רוסק-עמינח פועלת להרחקת פושט רגל המפגין נגדה

מנכ"לית בנק לאומי הגישה לביהמ"ש בקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת מצד אמנון פורת, שהפגין באזור ביתה ולאחר שהחל להפגין באזור ביה"ס של בתה ■ טוענת: "חילק כרוזים פוגעניים באזור ביה"ס של בתי"

רקפת רוסק עמינח / צילום: רון קדמי
רקפת רוסק עמינח / צילום: רון קדמי

מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, הגישה בימים האחרונים לבית משפט השלום בת"א בקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת מצד פושט-רגל בשם אמנון פורת מחולון, שהפגין באזור ביתה ולאחרונה אף באזור בית הספר של בתה, ומטריד אותה, לטענתה.

באמצעות עו"ד אפרת ברזילי ממשרד גרוס-קלינהנדלר-חודק-הלוי-גרינברג ושות' מבקשת רוסק-עמינח מביהמ"ש להורות לפורת להימנע מהטרדתה ומיצירת קשר עמה ועם בני-משפחתה בכל דרך ובכל מקום, להימנע מבילוש או התחקות אחריה, מפגיעה בפרטיותה ולא להימצא במרחק של 200 מטרים או פחות מבית מגוריה וממקום עבודתה.

לדברי מנכ"לית לאומי, באוגוסט 2016 החל פורת להטריד אותה במסכת מעשים שהגיעה בשבוע האחרון לשיא, שהוביל אותה להגיש בדחיפות רבה את הבקשה לביהמ"ש. "ב-25 בנובמבר הגיע פורת לקרבת ביתי ובית ספרה של בתה הקטנה של רוסק-עמינח וחילק כרוזים בגנות רוסק-עמינח באזור בית הספר ובתיבות הדואר בבתים הסמוכים לביתה של רוסק-עמינח ושהה באזור מספר שעות", נאמר בבקשה.

לדברי רוסק-עמינח, אירוע זה היה שיאה של מסכת ההטרדות מצדו של פורת כלפיה. "אין מדובר בהטרדה הראשונה או היחידה בעת האחרונה", נטען בבקשתה של המנכ"לית", אלא שחומרתו של מעשהו האחרון של פורת, כמו גם התהליך המתפתח בו פורת מוצא לעצמו דרור לנקוט עוד ועוד פעולות פוגעניות שחומרתן הולכת וגדלה, לא הותירה בידי רוסק-עמינח כל ברירה זולת פנייה לביהמ"ש לקבלת הצו המבוקש".

שלטים, כרוזים ומגפון

רוסק-עמינח מפרטת בבקשתה את שורת הפעולות שביצע לדבריה פורת נגדה. בין היתר, נטען כי פורת החל להפגין מחוץ למטה ההנהלה של בנק לאומי בבית מאני בתל אביב סמוך לאוגוסט 2016, "ככל הנראה בשל טענות שונות לגבי חובותיו לבנק לאומי". לפי הבקשה, מאז ועד עתה נוהג פורת להפגין מחוץ למטה לאומי מדי פעם בגפו, כשהוא מצויד בשלט שעליו נכתב: "רקפת רוסק-עמינח, בנק לאומי, די לשחיתות'. לפי הבקשה, לעתים, קרא פורת באוזני העוברים והשבים את תוכן השלט במגפון, עד שפקחי העירייה או שוטרים הפסיקו את מפגע הרעש שהוא מייצג".

רוסק-עמינח טוענת כי מאוגוסט ועד היום הגיע פורת להפגין מחוץ למטה בנק לאומי 47 פעמים. לדבריה, לאחרונה המצב השתנה, ופורת החל להגיע גם לביתה והחל מצמיד עלונים בגנותה לכלי רכב החונים ברחוב. על העלונים נכתב, בין היתר: "בנק לאומי דורסני לקטנים. רקפת רוסק-עמינח, בנק לאומי, די לשחיתות, מאזרחים קטנים", ועוד.

לדברי מנכ"לית לאומי, ההטרדות הגיעו לשיא, כאשר ביום שישי האחרון הגיע פורת לאזור בית ספרה של בתה הקטינה וחילק באזור כרוזים, שעליהם נכתב בכתב יד: "לחקור מי נתן כסף דנקנר להריץ מניות. יש לך (לרוסק-עמינח - ח' מ') אשם תורם פלילי". המנכ"לית מציינת בבקשתה כי "ביקורו של פורת בסביבת בית רוסק-עמינח ובית הספר של בתה וחלוקת כרוזים פוגעניים באזור זה, מהווה חציית קו אדום שרוסק-עמינח אינה יכולה להשלים עמה, והיא מהווה הטרדה קשה שלה ושל בני-משפחתה ובמיוחד של בתה הקטינה".

רוסק-עמינח מציינת עוד כי פורת עצמו הגיש נגדה לאחרונה בקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת, משום שלטענתו אחד ממאבטחיה של רוסק-עמינח שהיה באזור בעת ביקורו בסמוך לביתה, צילם אותו. אולם, בית המשפט דחה את בקשתו. "ברור כי הגשת הבקשה על-ידי פורת מהווה חלק ממסע ההטרדה שלו נגד רוסק-עמינח", סיכמה מנכ"לית לאומי. "בקשה זו מוגשת מיד עם ההסלמה בפעילותו של פורת, ובהטרדה השלישית באזור בית מגוריה של רוסק-עמינח בפרק זמן של כחודשיים, אשר כללה גם הגעה לאזור בית הספר שבו לומדת בתה הקטינה, וזאת על-מנת למנוע הישנותם של מקרים דומים בעתיד".

 

"שימוש אלגנטי בחופש הביטוי"

פורת מיוצג בידי עו"ד ברק כהן, מייסד תנועת "באים לבנקאים" - שנגדו הוצא בעבר צו למניעת הטרדה מאיימת של בנותיה של רוסק-עמינח, כמו גם של מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן. עו"ד כהן - מסר היום בתגובה כי "פורת הלך להפגין בשל המצוקה האישית אליה נקלע וכל שהוא עשה היה לעמוד לבדו עם שלט מול בניין ההנהלה של בנק לאומי ומול אזור המגורים של רוסק-עמינח.

"מה שאנחנו יכולים להבין מבקשתה של רוסק-עמינח הוא כי מבחינתה אסור להשמיע ביקורת כלפי ההתנהלות שלה כמנהלת בנק לאומי, וכי כל ביקורת שמושמעת, צריכה להיות מפורשת כהטרדה, גם אם מדובר באדם מבוגר שעומד לבדו ולא מנבל את פיו ומקיים מחאה לגיטימית ומשתמש באלגנטיות בחופש הביטוי שלו". עו"ד כהן ציין כי "פורת לא קשור לשום ארגון, הוא מעולם לא דיבר עם רוסק-עמינח ולא עם מי מבני -שפחתה. כשהוא הגיע לסביבת הבית של רוסק-עמינח, המאבטחים שהיא שכרה, התנהגו כלפיו באלימות".

הוא חילק כרוזים באזור בית הספר של בתה הקטינה של רוסק-עמינח. זה לגיטימי בעיניך?

"זה שקר. הוא אפילו לא יודע איפה בית הספר. כל העמידה שלו בכל המקומות נעשתה בתיאום עם המשטרה ובציות לשוטרים".

האם זה מקרי שדווקא אתה, שבעצמך מוחה תקופה ארוכה מול רוסק-עמינח, מייצג אותו?

"כשעו"ד יעקב וינרוט מייצג את ראש הממשלה, וגם אנשים שאולי קשורים לרה"מ, אתה שואל אותו למה הוא מייצג את נתניהו? אותו אתה לא שואל את זה, אז אל תשאל גם אותי. אני עורך-דין שפנו אליו לייצג, ואני שמח לייצג בתיק הזה, כמו בתיקים נוספים, אם יפנו אליי".