רה"מ נתניהו ושר התחבורה כ"ץ חנכו את קו רכבת העמק

מדי יום עולים על רכבת העמק כ-5,000 נוסעים, ולתקופה של 3 חודשים הנסיעה היא חינם

פרק נוסף בחגיגות הבלתי נגמרות של רכבת העמק: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התחבורה, ישראל כ"ץ, חנכו היום באופן רשמי וסופי את קו רכבת העמק, לאחר תקופת הרצה של שלושה שבועות. השניים ציינו גם את ההפעלה של מסילת הרכבת לתנועת רכבות משא החל מיום שני השבוע.

השר כ"ץ ציין כי מאז החלה הפעלת רכבת העמק, נסעו בה 100 אלף אנשים, וכי מדי יום עולים בתחנות בעמק יזרעאל ובעמק המעיינות כ-5,000 נוסעים. הנתונים נתמכים בכך שהנסיעה לכל הארץ באמצעות הרכבת היא חינמית למשך שלושה חודשים. לאחר שלב ההשקה הנסיעה ברכבת תיעשה בהנחה של 50% למשך שנתיים.

בנוגע להובלת מטענים אמר כ"ץ כי "רכבת העמק תשמש בעתיד כפרוזדור תחבורה אזורי לתנועת סחורות בין אירופה והמזרח התיכון, ותהווה חיבור לים התיכון וגשר של שלום. הקו משפר את החיבור בין הים התיכון לירדן ומשם למפרץ הפרסי, וישמש כפרוזדור משלים לנתיב התנועה הימי המקיף את חצי האי ערב".

 

בשלב הראשון נבנה מסוף סחורות זמנים בבית שאן ובהמשך ייבנה מסוף קבוע ליד שדה נחום, שיפעל 24 שעות ביממה. מהמסופים יועברו הסחורות למסוף הגבול נהר הירדן.

לאורך הקו נבנו עד כה ארבע מתוך שש תחנות שייבנו בהמשך. במשרד התחבורה אומרים כי במהלך העבודות לבניית הקו נבנו 26 גשרים באורך כולל של 5.5 קילומטרים, הונחו 600 מטר מסילה ביום ונחצבו שלוש מנהרות תת-קרקעיות.

פרויקט רכבת העמק, בהיקף כ-4 מיליארד שקל, הוא חלק מתוכנית "נתיבי ישראל", שעל אישורה בממשלה ללא בדיקות כלכליות ובחינת חלופות, מתח מבקר המדינה ביקורת בדוח האחרון.