כחול לבן: 4 אפליקציות ישראליות שיעזרו לכם למצוא חניה

אפליקציות ניווט כבר שינו מהיסוד את הדרך שבה אנו מגיעים ליעד, אבל איפה מחנים את הרכב ברגע שהגענו? ■ לקחנו לסיבוב בעיר את האפליקציות שמבטיחות לקצר את החיפוש המייגע

רכבים חונים, חניה / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
רכבים חונים, חניה / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

פנגו - צייד החניה

בחודש שעבר השיקה אפליקציית פנגו שירות חדש המבטיח לאתר בקלות חניה קרובה ליעד הנסיעה: חניונים בתשלום, חניות בכחול-לבן וגם חניות הפטורות מתשלום. השירות מאפשר לבחור את החניה המתאימה לפי מגוון קריטריונים: מחיר (אם נבחר חניון), מרחק הליכה ליעד הסופי או זמן נסיעה לחניה.

השירות מבטיח לנווט אתכם ישירות אל מקום חניה פנוי בקרבת יעד הנסיעה. ההבטחה הגדולה היא "צייד החניה" - עדכוני פוש בזמן אמת על מקומות חניה בכחול-לבן שמתפנים סמוך ליעד. בחברה לא מבטיחים כמובן שאתם תהיו הראשונים לתפוס את החניה, אבל לדבריהם, תהיו הראשונים לדעת עליה. "לכל חניה כזו יש שעון חול שמראה מרגע שהיא מתפנה מה ההיתכנות לתפוס אותה", אומר רועי אלבז, מנכ"ל פנגו.

לפי הנתונים של פנגו , נהגים מבזבזים בממוצע כ-10-20 דקות מדי יום על חיפוש חניה במרכזי ערים בארץ. צייד החניה אמור לקצר, ולו במעט, את משך הזמן הזה על-ידי ייעול החיפוש. "הניווט אמור להיות מלכתחילה לכתובת החניה ולא ליעד", "אנחנו מבצעים תיאום ציפיות דיגיטלי עם הנהג", אומר אלבז, שמזכיר כי גם אלמנט הזמן נכנס לתמונה: "אם יש לי זמן, אחפש עוד סיבוב בכחול-לבן ואם אין לי, אחנה גם בחניון מאוד יקר".

אנדוראיד או אייפון: השירות החדש זמין לכל המשתמשים באפליקציית פנגו המעודכנת למכשירי אנדרואיד. בחברה מבטיחים שהעדכון לאייפון יהיה זמין בשבועות הקרובים.

משתמשים: "כיום משתמשים בצייד עשרות אלפים ויש גם שימושים חוזרים וזה נראה מבטיח. קיבלנו בינתיים תגובות מאוד חיוביות".

גיאוגרפיה: "הפתרון הוא ארצי לחלוטין. המשקל הוא בערים הגדולות כמו תל אביב, חיפה, רמת גן והרצליה. בערים קטנות יותר, מצוקת החניה קטנה יותר".

איך זה עובד - צייד החניה של פנגו מציג תמונת מצב בזמן אמת על כלל אפשרויות החניה בקרבת היעד: מידע על חניונים כולל מחיר, נתוני תפוסה, זמן נסיעה וזמן הליכה מהחניון ליעד וכן מידע בזמן אמת על חניות המתפנות ברחוב. האפליקציה מציעה אפשרות ניווט לחניה הכי קרובה הסמוכה ליעד באמצעות waze וכפתור חזרה לאפליקציית פנגו. "הקריטריונים המרכזיים הם מרחק, מחיר וזמינות", אומר אלבז.

"באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובחוכמת ההמונים, האפליקציה מציעה אלטרנטיבות חניה באמצעות אינטגרציה עם חניונים, אלה האלמנטים שמאפשרים לי תצפית קדמית. פתרון נוסף מבוסס על קהילת פנגו, הכוללת 1.5 מיליון משתמשים ואני יכול לתת אינדיקציה שנהג שלנו יצא מחניה כחול-לבן ופינה אותה למישהו אחר. אחרי תחקיר ארוך הבנו שנכון שמצוקת החניה היא עובדתית ואין הרבה חניות, אבל גם גילינו שהרבה פעמים אנחנו לא מחפשים במקומות הנכונים. לפעמים כשנכנסים שני רחובות פנימה בשעות מסוימות יש לא מעט חניה פנויה".

האתגר: "בסוף האתגר הוא לייצר חוויית משתמש שהיא גם נכונה ואפקטיבית וגם מתאמת ציפיות", אומר אלבז. "תהליך כזה מתחיל עם הרבה יומרה. ישבנו עם המון סטארט-אפים ויזמים בתחום מכיוונים שונים ומשונים ובסוף ההחלטה ללכת על משהו צנוע ואפקטיבי הייתה הכי נכונה. מיזמים אחרים שניסו ללכת למקומות של יומרה, זה התפוצץ להם בפרצוף - כי לצערי, להבטיח למישהו חניה ברחוב אי אפשר, וגם להבטיח למישהו שיגיע ראשון לחניה ברחוב אי אפשר. אני לא אשלח לקוח לחניה בודדת חסרת סיכוי, אלא אשלח אותו למינימום חניות לאורך מסלול אפקטיבי, כך שגם אם אחת מהן נתפסת, הוא יכול להמשיך לחניה הבאה".

טכנולוגיה: "אנאגוג היא שותפה טכנולוגית שלנו. בתחילת הדרך בדקנו את כל המיזמים בתחום ומצאנו את הטכנולוגיה שלהם שיודעת לסייע במידע ובניתוח של הנתונים שיש לנו. היום הם חלק משמעותי מהתהליך".

מודל עסקי: "מדובר בפתרון שקשה מאוד עד בלתי אפשרי לייצר ממנו הכנסות. המודל העסקי של פנגו נותן את זה כערך מוסף ללקוחות".

תחרות: "אני מניח שיישארו כאן שני שחקנים, כי יש תמיד לאן להשתפר ויש עוד שכבות מידע שנכון להכניס, אבל בסוף רמת הסובלנות של הלקוחות לעוד אפליקציות נישה היא מאוד נמוכה. הרגילו אותנו שפיצ'רים הם כמעט חינם, אז גם שם יש לנו אתגר, ולכן לאורך זמן אני לא רואה את כולם שורדים פה. יש מעט מאוד אפליקציות B2C שיכולות לתת ערך מוסף".

דבר המשתמשת: תוך כדי הניווט, לאחר שבוחרים לאיזו חניה רוצים להגיע, ניתן לעבור בקלות בין מסך אפליקציית פנגו לווייז. יש כפתור המפנה חזרה לאפליקציית פנגו כשמתקרבים ליעד, ואז האפליקציה תציע את אפשרויות החניה בקרבת היעד, את מרחק הנסיעה אל החניה, מרחק ההליכה מהחניה אל היעד ואת מחירי החניה. לאחר הבחירה התשלום על חניה מופעל באמצעות פנגו , אם אזור החניה הוא בתשלום.

 

פולי POLLY - פיית החניה

לפני כשנה וחצי השיקה חברת הסטארט-אפ הישראלית sPark את POLLY פיית החניה. היישום ממפה אזורי חניה חינמיים ברחוב וכן את מחירי החניונים ומספר המקומות הפנויים בהם. כך תוכלו לדעת היכן לחנות, הרבה לפני שהגעתם ליעדכם. כשמחפשים חניה, פולי תציג רשימה של החניונים בתשלום הקרובים ביותר, עם מידע על שיעורי תפוסה ומחירים.

"יש הרבה חברות בתחום החניה שמציעות פתרונות חלקיים", אומר זהר באלי (47) מייסד-משותף ומנכ"ל sPark שבעברו שימש כסמנכ"ל מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס ("עדיף כישלונות מפוארים מחלומות במגירה וזה הרעיון של סטארט-אפ ניישן - במקום לעשות חרקירי אתה מקים סטארט-אפ חדש", הוא אומר). "המשימה שלנו היא להבטיח ללקוח שירות מדויק ולחתוך את זמן החיפוש בכל עיר בחצי. נניח בתל אביב הממוצע הוא 21 דקות, אני יודע להתחייב לך שתוך עשר דקות מרגע ההגעה ליעד את תחני את האוטו. בכל מקרה, אחרי 9.5 דקות פולי שואלת אם תרצי להמשיך לנווט או להגיע לחניון".

אנדרואיד או אייפון: גם וגם.

משתמשים: כ-60 אלף הורדות עד עכשיו, בציון ממוצע של 4.1.

גיאוגרפיה: "בישראל האפליקציה עובדת במלואה בתל אביב ובירושלים ונותנת שירותים מוגבלים יותר (תשלום וחניונים) בשאר הערים. בשנה הקרובה נתרחב לעוד ארבע ערים באירופה".

איך זה עובד: "היעד הוא החניה, לא היעד עצמו. את נכנסת לפולי, מזינה כתובת, פולי אומרת לך מה הסיכויים שלך למצוא חניה כרגע ברחוב. בזמן שאת מנווטת ברחוב עם סיכוי גבוה למצוא חניה, מלווים אותך שלושה אינדיקטורים: 1. מרחק ההליכה מהיעד. 2. האם מותר או אסור לחנות (פנגו מפנים לשילוט ואנחנו אומרים לך מה אומר השילוט - מותר או לא). 3. בכל רגע נתון את יכולה לבקש מפולי שתיקח אותך לחניון הכי טוב באזור. ברגע שמצאת חניה, פולי נותנת לך סלופארק או פנגו, את יכולה לשלם וברגע שחנית, אנחנו נותנים לך מסלול הליכה רגלי לאוטו ובחזרה. אם רצית מלכתחילה להגיע לחניון, אנחנו מספקים לך את רשימת החניונים באזור שלך ומדרגים אותם לפי מרחק הליכה מהיעד, זמינות ומחיר. מכל הרשימה הזו פולי ממליצה מה החניון הכי טוב עבורך".

טכנולוגיה: "אנחנו מבוססים על מערכת הניווט של תעשיית הרכב HEAR. מרגע שנכנסת ל-POLLY היא לוקחת אותך למסלול ניווט מסודר ברחובות סביב היעד, מסלול שנבנה על-פי הסבירות הגבוהה ביותר למצוא חניה. כ-80% מהחיפושים שלנו מסתיימים בהצלחה ברחוב".

בניגוד לפתרונות דומים הקיימים בשוק, פולי לא נשענת על דיווחים של נהגים, שיוצאים מחניה או רואים מקום פנוי. האלגוריתם שפיתחה החברה מנתח את הרחובות בעיר לפי תדירות תחלופת חניות, כאשר המידע נאסף מהעיריות, מהגולשים וגם מעבודת שטח של עובדי החברה. "בכל עיר שאנחנו נכנסים אליה, אנחנו שולחים סטודנטים על אופניים וממפים את כל העיר בהיבט החנייתי שלה. זה עוזר לנו להיות מאוד זמינים ומדויקים עם ההיצע ברחוב. במקביל, אנחנו אוספים מידע מהעירייה: תימרור, מחירים של חניה, איפה מותר ואיפה אסור, שילוט - המידע הזה רחוק מלהיות דיגטילי".

ממתי: sPark הוקמה ב-2012 על-ידי ערן בלטר ונתמכת על-ידי המדען הראשי.

יעדים: במארס 2015 השיקו את הגרסה בתל אביב, באוגוסט 2015 בירושלים ובאפריל 2016 בפריז. "בהצלחה ענקית. נבחרנו כאפליקציה הטובה ביותר לחניה שם. כ-600-500 אלף מכוניות נכנסות ביום לתל אביב, אבל לפריז נכנסות 4.5 מיליון. זה לא מדע טילים, זה הרבה מאוד מתבסס על אלגוריתם חכם שלוקח את המרכיבים הנכונים. אנחנו לא משקיעים הרבה בשיווק, זה יותר מפה לאוזן. כותבים עלינו הרבה, אבל אנחנו לא משקיעים שקל בלהביא לקוחות".

היקף ההשקעה: כ-2 מיליון דולר.

מודל עסקי: "בימים אלה עלינו עם שירות חדש שנקרא פולי לעסקים, המאפשר לכל בית עסק להציע את אפשרויות החניה סביבו בלחיצת כפתור דרך אתר האינטרנט שלו. את רק צריכה לבחור חניה או חניון. השירות הזה הוא חינמי לשלושה חודשים ראשונים ולאחר מכן יעלה כ-19 שקל לחודש. בכך פתרת זמינות של חניה ללקוחות. מסקר שעשינו, ללקוחות חניה יותר חשובה מהנחה. זה לא סוד שחניה זו תופעה מאוד מתסכלת שגורמת לאנשים לשקול טוב-טוב לפני שהם מגיעים לבית העסק. פנינו גם ליצרני רכב, אנחנו מציעים להם מסלול ניווט חניה בקונסולת הניווט באוטו. המודל שלנו הוא B2B2C. כחברה אנחנו עובדים רק מול העסקים ומוכרים את האפשרויות סביב יעד".

מתחרים: "בישראל, לפנגו ולסלופארק יש אחיזה משמעותית והאינטרס שלנו אינו מנוגד, אנחנו מסונכרנים איתם ומפנים את הלקוחות שלנו לשלם באמצעותם. אבל הכוח של פנגו וסלופארק נגמר בשדה התעופה. בחו"ל אף אחד לא ייתן להם להיות ספק תשלום. אנחנו, לעומת זאת, בעיקר רואים את העולם הגדול ומכוונים לצאת החוצה".

דבר המשתמשת: לואוטק והייטק מוכחים כשילוב מנצח באפליקציה המספקת מידע דיגיטלי על חניונים בעיר שלא תדעו עליהם אחרת, אלא אם תסובבו ותמפו את העיר על אופניים כפי שעשו הסטודנטים של פולי. נוסף להיצע החניונים האפליקציה גם מספקת את המידע של השילוט בכל רחוב, מה שמקל מאוד ומקצר את תהליך ההתלבטות שסביב החניה ברחוב. הממשק עצמו פשוט, קל ונוח והנווט הפנימי לא פחות יעיל ומוצלח מהווייז.

RePark - חניה חברתית 

ריפארק היא אפליקציית "חניה חברתית" המחברת בין נהגים מחפשי חניה לבעלי חניות פרטיות. או כדברי החברה: "פתרון חברתי למצוקת החניה, רווח כספי לבעלי חניה". מאחורי הרעיון עומד בנימין מרון (28) מייסד-שותף ומנכ"ל, שיזם, הגה והקים אותו כפתרון המאפשר שיתוף חניות פרטיות, צמצום זמני ותסכולי חיפוש חניה, ועל הדרך גם זיהום אוויר.

"הפתרון של ריפארק מגדיל ב-30% את היצע החניות בעיר מבלי להקים חניונים. הבחירה שלי ב-RePark נובעת מהרצון להקים מיזם שישנה את החיים שלנו כאדם פרטי וכציבור", אומר מרון. מרון המתגורר בתל אביב הוא במקור מפתח תקווה ובני ברק. "גדלתי במשפחה דתית-חרדית. מגיל צעיר המשפחה והחברים זוכרים אותי כפריק מחשבים והיפר-אקטיבי חסר תקנה. את הידע שלי רכשתי דרך הרגליים. בילדותי עברתי מבית ספר אחד לשני ועזבתי את לימודיי באמצע התיכון. בגיל 16 עבדתי כעוזר מנהל מערכות מידע באוניברסיטת בר אילן, לאחר מכן עבדתי כמנהל רשת בחברה המספקת שירותי IT, וכשהייתי בן 19 נכנסתי לנעליים הגדולות כ-CIO בחברה העוסקת ביבוא מסין ושיווק מוצרים במספר סניפים בארץ ובעולם. את דרכי כעצמאי התחלתי במתן ייעוץ ותמיכה למערכות IT בעסקים קטנים ובינוניים".

איך זה עובד: לשירות מערכת שליטה ובקרה הבודקת בכל רגע נתון את מצב החניות הזמינות, מכוונת אליהן נהגים בזמן אמת ומאפשרת להשכיר את החניה שלך בצורה בטוחה, פשוטה ובתשלום מיידי. "אדם פרטי מאפשר גישה למרחב שלו לטובת הציבור תוך כדי שהוא מרוויח כסף ומעשה טוב לאדם פרטי אחר. כציבור זה מאפשר להוריד את רמת הסטרס היומיומית במציאות שאנחנו חיים בה תוך מינוף נכסים קיימים, צמצום זיהום האוויר ושיפור של איכות הסביבה. אני יזם שמונע על-ידי חדשנות טכנולוגית, היה לי מאוד טבעי לקחת את המומחיות שלי מעולם ה-IT לתוך עולם הכלכלה השיתופית. הפתרון של החניה החברתית מגדיל את היצע מקומות החניה ומביא פתרון חניה ללב הקהילה היכן שאין חניה. אנחנו מאפשרים לבעל חניה להשכיר את החניה הפרטית שלו לפי שעה בזמן שהיא פנויה ולהרוויח מכך כסף. "אנחנו דואגים לכל נושא המיסוי - מע"מ ומס הכנסה - ככה שגם לבעל החניה אין דאגות ואין כאב ראש".

אנדרואיד ואייפון: גם וגם.

משתמשים: אלפי משתמשים, 150 חניות במרכז תל אביב, ובסך הכול 200 ("רק בחגים הצטרפו 30 חניות").

גיאוגרפיה: ראשון לציון עד רעננה, בעיקר בתל אביב, רמת גן, בת ים וגבעתיים.

טכנולוגיה - "ל-RePark יש טכנולוגיה שלא דורשת התקנת חומרה בחניה, אצלנו כל הטכנולוגיה מבוססת אפליקציה. האתגר הטכנולוגי הוא פתיחת השער - איך להתממשק לכל מערכת קיימת בלי חומרה ייחודית כי העלויות נורא יקרות. ויש כמובן גם את זיהוי הנהג כדי לפתוח לבן אדם את השער", מספר מרון. "נושא נוסף הוא העברת תשלומים לבעל החניה. היום חברות סטארט-אפ מתעסקות באיך מעבירים כסף מפוצל לבעל החניה, לחברה ולרשויות המס. חלק פיתחנו לבד ואת נושא התשלומים למשל נעזרנו בחברה חיצונית. האפליקציה שלנו מאפשרת לבעל החניה לנהל בזמן אמת את השעות שבהן החניה פנויה - אפילו לשעה-שעתיים. אנחנו יודעים לפתוח את השער לנהג ברגע שהוא מגיע, כל נושא התשלום מטופל דרך הנייד ואנחנו מנטרים את זמינות החניה לנהגים. בעזרת מערכת התראות חכמה אנחנו דואגים שהחניה תהיה פנויה בזמן שהבעלים חוזר הביתה".

מתחרים: "פינק פארק הם מתחרים, אבל השוק הוא די שונה. אנחנו לא מחייבים את בעל החניה למינימום שעות ואין לנו חומרה. פינק פארק ממוקמים יותר בחניונים ואנחנו ממוקמים אצל בעלי החניות הפרטיות. באופן כללי, השאיפה היא לייצר שיתופי פעולה בין המתחרים. אם ריפארק מאפשרים חניה פרטית ומישהו אחר מציע ברחוב ושלישי בחניונים, אז במקום שנהפוך למתחרים, נהיה שיתוף פעולה וזה ווין-ווין סיטואיישן".

תשלום: החניה הראשונה בחינם. חניה שנייה דורשת פרטי אשראי והקבלה נשלחת ישירות למייל. "העלויות של ריפארק משתנות. המחיר כרגע הוא 12 שקל לשעה. לבעל החניה יש אפשרות לקבוע מחיר שונה. הזמנת חניה באמצעות ריפארק מבטיחה לנהג חניה שתישאר שמורה בשבילו באזור ספציפי עם אופציה לבטל תוך 10 דקות".

מתי: החברה הוקמה ב-2014. האפליקציה הושקה לפני כשנה.

היקף השקעה: מאות אלפי דולרים, ממשקיעים אמריקאים.

המודל העסקי: לריפארק יש הסכם ייחודי עם רשות המיסים לנכות מס לבעל החניה ומתוך התשלום בסך 12 שקל יורדת גם עמלה לריפארק - לבעל החניה עוברים נטו לחשבון הבנק שבעה שקלים. "זה פתרון מול הרגולציה מראש, בניגוד לאייר.בי.אנד.בי, או אובר בארצות הברית. אם זה לא היה רווחי, לא היו משקיעים בנו".

יעדים: "כל שקל שנכנס יוצא כרגע לשיווק כי אנחנו רוצים להתרחב כמה שיותר מהר. אנחנו לקראת סיום שלב הבטא. בהתאם למשאבים הכספיים שנגייס ולכמות החניות, נמשיך לירושלים ולחיפה ואז לאירופה. היעד שלנו הוא לשנות את כל תפיסת הנהג בחיפוש חניה. אנחנו רוצים להיות פורטל - כמו שכולם נכנסים קודם לוייז לצורך הניווט, ככה ייכנסו לריפארק לצורך החניה. אנחנו חניה חברתית שחושבת חברתית שותפויות עם גופים עירוניים, מוסדות ציבוריים, חברות נוספות בתחום הזה או נושאים משיקים של שירותים לנהג".

דבר המשתמשת: האפליקציה דורשת הרשמה עוד לפני שבכלל ניתן להתנסות בה. הממשק יעיל, נוח ומאוד ידידותי למשתמש. מעבר לשירות החברתי, ריפארק אידיאלית גם עבור חיפוש חניונים, שכן היא מספקת בין היתר מידע אודות התפוסה בכל רגע נתון.

PinkPark - חניה חברתית (2)

גם השירות של PinkPark שייך לכלכלת השיתוף, ובו אנשים משכירים את החניה הפרטית שלהם כשהיא פנויה. זה לא בהכרח זול יותר מחניון, אבל מקומות החניה המוצעים פזורים בכל העיר, וניתן גם לשריין חניה מראש. האפליקציה מציגה למחפשים חניה רלוונטית בהתאם לנתוני החיפוש של הנהג ומיקומו ובמחיר מוזל מזה של חניון. האפליקציה מתעדכנת בזמן אמת ולא תלויה בעדכונים של המשכיר. התוספת השווה בשירות מאפשרת הזמנת חניה שבועיים מראש כך שהנהגים יכולים להגיע לתל אביב במועד ידוע מראש, מבלי להתמודד עם חיפוש החניה ברגע עצמו.

מאחורי הרעיון עומד המייסד תומר בלושטיין (37) מתל אביב, שהגיע אליו מכיוון פחות צפוי: "במסגרת הדוקטורט שלי בביולוגיה עשיתי קורס בביוטכנולוגיה שהיה משותף עם סטודנטים למנהל עסקים. נאמר שם שאנשי עסקים מחפשים בעיה ומוצאים לה פתרון ואילו ביולוגים מוצאים בעיה ואחר כך מחפשים את הפתרון. אז ניסיתי למצוא בעיה בתל אביב והבנתי שערבים חברתיים שלנו מתבטלים כי אין איפה לחנות, והתחלתי עם האתגר הזה. ההשראה הייתה מתוך המערכת הביולוגית, כי מבחינתי החיפוש אחר חניה והיעילות שלו הם כמו בדיפוזיה. משהו מפעפע בעיר, אבל אין שום חוכמה או יעילות מאחוריה. וכמו שמערכת הדם מובילה חמצן מנקודה א' ל-ב', פינק פארק מבחינתי היא אותה מערכת חכמה שלוקחת את המשתמשים שלנו מהנקודה שבה אנחנו נמצאים ועד היעד של החניה".

- סיימת את הדוקטורט?

"טרם, עוד יבוא היום אחרי האקזיט".

איך זה עובד: על החונים לוודא כי המספר המופיע על השילוט בחניה תואם למספר המופיע באפליקציה, אשר תאפשר גם פתיחה קלה של שער הכניסה בלחיצה על כפתור אחד. בפועל, בעל החניה מקבל מתקן, המאפשר לנהגים לזהות מבחוץ שמדובר בחניה של פינק פארק, כאשר המתקן גם בודק אם החניה פנויה ומאפשר לזהות שנהגים מזדמנים לא חורגים מעבר לזמן שהוקצב להם. "בחניה פרטית זה פחות בעיה", אומר בלושטיין, "אבל בחניון יש משמעות גדולה לדעת מול איזה שער אתה עומד להיכנס ולצאת".

- מה היחס בין חניות לחניונים?

"מבחינת לוקיישנים אנחנו חצי-חצי, אבל כיוון שבחניונים יש הרבה יותר חניות, יש לנו יותר מקומות חניונים ועכשיו נחזיר את הפוקוס לכיוון החניות הפרטיות".

אנדרואיד או אייפון: גם וגם.

משתמשים: כ-60 אלף משתמשים. "למעלה מחצי מהם הפקידו אצלנו באופן קבוע את כרטיס האשראי".

גיאוגרפיה:  האפליקציה פעילה בתל אביב, ראשון לציון, בני ברק, רמת גן, הרצליה פיתוח ובחניון אחד בירושלים.

טכנולוגיה: "המוצר מורכב ממה שהמשתמש רואה - פיתחנו חיישן אוטונומי שמעביר לשרת בזמן אמת האם החניה תפוסה או לא, כך שבעל החניה לא צריך לעדכן מתי הוא מפנה את החניה ומצד שני יודע שהיא פנויה כשהוא חוזר. יש לנו הפתעות בדרך ברמת המוצר. אנחנו רואים בעתיד איך אנחנו מצליחים לשפר את רמת התחבורה בעיר באמצעות הפיצ'רים שאנחנו עובדים עליהם. אפשר לעשות כתבה שלמה על כמה חניה בחינם עולה ביוקר".

מתי: פינק פארק הוקמה ב-2011. האפליקציה הושקה ב-2013.

היקף השקעה: כ-3 מיליון דולר, ממשקיעים פרטיים.

מודל עסקי: "אנחנו עובדים על רווניו שייר - מתחלקים עם בעל החניה בהכנסות. אנחנו גובים את הכסף ומנהלים את כל הבילינג בעצמנו ומעבירים את הסכומים המתאימים אחרי שאנחנו לוקחים את העמלה שלנו".

מתחרים: "הלוואי וריפארק יצליחו, אבל מהניסיון שלנו קשה מאוד לבנות קהילה של אנשים שנותנים חניה וקהילה של מחפשי חניה, היכולת לתת מענה מקיף היא העניין. בסופו של דבר, זו הגישה לאלפי חניות. הגודל כן קובע. בסוף מי שינצח זה מי שייתן חוויית לקוח הכי טובה ויידע לתת את המוצר הכי טוב. מבחינתו זה להבטיח את החניה גם אם זה שבוע מראש ובכל בעיה לתת מענה עם שירות לקוחות טוב".

תשלום: הקלף המנצח האמיתי של האפליקציה הוא הטבות משמעותיות במחירי החניונים. "בחניות פרטיות ובבנייני משרדים אנחנו מוסיפים היצע וגם שם המחירים טובים יחסית לשוק. 8 שקלים - 16 שקלים לשעה ויש הטבות על חניות יומיות. בחלק מהמקומות שבהם העלות יכולה להגיע גם ל-120 שקלים ליום, אצלנו תשלמי 35 שקלים. הרעיון הוא שבדומה לטריווגו ואקספדיה, מי שהולך לחניון של פינק פארק ולא ממול מקבל הטבה. ככה גם החניונים לא צריכים להוריד מחיר באופן גורף ונהנים מטראפיק".

יעדים: "אנחנו ממשיכים לפעול בדרכים יצירתיות על מנת להקל על מחפשי החניה בתל אביב, לקראת התרחבות לערים נוספות, בארץ ובעולם", מספר בלושטיין. "החודש נתחיל להתקין מערכות בארצות הברית לפיילוט עם המפעיל הכי גדול של החניונים בארה"ב, כל מפעיל שם מחזיק אלפי חניונים. וזה היעד הבא שלנו, לקחת את הטכנולוגיות והידע שפיתחנו פה ולצאת איתו החוצה".

דבר המשתמשת: האפליקציה לא דורשת תהליך הרשמה או מתן פרטים מזהים כלשהם. פיצ*ר מגניב - פילוח גיאוגרפי המציג את כל החניות באזור המבוקש, כולל פירוט של זמינות החניה, מרחק מהיעד המבוקש, ואפילו גודל החניה. פינק פארק לאו דווקא תסייע לתושבים - שלא מתכוונים לשלם על החניה שלהם - אבל ודאי מסייעת לכאלה הבאים מחוץ לעיר. היתרון הנוסף הוא האפשרות להזמין עד שבועיים מראש את החניה והממשק כייפי ונוח לשימוש.