שירות חדש מאפשר לשלם פחות על תיווך נדל"ן

סטארט-אפ חדש שהושק לאחרונה בעולם תיווך הנדל"ן מאפשר לבעלי נכסים לערוך מכרז בין מתווכים שונים ולהשוות בין גובה דמי התיווך, במטרה למצוא את איש המקצוע המתאים ביותר עבורם

בדרך לאקזיט, ברוקרים/ צילום: שאטרסטוק
בדרך לאקזיט, ברוקרים/ צילום: שאטרסטוק

בישראל, רשומים כיום יותר מ-19 אלף מתווכים בעלי רישיון. עיקר עבודתם הינה בעסקאות לרכישת או מכירת נכס, והם מעורבים בכ-30% מהעסקאות שנסגרות בארץ מדי שנה.

למרות ההתפתחות הטכנולוגית והצלחת לוחות האינטרנט, תחום התיווך טרם הצטרף למהפכת הכלכלה הישירה. לבעלי הנכסים אין מערכת דירוג והמלצות על המתווכים השונים בשוק ואילו המתווכים עצמם נאלצים להשתמש בקבוצות פייסבוק ו-ווטסאפ מסורבלות כדי למצוא קונים ולייצר שיתופי פעולה עם קולגות.

כעת, פלטפורמת "ברוקרים" החדשה, מבקשת להסדיר את הענף ומשיקה את זירת התיווך הווירטואלית הראשונה בישראל שתשדך באופן אוטומטי בין לקוחות לבין מתווכים מתאימים ותיתן מענה לבעיות אלו.

הפלטפורמה מציעה אתר אינטרנט להצגת וניהול הנכסים, שיתופי פעולה עם קולגות ותזרים לקוחות. בנוסף, היא מציעה גם אפליקציה שעושה סדר בשיחות עם לקוחות ומתווכים, שיתופי פעולה והצעות תיווך.

תמורת השירות תתבקשו לשלם דמי חבר שנתיים בסך כ-3,000 שקל, כאשר אין גביית אחוזים מהעמלות, כפי שעושות הסוכנויות הפיזיות. מצד שני, לקוחות הקצה שייכנסו בחינם כמובן יוכלו לבצע על גבי הפלטפורמה מכרז בין מתווכים שונים, ולבחון פרמטרים רלוונטיים כגון: תיק נכסים, היסטוריית עסקאות, ביקורות והמלצות, כמו גם השוואת גובה דמי תיווך, במטרה למצוא את איש המקצוע המתאים ביותר עבורם.