הבעת אמון בתאגיד השידור: 4 מתמודדים במכרז הפרסום שלו

אף שכלל לא בטוח אם התאגיד ימשיך להתקיים - 4 גופים הגישו היום את מסמכי המכרז, הכוללים הצגת ערבות בסך 15 מיליון שקל

תאגיד השידור הציבורי "כאן" רושם היום (ב') הישג מרשים של הבעת אמון מצד ענף הפרסום, אף על-פי שעתידו עדיין לוט בערפל: היום הגיע לקצו השלב הראשון במסגרת המכרז, שבו אמור להיבחר הזכיין שישווק את זמן הפרסום של התאגיד, ונראה כי לפחות את השלב הזה יכול התאגיד לסמן כהצלחה:

ל"גלובס" נודע כי 4 קבוצות הגישו היום את מסמכי המכרז ובחרו להתמודד בו. מדובר בין היתר בקבוצות של המפיק בני מנשה, מבעלי ארומה מיוזיק; קבוצת איירובוט; קבוצת שפ"מ בבעלות אברהם פרחי, המשווקת כיום את זמן הפרסום של תאגיד השידור; וקבוצה בראשות אורי נצר, לשעבר מנכ"ל חברת השילוט רפיד, שצירף אליו את קבוצת טרגט מרקט.

כפי שנחשף ב"גלובס", קבוצתו של יונה ויזנטל, שחבר לאולפני הרצליה ולטלית הפקות, בחרה בסופו של דבר שלא להתמודד על התקציב.

ההצלחה להביא למכרז 3 קבוצות בסיטואציה שבה לא ברור כלל האם התאגיד בכלל יתקיים, ואם כן באיזה פורמט, אינה מובנת מאליה - מה גם שכחלק מהגשת המסמכים נדרשים המציעים להציג ערבות בצורת מכתב כוונות על סך 15 מיליון שקל, שמשמעותו שהכסף משמש בפועל כערבות, והמכתב אינו רק הצהרה של הקבוצה על היכולת לגייס אותו. 

המכרז לא כולל תוכן שיווקי. 

מכרז הפרסום מגיע אל השלב השני שלו כמעט חצי שנה אחרי מועד הסגירה המקורי שלו, לאחר עיכובים משפטיים שדנו בעיקר בשאלה מי יכול להתמודד במכרז והאם למפרסם מותר לקחת בו חלק. המערכה המשפטית נוהלה בעטיה של תביעה שהגישה שפ"מ, שסברה כי יש להמשיך בקו שבן נהגה רשות השידור לפיו אסורה השתתפותו של פרסומאי בעל מדיה או מפרסם.

לפני מספר ימים משכה שפ"מ את תביעתה, לאחר שבית המשפט הבהיר כי אם לא תעשה כן, היא עלולה לשלם בהמשך את הוצאות המשפט, מאחר שהפסיקה לא תהיה לטובתה. במקביל ביטל השופט את צו המניעה שלא איפשר בחודשים האחרונים את המשך הליך המכרז.

מכרז הפרסום של התאגיד הוא למשך שנתיים, ובמסגרתו אמור להיות מופקד ביד אחת שיווק כל אמצעי הפרסום של התאגיד - פרסום ברדיו, חסויות בטלוויזיה ותוכן שיווקי. מי שלקח חלק משמעותי בתכנון וכתיבת המכרז הוא רונן ברקה, לשעבר מנכ"ל שפ"מ ומי שכיהן בשורת תפקידים בכירים בטלוויזיה ובעיתונות.