לשמור על רביב דרוקר

ברור לגמרי שבסביבת נתניהו החליטו להרוס את דרוקר. הציבור חייב לשמור עליו

רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ואמיל סלמן - הארץ
רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ואמיל סלמן - הארץ

מאז ומתמיד אני מחבב תגובות, כי במקרים רבים הן מלמדות על המגיב הרבה יותר מאשר על הדברים שעליהם הוא מגיב. כמו תגובותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - למשל, התגובה שלו לתחקיר שפרסם העיתונאי רביב דרוקר על חברו האוסטרלי המיליארדר של בנימין נתניהו ובני משפחתו (חדשות 10 אתמול) וקשריו עם הבן יאיר נתניהו. הנה הקטעים העיקריים.

עריכה, לא צנזורה

"אנחנו מצרפים את תגובתנו, אותה ערוץ 10, שמרבה להטיף על חופש הביטוי, צינזר הערב כהרגלו", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. אני חושד בנתניהו שהוא בכוונה מאריך בתגובותיו כדי לאפשר לו לזעוק: גוואלד, צנזורה!!! הוא כבר צריך לדעת, והוא בוודאי יודע, שקוראים לזה עריכה, לא צנזורה.

איפה ההוכחות, ביבי?

"טפטוף בלתי פוסק של כזבים?" כותב נתניהו. איזה כזבים? למה אתה לא מפרט, ביבי? ובעיקר - למה אתה לא עושה את מה שאתה דורש מדרוקר: הוכחות. לעומת דרוקר שמגבה את כתבותיו בראיות ברורות, עם צילומים ומסמכים - אתה לא מוכיח כלום. שום דבר חוץ מ"טפטוף בלתי פוסק של כזבים" שנועד לעשות רצח אופי לדרוקר.

"דבר זה אינו חדש אצל רביב דרוקר. הוא שקוף וידוע לכל הציבור". כזבים? ידוע לכל הציבור? איך ידוע אם אין הוכחות? או שמא אתה מתכוון לציבור תומכיך שאינו רוצה לדעת את העובדות?

הבן הפרטי

"דרוקר נודד כעת גם לבניו של ראש הממשלה, שהם אנשים פרטיים ולא בחרו בחיים הציבוריים". כמה אנשים פרטיים, נתניהו, יושבים אתך על ניסוח הנאום באו"ם? כמה אנשים פרטיים זוכים לאבטחה על חשבון הציבור? כמה אנשים פרטיים, נתניהו, זוכים לחסדים ונדבות של מיליארדרים המבקשים את קרבתך?

יאיר הוא אדם פרטי ממש כמו אשתך שרה, שגם טענה זאת. כשאתם רוצים כסף מהמדינה - אתם ציבוריים, כשמבקרים אתכם - אתם פרטיים.

"שיא חדש של עיתונות ירודה"? דרוקר?! העיתונאי המספק הוכחות לכל מילה שלו? למה אתה מקפח את השיא של עיתונך, "ישראל היום", שהוא אלוף בשיטות שאתה מייחס, לא בצדק, לדרוקר?

 

ה"סטודנט" הנהנתן והאחות הצנועה

עצוב לראות איך בחור צעיר כמו יאיר נתניהו כבר שטוף בנהנתנות הדוחפת אותו ללחך פנכתם של אנשים עשירים, לזחול אל בתיהם, למטוסיהם, למסעדותיהם, לכספם? ממי קיבלת את זה, "סטודנט" שכמוך? מאמא? מאבא? משניהם? למה אתה לא לומד משהו מאחותך (למחצה), נועה נתניהו, ומאמה, ד"ר מיקי הרן, שכל חייהן הן מתנהלות כאנשים באמת פרטיים?

ברור לגמרי שבסביבתו של נתניהו החליטו להרוס את דרוקר. אנחנו, הציבור, חייבים לשמור על העיתונאי המוכשר, האמין והאמיץ הזה.