סלומיאנסקי נגד כחלון: "מס 3 הדירות הזוי - הוא לא יעבור"

חבר הכנסת ויו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט: "לדעתי המס לא יעבור. זו עז שהכניסו. כל מי שאני שומע מתנגד... אולי אם יוציאו 70% מהעוקץ שלו ויבצעו שינויים דרמטיים בחוק"

"אני חושב שהמס הזה הזוי. הוא לא יביא את הכסף, והוא לא נכון ולא צודק" - כך אמר היום (ב') חבר הכנסת ויו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) לגבי הצעת החוק למיסוי דירה שלישית ומעלה של שר האוצר משה כחלון שנכלל בחוק ההסדרים ועתיד לעלות לדיון אחרי החגים. את הדברים אמר ח"כ סלומיאנסקי בתוכנית הרדיו 'קול הנדל"ן' 106 FM לעורך הנדל"ן של "גלובס" דרור מרמור ועו"ד חגי אדורם.

עוד אמר ח"כ סלומיאנסקי: "לדעתי המס לא יעבור. זו עז שהכניסו. כל מי שאני שומע מתנגד. אנחנו נראה שיתחיל המושב. אולי יהיו ישיבות ויוציאו 70% מהעוקץ שלו. צריכים שינויים דרמטיים בחוק".

נזכיר כי בעוד במשרד האוצר ממשיכים לקדם את הצעת החוק במלוא מרץ, שר האוצר כחלון אף הציב אולטימטום שאם ההצעת החוק לא תעבור, התקציב לא יעבור ולא תהיה ממשלה.

ח"כ סלומיאנסקי התייחס גם לנושא האולטימטום שהציב שר האוצר ואמר: "אם עושים אולטימטום אז כדאי שזה יהיה על משהו עקרוני וחשוב. לא על משהו איזוטרי והזוי. לדעתי אסור לעבוד בדרך של אולטימטום הרי לכל מפלגה יש את הבייבי שלה. ואם זו תהיה הדרך זה לא יעבוד ועשוי להוביל לבחירות".

חבר כנסת נוסף שהתראיין לתוכנית הרדיו והתייחס למס מרובי הדירות הוא יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש (הליכוד). "אני אמרתי שבמתכונתו הנוכחית החוק לא יעבור בחוק ההסדרים", כך ח"כ קיש, "נכון להיום אין דילים ואנחנו בוחנים כל נושא בחוק ההסדרים לגופו. האוצר מאמין שהחוק הזה יעזור במלחמה על יוקר הדיור אבל לדעתי אף דירה לא תימכר בגלל החוק הזה והשכירויות יעלו. אם האוצר היה מעלה את המס על דמי השכירות זה היה מהלך עם היגיון כלכלי".