם זעזוע בחברה, כשמודי פרידמן, המנכ"ל, הודיע על עזיבת תפקידו. על-פי הערכות בשוק, פרישתו של פרידמן מתפקידו כמנכ"ל RGE קשורה למתיחות בינו לבין אביב גלעדי. פרידמן אמור נכון לעכשיו להישאר בתפקידו כיו"ר ערוץ 10 מטעם RGE, אם כי גם שם הוא לא רווה נחת על רקע מתיחות בינו לבין הנהלת הערוץ, בראשות המנכ"ל יוסי ורשבסקי.

האפשרות ש-yes תחליף את RGE כספקית התוכן שלה לילדים, מגיעה לאחר שרק לפני כמה חודשים עמדה RGE בפני מצב שהיה בו דמיון מסוים לסיטואציה הנוכחית. בהוט שקלו להיפרד ממנה כספקית של ערוץ הספורט הבסיסי שלה, והמשא-ומתן בין החברות על הארכת החוזה ביניהן נמשך זמן רב והיה מתוח מאוד. בסופו של דבר RGE דווקא השיגה חוזה ארוך-טווח, ועל-פי הערכות בשוק גם זכתה לתנאים משופרים (בהקשר זה צריך להזכיר כי עלויות תכני הספורט זינקו משמעותית בשנים האחרונות).

ייתכן, אם כן, כי גם הניסיון הנוכחי של yes להיפרד מ-RGE בתחום התוכן לילדים יסתיים לבסוף דווקא בהסכם בין השתיים. ב-yes בוודאי לוקחים בחשבון, בעת שהם מנהלים משא-ומתן מול RGE, שגם הם יידרשו לחדש בעתיד את החוזה שלהם מולה בתחום ערוצי הספורט, ושם הם עלולים למצוא את עצמם במצב דומה לזה שאליו נקלעה הוט. 

מ-yes נמסר בתגובה: "אנו לא מתייחסים מעל גבי העיתון לחוזים והסכמים של החברה מול הספקים השונים". מ-RGE ומחיים סלוצקי לא התקבלה תגובה.