מנכ"ל נת"ע: הקו האדום ברכבת הקלה בגוש דן ייחנך כמתוכנן

יהודה בראון שלח ביום חמישי האחרון מכתב לעובדי נת"ע, בו הוא מבקש מהם להתעלם מהפרסומים בעיתונות על כישלון מכרזי החברה

מנכ"ל נת"ע, יהודה בראון, שלח ביום חמישי האחרון מכתב לעובדי החברה, בו הוא מבקש מהם להתעלם מהפרסומים בעיתונות על כישלון מכרזי החברה, ומבטיח להם כי הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ייחנך כמתוכנן באוקטובר 2021. "גם אם ניאלץ חלילה לבטל מכרז - אנו ערוכים ונחושים מתמיד להמשיך ולקדם את העבודות במסגרת לוח הזמנים והתקציב שנקבעו", כתב בראון לעובדים.

נזכיר כי במכרז המערכות של הרכבת, להקמה ותחזוק של פסי הרכבת ומערכות האיתות, הכרטוס, המידע והחשמול, התקבלו הצעות גבוהות ב-2-3 מיליארד שקל מהצפוי. על-פי אומדן שביצעה מטעם נת"ע חברת PB, ושאושר בבדיקה נוספת של חברת אג'יס, הפועלת מטעם אגף החשבת הכללית באוצר, ההצעות במכרז היו אמורות לעמוד על כ-2.5 מיליארד שקל. בפועל, קבוצה בהובלת אלסטום הצרפתית הגישה הצעה בגובה 4.3 מיליארד שקל, וקבוצה בהובלת תאליס, גם היא חברה צרפתית, הצעה של קרוב ל-6 מיליארד שקל.

בימים אלה נערכים בנת"ע לביטול המכרז ולפיצולו למכרז תשתית להנחת פסי הרכבת ולמכרז לביצוע המערכות הטכנולוגיות. בכירים בענף הרכבות מעריכים כי ההצעות הגבוהות שהגישו המתחרות במכרז מגלמות את הסיכונים שבשילוב המערכות ברכבות הסיניות שיפעילו את הקו האדום.

ל"גלובס" נודע כי ניסיונות שערכה באחרונה CNR הסינית, שזכתה במכרז הקרונות, לביצוע התחזוקה שלה בארץ על-ידי חברות אחרות, לא צלחו בגלל השוני במפרטים בין התקן הסיני לאירופאי.