ת"א: ירידות בסיום המסחר בבורסה; מיילן איבדה 5%

מגמה חיובית בבורסות אירופה; המסחר בוול סטריט נפתח בירידות ■ ילן אמרה אתמול בפתיחת עדותה בקונגרס כי "אין לוח זמנים קבוע להעלאת הריבית" ■ הבוקר פקעו אופציות המעו"ף

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א נסגרה היום (ה') בירידות. בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה חיובית, בעוד המסחר בניו יורק נפתח בירידות. היום, נזכיר, פקעו אופציות המעו"ף לחודש ספטמבר בשער של 1,451.9 נקודות.

 

המדינות החברות בארגון אופ"ק התכנסו השבוע באופן לא רשמי, בשולי ועידה של פורום האנרגיה הבינלאומי (EFI) שכונסה באלג'יר. אומנם איראן הודיעה מוקדם יותר השבוע כי אין בכוונתה להגביל את תפוקת הנפט שלה, אך אתמול, במפתיע, הודיעו יצואניות הנפט הגדולות, לראשונה מזה 8 שנים, על הסכם שיגביל את מכסות הנפט ויוביל לייצוב מחירי הזהב השחור. לפי הסכם ההבנות שהושג אתמול, יצואניות הנפט יגבילו את התפוקה המצרפית שלהן ל-32.5 מיליון חביות ביום, לעומת הרמה הנוכחית שעומדת על 33.4 מיליון חביות. יש לציין כי ההסכם מהווה מעין מסמך עקרונות בלבד ועשוי להשתנות בפגישה הבאה של מדינות אופ"ק בוינה ב-30 בנובמבר.

החוזים על הנפט  נסקו אתמול ביותר מ-5% לאחר הדיווחים על ההסכם של אופ"ק, והיום הם נסחרים ביציבות.

יו"רית הפד ג'נט ילן פתחה אתמול את העדות החצי שנתית שלה בקונגרס ואמרה כי המערכת הבנקאית התייצבה מאוד לאחר המשבר הפיננסי הגדול. ילן התייחסה בקצרה למדיניות המוניטרית ורק אמרה כי "אין לוח זמנים קבוע להעלאת הריבית". עדותה של ילן תימשך גם היום והמשקיעים יעקבו מקרוב.

ירידה של 9% במעו"ף בתשע"ו; ביצועי חסר לסקטור הפארמה

מניות האנרגיה המשיכו לבלוט במסחר, הן על רקע עסקת הענק ליצוא גז עליה חתמו שותפויות לוויתן והן על רקע הזינוק החד במחירי הנפט. נציין את אבנר , רציו   ודלק קידוחים . מנגד, מניית אל-על  בולטת לשלילה על רקע העליות במחירי הנפט.

לאומי   הודיע אתמול כי הוא מוכר לחברת מנורה מבטחים חלק מתיק המשכנתאות שלו תמורת כ-1.6 מיליארד שקל.

קרדן ישראל  הודיעה אמש כי חתמה שוב על הסכם למכירת החזקותיה בחברת UMI לחברת המזרח תמורת כ-397 מיליון שקל. במאי השנה חתמו שתי החברות על הסכם מכר, אך כחודשיים לאחר מכן ביטלו אותו בשל אי התקיימות התנאים המתלים.

סאגת רימסה: טבע   הגישה תביעה נגד בעלי חברת התרופות המקסיקנית  בטענה שהונו אותה.