ארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת נתניהו, עוכב לחקירה

הרו עוכב לחקירה לפנות בוקר אחרי שנחת בנתב"ג ■ פרקליטו: "הואיל ומדובר בחקירה תלויה ועומדת, איני יכול להתייחס" ■ מה היה דחוף למשטרה להביאו לחקירה דקות אחרי שירד מטיסה?

ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ארי הרו, נלקח הבוקר (ה') על-ידי חוקרי יחידת להב 433 לחקירה כאשר נחת בנתב"ג, לאחר שחזר מספרד.

ככל הידוע, הרו לא נעצר. על-פי הפרסומים, החשדות כנגד הרו סובבים סביב מכירת חברת ייעוץ שהייתה בבעלותו.

עו"ד רועי בלכר ממשרד גולדפרב זליגמן ושות', המייצג את הרו, מסר בתגובה,כי "מטבע הדברים, הואיל ומדובר בחקירה תלויה ועומדת, איני יכול להתייחס לגופו של עניין".

הרו מונה לתפקיד במארס 2014 במקום גיל שפר, ומספטמבר 2014 ועד ינואר 2015 שימש גם כממלא-מקום של מנהל הלשכה של נתניהו. בינואר 2015 הוא פרש מתפקידו לטובת עבודה במטה הבחירות של הליכוד.

החשדות כנגד הרו נחשפו במסגרת פרסום של כתב "הארץ", גידי וייץ, שחשף כי החשד נוגע לדיווח של הרו כי מכר חברה לייעוץ ולפיתוח עסקי בשם H3 גלובל שהייתה בבעלותו תמורת 3 מיליון דולר, אך לא כל הסכום הועבר אליו. על-פי הפרסום, במשטרה חשדו כי מדובר בעסקה פיקטיבית, ובדצמבר נפתחה נגדו חקירה, והוא אף שהה במעצר-בית במשך 5 ימים.

קשה להתעלם מעיתוי חקירתו הנוכחית של הרו, הנערכת על רקע הפרסומים על בדיקת התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על-ידי המשטרה. לפני מספר ימים אישר היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כי מתקיימת בדיקה בנושא ראש הממשלה נתניהו.

לפי ההערכות, הבדיקה המשטרתית מתמקדת בתרומות שקיבל נתניהו מאנשי עסקים זרים לאחר בחירתו לראשות ממשלה ב-2009. הרו שימש בעבר מנכ"ל עמותת ידידי הליכוד במדינה, שמימנה כמה נסיעות של בנימין נתניהו ובני משפחתו לחו"ל, וגייס תרומות עבור נתניהו.

השאלה המתבקשת היא מה היה דחוף כל-כך ליחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 להביא את הרו לחקירה לפנות בוקר, דקות לאחר שירד מטיסה, לחדר החקירה? אולי חשש שמא ייפגש עם אדם הקשור לחקירה? ספק.

כאמור, פרטים על החשדות לכאורה נגד הרו התפרסמו בימים האחרונים, וסביר כי לו הוא היה מבקש לשוחח עם מי מהמעורבים, עדיף היה לו לעשות זאת מספרד, היכן שקשה יותר למשטרה לעקוב אחרי מעשיו.

אם כן, איזה הסבר אפשרי אחר יש להתנהלות המשטרה? במשטרה ביקשו להפעיל לחץ על הרו, כחלק מטקטיקת חקירה. גורם הבקי בפרטי הפרשה הזכיר לנו היום אישה אחרת שנעצרה באופן דומה לפני כ-6 שנים - שולה זקן, מזכירתו לשעבר של ראש הממשלה לשעבר, האסיר אהוד אולמרט.

באפריל 2010 חזרה זקן מחופשה משפחתית בלוס אנג'לס, הישר למשרדי יאח"ה בלוד. כבר אז הופעלו עליה לחצים לחתום על הסכם כעדת מדינה ולמסור את הפטרון שלה לידי החוקרים. אז היא סירבה לעשות זאת, וחלפו 4 שנים עד שהתרצתה.

האם נכון לקשור בין המקרים? האם חוקרי המשטרה לוחצים על הרו כדי שימסור פרטים על הבוס שלו לשעבר, ראש הממשלה נתניהו, במסגרת הבדיקה החדשה בעניינו? האם הרו יודע פרטים על תנועת כספים שהחלה בארנו מימרן, המורשע בפרשת "עוקץ המאה" בצרפת, ונגמרה בראש הממשלה או במי ממקורביו? האם הרו, שהיה מגייס התרומות של נתניהו, בכלל מצוי בכל אלה?

התשובות לשאלות הללו, סביר להניח, יתבררו בשבועות הקרובים.