היועמ"ש: נפתחה בדיקה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו

הבדיקה המשטרתית מתמקדת בתרומות בסכומי כסף גדולים שקיבל לכאורה נתניהו מאנשי עסקים זרים לאחר בחירתו לראשות הממשלה ב-2009 ובחשד לביצוע עבירות הלבנת הון

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (א') כי בעקבות מידע שהתקבל בעניינים הנוגעים בין היתר לראש הממשלה בנימין נתניהו, ושהוצג בפני היועץ המשפטי לממשלה על-ידי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, קיים היועץ מספר דיונים בהשתתפות פרקליט המדינה, גורמים בכירים נוספים במשרד המשפטים ואגף החקירות והמודיעין במשטרה. יודגש כי מדובר בבדיקה, וכי לא נפתחה חקירה פלילית בעניינו של ראש הממשלה.

חרושת השמועות והפרסומים החלקיים אודות חקירה חדשה שמנהלת המשטרה בנוגע למעשים של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכה בימים האחרונים ביתר שאת. התמונה בנוגע לחשדות שנבדקים רחוקה מלהיות מלאה, אך לפי שעה ניתן לומר כי הבדיקה המשטרתית מתמקדת בתרומות בסכומי כסף גדולים שקיבל לכאורה נתניהו מאנשי עסקים זרים לאחר בחירתו לראשות הממשלה ב-2009.

עוד ניתן לומר כי הבדיקה עוסקת בין היתר בחשד לביצוע עבירות של הלבנת הון. לפי פרסום של חדשות 10, גורם משפטי בכיר מעורב לכאורה בפרשה.

נתניהו מצדו מכחיש בתוקף את הפרסומים, ובמהלך ביקורו באפריקה בשבוע שעבר כינה אותם "שטויות גמורות" ואמר כי "בכל פעם שאני בביקור היסטורי בחו"ל ממחזרים את הסיפורים האלה".