המשביר ממשיך לגמגם: הפסד תפעולי של 13 מיליון שקל ברבעון

מכירת ההחזקות בקשרי תעופה העבירה את החברה לרווח סמלי ■ המנכ"ל רמי שביט: "המהלכים שלנו יביאו לשיפור בעתיד"

רמי שביט / צילום: יוסי כהן
רמי שביט / צילום: יוסי כהן

חברת ההחזקות הקמעוניות המשביר 365 , שאותה מוביל רמי שביט, רשמה ברבעון השלישי של 2016 ירידה מזערית בהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל ב-2015, ואלה הסתכמו ב-432 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה המשביר רווח סמלי של 200 אלף שקל, לעומת רווח נקי של כ-7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד התפעולי ברבעון עמד על 13.2 מיליון שקל, וללא רווח של 9.8 מיליון שקל ממכירת מניות השליטה בחברת קשרי תעופה לידי אייל סגל, הייתה המשביר רושמת הפסד גבוה.

בחברה מסבירים את ההרעה בתוצאות בכך ש"התחרות הולכת מחריפה, והרחבת שטחי המסחר במשק נמשכת", וכן בכך ש"סליקת יתרות מלאים שאינם מתאימים לאסטרטגיה החדשה של הקבוצה ועיתוי חגי תשרי, שחלו השנה בתחילת הרבעון הרביעי, לעומת התקופה המקבילה שבה מרבית ההשפעה קיבלה ביטוי ברבעון השלישי, השפיעו על התוצאות".

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה המשביר גידול של 2.6% בהכנסות לרמה של כ-1.3 מיליארד שקל, בעוד שההפסד התפעולי שלה עמד על 16 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה, ואילו ההפסד הנקי גדל ב-51% והסתכם ב-21.6 מיליון שקל.

במגזר בתי הכלבו של המשביר הסתכמו ההכנסות ב-745 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים, ירידה של 0.6% לעומת התקופה המקבילה, והרווח התפעולי לפני דמי ניהול גדל ב-20% ל-30 מיליון שקל. במגזר הדראגסטורים (רשת ניו-פארם) נרשם גידול של 7.5% בהכנסות ל-545 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי לפני דמי ניהול צנח ב-90% ל-1 מיליון שקל.

בתחום מועדון והחזקות הסתכמו ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2016 בכ-26 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד, וההפסד התפעולי לפני דמי ניהול עמד על 400 אלף שקל, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

תחום הטכנולוגיות ממשיך לשרוף מזומנים ועדיין לא הניב הכנסות, והמשביר רשמה בגינו הפסד תפעולי של 12 מיליון שקל, גידול של 20% לעומת ההפסד בתקופה המקבילה אשתקד.

בעל השליטה ומנכ"ל החברה, רמי שביט, ציין עם פרסום הדוחות כי "המשך החרפת התחרות ברשתות האופנה והרחבת שטחי המסחר במשק משפיעים בין היתר על הרווח הגולמי של הקבוצה. במהלך התקופה המשכנו להתמקד בייצוב ושיפור של עסקי בתי הכלבו וניו-פארם וליישם תהליכים אסטרטגיים חוצי-ארגון, הכוללים שינוי מדיניות התמחור וההנחות, מיקוד במוצרים המניבים רווחיות גולמית גבוהה וכן טיוב ההסכמים מול הספקים השונים. אנו סבורים כי תהליכים מורכבים אלה פוגעים בתוצאות הקבוצה בטווח הקצר, אך יבואו לידי ביטוי בשיפור ברווח הגולמי וברווחי הקבוצה בכלל בטווח הארוך יותר". 

תוצאות המשביר לצרכן 5.12.16
 תוצאות המשביר לצרכן 5.12.16