הותר לפרסום: מנהל אגף המשק לשעבר באגד חשוד בשוחד

(עדכון) - נתן פורמן נעצר בחשד שקיבל לכאורה שוחד מחברת רכב בינלאומית בתמורה לקידום ענייניה ■ בנוסף הוא חשוד שמסר מידע כוזב במסגרת הליך של רשות המסים

המשטרה, בשיתוף-פעולה עם רשות המסים, עיכבו הבוקר (ג') לחקירה את נתן פורמן, בכיר לשעבר בחברת אגד, יליד 49 מחיפה, בחשד כי במסגרת תפקידו כמנהל אגף המשק בחברה קידם את ענייניה של חברת רכב בינלאומית ופעל לשכירת שירותיה, זאת בתמורה לשוחד שקיבל לכאורה מגורמים בחברה. "נדגיש כי לא עולה חשד כלפי חברת התחבורה הישראלית או מי מבכיריה בהווה", נמסר מהמשטרה. 

החקירה החלה במסגרת שיתוף-הפעולה הבינלאומי של משטרת ישראל עם גופי אכיפה בחו"ל, בעקבות חקירה המנוהלת בחו"ל. הפעולות שביצעה היחידה הארצית של משטרת ישראל במישור החקירתי, המודיעיני והמבצעי ביססו חשד לכך שפורמן, בעת שהיה עובד ציבור בחברת תחבורה ציבורית בישראל, קיבל שוחד מגורמים בחברת רכב בינלאומית, בתמורה לקידום ענייניה והשפעה על שכירת שירותיה.

עוד נמסר כי בוסס חשד לכך שבמסגרת הליך שהתנהל בעניינו של פורמן ברשות המסים, הוא מסר מידע כוזב.

בעקבות ממצאים אלה נפתחה חקירה משותפת של משטרת ישראל ורשות המסים במקביל להליכים המנוהלים באירופה. 

הבוקר כאמור עיכבו שוטרי היחידה וחוקרי רשות המסים את פורמן וערכו חיפוש בביתו. לפורמן מיוחס חשד לביצוע עבירות שוחד, מירמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

התיק מלווה על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).

תגובת אגד: "לאגד אין כל מידע באשר לחשדות המיוחסים לבכיר לשעבר אשר כיהן בתפקידו באגד לפני כעשור ויותר. אנו נשתף פעולה עם משטרת ישראל ככל שנדרש למיצוי החקירה וגילוי האמת האופפת פרשה חמורה זו.

"באגד כיום מתייחסים באפס סובלנות לכל מעשה הגובל לכאורה במרמה או חוסר יושרה, ואם בתום ההליך יתחוור לנו שהבכיר לשעבר יואשם ויורשע בחשדות המיוחסים לו, אזי תשקול הנהלת אגד לממש זכותה לתבוע במסגרת הליך אזרחי וללא פשרה את הכספים אשר נגזלו לכאורה מאגד מתוקף פעולותיו העסקיות של החשוד, במסגרת תפקידיו בתחילת שנות האלפיים״.