ראש הסגל לשעבר של רה"מ, ארי הרו, נחקר במשרדי לה"ב 433

זאת במסגרת פרשת המכירת הפיקטיבית לכאורה של חברה בבעלותו ■ במשטרה הבהירו כי אין קשר בין החקירה הנוכחית לבדיקה שנערכת בעניין נתניהו

המשטרה ממשיכה לחקור באינטנסיביות את ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורבו, ארי הרו. הרו נחקר היום (ה') בשלישית, באזהרה, במסגרת החקירה בחשד למכירה פיקטיבית של חברה שהייתה בבעלותו. 

משטרה הבהירו כי אין קשר בין החקירה הנוכחית לבדיקה שנערכת בעניינו של נתניהו. 

הרו כבר נחקר במשרדי לה"ב 433 פעמיים בחודשים החולפים, בחשד כי למרות היותו איש ציבור, ובזמן שהצהיר על אי-ניגוד עניינים כמתחייב, הוא הציג מצג-שווא לפיו מכר חברה בבעלותו, למרות שבפועל - כך על-פי החשד - המכירה הייתה פיקטיבית, והוא המשיך לנהל את החברה וליהנות מפירותיה.

בסוף החקירה הראשונה נשלח הרו למעצר-בית בלבד, ובסוף החקירה השנייה הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים.

כפי שפורסם לראשונה על-ידי העיתונאי גידי וייץ, החשד בתיק ארי הרו נוגע לעסקה למכירת חברת הייעוץ שהקים הרו, חברת 3H גלובל, לאדם בשם ויקי דויטש, בתמורה ל-3 מיליון דולר ב-12 תשלומים שווים של 250 אלף דולר כל אחד.

לפי ההסכם, התשלום הראשון שולם באפריל 2014, והתשלום האחרון אמור היה לעבור בינואר 2017. ואולם, לפי הפרסום של וייץ, התשלומים שהועברו לא עלו בקנה אחד עם ההסכם והעלו חשד כאילו העסקה פיקטיבית ושימשה כמכשיר להעברת כספים להרו או לאנשים הקשורים אליו.

בסוף 2013 עמד הרו להתמנות לתפקיד ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, ובהתאם דרשה היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, כי הרו יסדיר את ניגוד העניינים האפשרי בין חברת הייעוץ שבבעלותו לבין תפקידיו בלשכה. לפי ההסכם שהושג, הרו התחייב שלא להיות מעורב בעסקי החברה, ועדכן כי השיג הסכם למכירת החברה.

בדיקת "גלובס" העלתה כי בפברואר 2014, לאחר הדיווח על ההסכם, חדל הרו מלשמש כדירקטור בחברה, ומניותיו הועברו לשליטת חברת וי-ג'י-די הולילנד בע"מ, הנשלטת על-ידי חברה אמריקאית בעלת שם זהה - VJD Holy Land LLC, שמושבה בניו-יורק. אולם, נדמה כי הזיקה בין הרו לבין החברה הרוכשת בישראל לכאורה לא נותקה לחלוטין.

כמה חודשים לאחר המכירה המדווחת כביכול, ביוני 2014 נרשם אחיו של ארי הרו, יהושע (ג'וש) הרו, כדירקטור בחברה הישראלית וי-ג'י-די הולילנד, זו הרשומה רשמית כבעלת השליטת ב-3H גלובל. אם הרו מכר את החברה, כיצד נרשם אחיו כדירקטור בחברה הרוכשת? "גלובס" פנה לג'וש הרו, שמסר כי לאור החקירה הוא מנוע מלמסור פרטים.

חולפים עוד כמה חודשים, ובעקבות אי-העמידה לכאורה של החברה האמריקאית בתשלומים, התבטלה העסקה. לפי הרישום, בפברואר 2015 הועברו מניות חברת הייעוץ לידי רו"ח הירשפלד כנאמן עבור ארי הרו.

ג'וש הרו, שהיה כאמור דירקטור גם בחברה הרוכשת, נרשם כעת כדירקטור בחברת 3H גלובל למשך 3 חודשים בלבד. במאי 2015, פרק של כמה חודשים לאחר שהרו סיים את תפקידו בלשכת ראש הממשלה, מועברות 100% מן המניות לידי הרו בחזרה.

בהמשך - ביולי 2015 הגישה וי-ג'י-די הישראלית בקשה לפירוק מרצון, וביוני האחרון חוסלה החברה סופית.
האם בשלב זה התשלומים ששולמו במסגרת העסקה הוחזרו למשלם? זוהי אחת השאלות המרכזיות במסגרת פרשת החשדות נגד הרו.