ריקול למאות אלפי סמארטפונים G4 של LG בישראל

רונלייט ישראל, היבואנית הרשמית של LG מובייל, קוראת לכלל הצרכנים המחזיקים במכשירי G4 לבצע בדיקה באמצעות אתר החברה כדי לדעת האם המכשירים זקוקים להחלפת לוח אם ■ גם מחזיקי G4 שנקנה ביבוא מקביל יוכלו לתקנו אצל היבואנית הרשמית

lg g4 / צילום: רויטרס
lg g4 / צילום: רויטרס

כמעט שנה אחרי שהתעוררה תקלה בלוח האם במכשירי הטלפון G4, יוצאת רונלייט ישראל, היבואנית הרשמית של LG מובייל, בהודעה לפיה היא קוראת לכלל הצרכנים המחזיקים במכשירי G4 לבצע בדיקה באמצעות אתר האינטרנט של החברה בכדי לדעת האם המכשירים זקוקים לתיקון, כלומר החלפת לוח האם.

הבדיקה מתבצעת באתר LG-MOBILE.CO.IL, שם יש להזין את המספר הסידורי של המכשיר. תקלות שידרשו החלפת לוח האם, יופנו לבצע את התיקון בנקודות שירות של רונלייט.

עוד צוין בהודעה כי השירות יינתן ללא עלות לצרכנים שרכשו את מכשיר הסלולר דרך היבואן הרשמי, כאשר מי שרכש את המכשיר ביבוא מקביל יקבל את השירות אך בתשלום של 400 שקל, כלומר החלפת לוח האם ובנוסף שירות ושנת אחריות מלאה מטעם היבואן הרשמי על כל תקלה. 

לפני שבועיים פרסם העיתונאי אודי בצלאל תחקיר ב"חדשות השבת" (ערוץ 1) בדבר אותה תקלה גורפת והתנהלות היבואן הרשמי כלפי אותם צרכנים שרכשו מכשירים מיבוא מקביל וליבואנים עצמם. אחת הסוגיות שעומדות לרעת היבוא המקביל שלרוב יתמקד בשורת המחיר מתייחסת לנושא השירות.

היבואן הרשמי אינו מחויב לתת שירות ליבואנים מקבילים או לצרכנים שרכשו דרכו ומכאן שבמקרים כמו התקלה הזו עשויים צרכנים רבים למצוא את עצמם חסרי אונים, בשעה שהיבואנים המקבילים נאלצים לשאת בעלויות תיקון גדולות במידה ומדובר בחלפים דוגמת לוח אם. בשנים האחרונות המדינה מעודדת יבוא מקביל ברבדים השונים במטרה להוזיל מחירים ולעודד תחרות, אולם לעתים נושא השירות הוא שעומד בעוכרי היבוא המקביל בעיקר בכל הנוגע למוצרי חשמל ואלקטרוניקה.

באותו תחקיר הסבירה עו"ד דנה כהן, אחראית תחום חשמל ואלקטרוניקה בארגון "אמון הציבור", כי לאור העובדה שהחברה העולמית לא יצאה במהלך של ריקול בעקבות התקלה, וכי היה ראוי שהיבואן הרשמי יפעל בכדי לתקן את התקלה ללקוחות החברה באשר הם.

ח"כ איתן כבל התייחס לכך שמדובר בכ-150 אלף צרכנים, ואמר כי דברים מהסוג הזה ראוי שיידונו בוועדת הכלכלה של הכנסת. כעת, כאמור, יוצאת רונלייט בהודעה שכוללת את כלל הצרכנים, גם את אלה שרכשו ביבוא מקביל. 

הודעת LG / צילום מסך
 הודעת LG / צילום מסך