גיל שרון הוא אחד המועמדים לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל

תהליך הקבלה לתפקיד כולל ראיון מול ועדת איתור, אישור הוועדה למינויים בכירים וחתימת שרי התחבורה והאוצר ■ שכר מנכ"ל הרכבת - 51 אלף שקל בחודש

גיל שרון / צילום: תמר מצפי
גיל שרון / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל פלאפון לשעבר, גיל שרון, הוא אחד המועמדים לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל. שרון היה בין כמה עשרות מועמדים שהגישו טפסים לפני סגירת ההרשמה למכרז בתחילת ספטמבר, בזמן שעדיין התמודד על רכישת גולן טלקום.

שרון היה מנכ"ל פלאפון במשך 10 שנים, עד סוף 2015, ולאחר מכן היה מועמד למנכ"ל דיסקונט השקעות - מועמדות שהתפוצצה עקב התנגדות עזה לתנאי שכר והטבות של כמעט 60 מיליון שקל ב-5 שנים. 

שכר מנכ"ל רכבת ישראל, אגב, עומד על כ-51 אלף שקל בחודש - פי 20 פחות מהשכר והתנאים שביקש שרון בדסק"ש.

ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל הרכבת מורכבת מ-7 מתוך 8 חברי דירקטוריון הרכבת. לאחר קבלת טופסי המועמדות מנקדת הוועדה את המועמדים על-פי עמידתם בתנאים שונים. בהמשך עוברים המועמדים ראיונות מול הוועדה, ומי שעברו את הראיון ממשיכים למבדקים במכון השמה.

השלב הבא הוא המלצה של ועדת האיתור לדירקטוריון על מועמדים מתאימים - המלצה כמעט חסרת תוקף, בהתחשב בכך שהוועדה כוללת כמעט את כל חברי הדירקטוריון.

לאחר החלטת הדירקטוריון המינוי עובר לאישור הוועדה למינויים בכירים בשירות המדינה בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור, ולאחר מכן לחתימת שר התחבורה ישראל כ"ץ ושר האוצר משה כחלון.