התוצאות משתפרות - ובכירי סומוטו משפרים שכר

המנכ"ל בן גירון וסמנכ"ל הטכנולוגיות איל יעקב יזכו לתגמול שנתי של כ-1.5 מיליון שקל כל אחד

התוצאות משתפרות - ובכירי סומוטו משפרים שכר

אחרי התחזיות האופטימיות שפרסמה השבוע חברת הטכנולוגיה סומוטו, אתמול (ד') היא עדכנה כי בעלי מניותיה אישרו תנאי העסקה מפנקים לשניים ממייסדיה - המנכ"ל בן גירון וסמנכ"ל הטכנולוגיות איל יעקב הצפויים ליהנות מתגמולים שנתיים של כ-1.5-1.4 מיליון שקל כל אחד, בהתאם למדיניות התגמול שלה.

גירון צפוי ליהנות משכר חודשי של 65 אלף שקל ובעלות שנתית מוערכת של כ-1 מיליון שקל, בנוסף לבונוס שנתי של עד 4 משכורות בתלות בתוצאות החברה, חבילת אופציות, החזר הוצאות חודשי של עד 2,000 שקל והטבות נוספות.

יעקב יסתפק בשכר חודשי של 50 אלף שקל ובסך שנתי מוערך של כ-800 אלף שקל, בנוסף לבונוס שנתי מבוסס תוצאות של עד 6 משכורות חודשיות, חבילת אופציות וכן להחזר הוצאות חודשי והטבות נוספות דומים לזה של גירון.

עוד בסומוטו הוסיפו לגבי גירון כי "בכל שנה יידון דירקטוריון החברה בהעלאת שכר שנתית... בעד ל-5% בשנה", ובעניין יעקב ציינו כי הדירקטוריון יהיה רשאי להעלות את שכרו השנתי בעד 7% בשנה.

ועדת התגמול ודירקטוריון סומוטו ציינו בנימוקים שתמכו באישור חבילות התגמול כי השניים, שהקימו את החברה (יחד עם סמנכ"ל הכספים אסף יצחיאק), "התוו את האסטרטגיה של החברה ותרמו רבות להתפתחותה של החברה, לקידומה ולפיתוח העסקי של החברה עד כה".

עוד הוסיפו בוועדה כי בסומוטו רואים בשניים "כחלק חשוב בהנהלת החברה, אשר מביאים את החברה להישגים משמעותיים, וכן החברה מאמינה כי ביכולתם, יחד עם הנהלת החברה, להצעיד את החברה להצלחות נוספות ולהשגת יעדיה האסטרטגיים".

ב-2015 עלות העסקת השניים עמדה על כ-1.2 מיליון שקל (320-330 אלף דולר לכל אחד), עיקר הסכום עלות שכרם.

כאמור, שלשום (ג') פרסמה סומוטו תחזיות לגבי תוצאותיה להמשך השנה, בהן צפתה כי הכנסותיה לרבעון השלישי יצמחו בכ-85% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ויעמדו בטווח של 11.3-11.6 מיליון דולר, וכי הרווח התפעולי לפני הפחתות (EBITDA) יצמח בטווח של 79%-95% לטווח של 3.4-3.7 מיליון דולר.

לגבי הרבעון הרביעי של השנה, בסומוטו מעריכים כי ההכנסות יצמחו בטווח של 66%-71% ל-17-18 מיליון דולר, וכי ה-EBITDA תקפוץ בטווח של 119%-143% ותנוע בין 4.6-5.1 מיליון דולר.

מניית סומוטו טיפסה ביומיים האחרונים ב-6% והשלימה זינוק של שנתי של כ-140% לשווי שוק שחצה רף של 200 מיליון שקל.

ישראלית ברשימת המשפיעות בעולם הביוטק

אתר "פירס ביוטק" בחר בפרופ' דפנה קולר, סמנכ"לית המחשוב של קליקו לאבס

פרופ' דפנה קולר, ישראלית המתגוררת בארה"ב, נבחרה לאחת הנשים המשפיעות בתחום הביוטק מטעם אתר פירס ביוטק (Fierce Biotech), אתר מוביל בסיקור התחום בעולם. קולר היא סמנכ"לית המחשוב בחברת קליקו לאבס (Calico labs), חברה-בת של גוגל שהוקמה כחלק מן הפעילות של גוגל בתחומים מדעיים פורצי דרך.

דפנה קולר / צילום: מתוך פייסבוק
 דפנה קולר / צילום: מתוך פייסבוק

פגישה עירונית

יואב גלנט ממתמנגל באקוודור עם באן קי מון

יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון, ניצל את ועידת העירוניות של האו"ם, HABITAT III, שננעלה היום (ה'), כדי להצטלם עם באן קי מון, מזכ"ל האו"ם, אותו פגש במפגש רשמי מטעם נשיא אקוודור, המארח את הוועידה בקיטו הבירה.

חוץ מגלנט נכחו בוועידה גם מעל מ-40 אלף אורחים ו-170 משלחות. גלנט הגיע יחד עם המשלחת הישראלית, שהציגה בביתן שלה תוכניות התחדשות עירונית ושיקום שכונות אותן מוביל משרד הבינוי והשיכון.

יואב גלנט ובאן קי מון / צילום: משרד הבינוי והשיכון
 יואב גלנט ובאן קי מון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

טורניר מנהלים

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מתחרה

גם אם הם לא יצאו לחופשה בחול המועד סוכות, מנכ"לים שונים ניצלו את המומנטום לעבודה קצת אחרת. שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, לקחה אתמול חלק בפתיחת פסטיבלGame In בגני התערוכה בתל-אביב, המיועד לגיימרים נלהבים ולקהל הרחב.

לנצמן פתחה טורניר יחד עם עופר שטרית, מנכ"ל חברת הקד"מ כפיים, ועם רון קלדס, מנהל קטגוריית XBOX במיקרוסופט ישראל. המשחק בו שיחקו השלושה היה Killer Instinct. בשלב זה,לא ידוע מי מהשלושה ניצח.

שלי לנצמן, עופר שטרית,  רון קלדס /  צילום: אביתר ניסן
 שלי לנצמן, עופר שטרית, רון קלדס / צילום: אביתר ניסן