רשות המסים: אין חשד לעבירות הלבנת הון מצד ענבל אור

הרשות ביקשה להסיר את החילוטים על רכושה של ענבל אור, אולם הסרת החילוטים לא נותנת לאור גישה לנכסיה, שכן כל הנכסים נתונים כיום לשליטת מפרק, עו"ד איתן ארז

ענבל אור, צילום: אייל יצהר
ענבל אור, צילום: אייל יצהר

רשות המסים הסירה את צווי החילוט שהוטלו על רכושה של יזמת הנדל"ן ענבל אור במסגרת חקירתה הפלילית. זאת, לאחר שהגיעה למסקנה כי אין עבירות הלבנת הון בתיק החקירה כנגדה.

הרשות פנתה לפני כחודש לבית המשפט בבקשה להסיר את העיקולים והחילוטים מכוח חוק איסור הלבנת הון, ובית המשפט אישר את הסרת החילוטים מעל חשבונות הבנק ורכושה של אור.

הסרת החילוטים לא הובילה לכך שלאור יש גישה לנכסים אלה, וכל הנכסים בכללותם נתונים כיום לשליטתו של מפרק החברות מקבוצת אור סיטי נדל"ן ומנהל נכסיה של אור בהליך הפירוק ופשיטת-הרגל המתנהל נגדה, עו"ד איתן ארז.

ואולם, בסביבת ענבל אור רואים בהסרת הצווים סימן לכך שהעננה הפלילית מעל אור תתבהר בקרוב. לדברי עו"ד ירון גולדמן, המייצג את אור בהליכים הפליליים מול רשות המסים, "המדינה הגיעה, באופן הגון, למסקנה שאנחנו ידענו מזמן, שאין ולא יכול להיות פה שום חשד להלבנת הון, וכמצופה מרשות הוגנת הם הסירו את צווי החילוט".

- ברשות המסים טוענים כי עיקר החשדות כנגד אור היו מלכתחילה לעבירות מס ולא עבירות הלבנת הון, ואלה נותרו בעינם.

עו"ד גולדמן: "יש אכן חשדות לעבירות מס. אנחנו מטפלים גם בזה. בהמשך הערפל קצת יתפזר. רשות המסים ממאנת לשחרר ניירת בשלב זה, אשר תשפוך אור ותראה בסופו של יום שאין פה שום דבר פלילי שנגוע לפתחה של ענבל אור. אני לא טוען שאין מחדלים אזרחיים בתיק, אבל אנחנו בחקירה פלילית, ובחקירה פלילית צריך להראות מודעות וכוונה - ואת זה אין בכל הנודע לענבל אור ברשות המסים, וזה יתגלה בהמשך".

אור, נזכיר, נעצרה בפברואר השנה לאחר חקירה סמויה של מספר חודשים, שנערכה על-ידי חקירות מכס ומע"מ בירושלים, בשיתוף משרד מע"מ ומס קנייה תל-אביב, בחשד להעלמות מס המיוחסות לה ולסמנכ"ל הכספים של קבוצת ענבל אור. החשדות נגד אור כללו הוצאת חשבוניות כוזבות והעלמת עסקאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, שאור ביצעה לכאורה באמצעות החברות שבבעלותה. עוד נחשדה אור בשיבוש הליכי משפט ובהשמדת ראיות. 

לאחרונה סיימה הרשות את חקירותיה של אור והעבירה את התיק לפרקליטות מיסוי וכלכלה לצורך בחינה האם יש להגיד כתב אישום כנגד היזמת.