איום השביתה של נהגי האוטובוסים באגד נדחה לאחרי החגים

אגד מבקשת מימון עודף על הסובסידיה שמקבלות שאר חברות התחבורה הציבורית למשך 18 שנה, כדי לממן את פרישת חבריה ועובדי דור א' ■ באוצר ובמשרד התחבורה מלינים על כך שאגד לא התייעלה בעשור האחרון

כפי שפורסם ב"גלובס", איום השביתה של חברת אגד נדחה לאחרי החגים - כך אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בראיון לתוכנית "איפה הכסף" ברדיו ללא הפסקה. מחר יבשיל סכסוך עבודה שהכריזו נהגי אגד המאוגדים בהסתדרות, בשל דחיית החתימה על הסכם הסבסוד של אגד מול האוצר ומשרד התחבורה מאז סוף שנה שעברה.

ביום ראשון נפגשו בכירי אגד עם סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אודי אדירי, ועם מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, להמשך מו"מ על הסכם הסבסוד. בסיום הפגישה הוחלט כי טרנר תגבש מתווה פשרה, שעליו הצדדים ידונו בפגישתם הבאה.

לב המחלוקת הוא על גובה ההסכם ועל הצעדים שתעשה אגד להתייעלות. בקליפת אגוז, אגד מבקשת מימון עודף על הסובסידיה שמקבלות שאר חברות התחבורה הציבורית למשך 18 שנה, כדי לממן את פרישת חבריה ועובדי דור א'. באוצר ובמשרד התחבורה מלינים על כך שאגד לא התייעלה בעשור האחרון למרות שקיבלה תקציבים לשם כך, וטוענים כי המשך המימון הגבוה יבטיח שאגד לא תתייעל גם בשנים הקרובות. לדברי גורמים באוצר, אגד מבקשת מימון עודף של יותר מחצי מיליארד שקל בשנה.

בארגון צרכני התחבורה הציבורית "תחבורה בדרך שלנו", אומרים כי "הלחץ התקשורתי שהפעלנו גרם להסתדרות להורות על דחיית השביתה באגד לפחות לאחר החגים". בארגון מבקרים בחריפות את התנהלות יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, שלטענתם מטיל את האשמה לתנאים המידרדרים של נהגי החברה במדינה, במקום "בהתנהלות הפיננסית הכושלת של הנהגת אגד".

לדברי מנכ"ל הארגון, איתי חיים, "נהגי אגד וועד העובדים יוצאים להשבתה כמי שכפאם שד. אין הם מעוניינים בשבירת הכלים מול המדינה בסוגיית הסובסידיות, אלא בהכרת עיסוקו של הנהג כמקצוע, שתביא לשיפור מתבקש בתנאי ההעסקה בכל הענף".