Airbnb תאפשר להשכיר רק נכס אחד בניו-יורק וסן פרנסיסקו

המהלך החדש ייצא לפועל ב-1 בנובמבר ■ החברה הודיעה בנוסף כי תערוך רישום מסודר של המארחים שמשכירים יותר מדירה אחת ■ הצעד של Airbnb מגיע על רקע לחץ כבד של הרשויות בארה"ב להגביר עליה את הפיקוח

הלוגו של Airbnb / צילום: בלומברג
הלוגו של Airbnb / צילום: בלומברג

חברת Airbnb, שמפעילה פלטפורמה המקשרת בין שוכרים למשכירים פרטיים, נכנעה ללחץ שהפעילו עליה הרשויות בארה"ב והודיעה כי החל מה-1 בנובמבר היא תאסור על משתמשים בניו-יורק ובסן פרנסיסקו להשכיר יותר מנכס אחד ותתחיל לערוך רישום מסודר של המשתמשים במטרה להקל על רשויות המס.

המהלך של Airbnb מגיע כאמור לאחר שהרשויות בארה"ב החלו להפעיל עליה לחץ במטרה להגביר את הפיקוח ולשלול אפשרות של העלמת מסים מצד המארחים. בסוף יוני אישר בית המחוקקים של מדינת ניו-יורק חוק שמתוקפו יוטלו על מארחים רבים קנסות של עד 7,500 דולר. מושל ניו-יורק, אנדרו קואומו, אישר את החוק והודיע אתמול כי יטיל קנסות על משתמשים בפלטפורמה שיפרו את החוק.

Airbnb, שכבר הודיעה בעבר כי תשתף פעולה עם הרשויות, הודיעה בנוסף כי הציעה לרשויות בארה"ב מספר צעדים שיקלו עליהם את הפיקוח הרגולטורי, כמו למשל רישום הנתונים וגם האפשרות שהיא תגבה בעצמה את המס מהמארחים.

ב-11 ביולי השנה חגגה Airbnb את האורח ה-100 מיליון שלה ושווי השוק שלה העפיל לפי הערכות לכ-30 מיליארד דולר, 30% יותר מרשת בתי המלון הגדולה בעולם הילטון. לנוכח הצלחתה גובר הצורך בליבון סוגיות כגון מהי בעצם Airbnb ומה היא צריכה להיות. החברה, שהקימו בין היתר נתן בלצ'רשיק וג'ו גביה בדירה בסן פרנסיסקו ב-2008, פעלה במשך שנים ללא פיקוח רגולטורי כמעט. המארחים, כבעלי בתים פרטיים, לא היו כפופים לרגולציה הרגילה שלה כפופים בתי המלון. בשלב מסוים הציעה Airbnb לגבות מסי מלון, ובכך כבשה את לבן של עיריות ספקניות. כעת היא מציעה כאמור להגביר את הפיקוח הרגולטורי.