אייל סגל רוכש השליטה בקשרי תעופה מידי המשביר ב-34 מ' ש'

העסקה, לפי מחיר מניה של 8.5 שקלים, משקפת פרמיה של 22% ושווי חברה של 65 מיליון שקל ■ במשביר לצרכן מעריכים כי העסקה תניב לה רווח של כ-17 מיליון שקל

רמי שביט / צילום: יוסי כהן
רמי שביט / צילום: יוסי כהן

קבוצת המשביר לצרכן (המשביר 365 ) שבשליטת רמי שביט דיווחה הבוקר (א') כי חתמה על הסכם למכירת החזקותיה בחברה-הבת קשרי תעופה  לחברת רנאומן, הנמצאת בבעלותו של איש העסקים אייל סגל.

סגל, אחד מבעלי חברת מגאסון אלקטרוניקה ובקרה הפועלת בתחום פתרונות האבטחה, מבצע את העסקה הנוכחית שבועות ספורים לאחר שרכש את מועדון הכדורגל מכבי נתניה תמורת 1.5 מיליון שקל במסגרת מכרז שהתנהל בבית המשפט, לאחר שהקבוצה נכנסה להקפאת הליכים (נתניה תשחק בעונה הבאה בליגה השנייה).

במסגרת העסקה הנוכחית צפוי סגל לשלם למשביר כ-34 מיליון שקל תמורת כ-51% מהונה של קשרי תעופה, עסקה המתבצעת לפי מחיר מניה של 8.5 שקלים - המשקף פרמיה של 22% על שווי המניה הבוקר, שהגיבה להודעה בעליות דו-ספרתיות.

סכום העסקה משקף לקשרי תעופה שווי חברה של 65 מיליון שקל, ובמשביר לצרכן מעריכים כי היא תניב לה רווח של כ-17 מיליון שקל בהשלמתה. טרם העליות היום, מניית קשרי תעופה איבדה כ-22% מערכה מתחילת השנה.

קשרי תעופה עוסקת בהפעלת טיסות שכר ובשיווק חבילות תיור ושירותי תיירות. את הרבעון הראשון של השנה סיכמה עם זינוק של 42% בהכנסותיה שהגיעו ל-18.5 מיליון דולר, וההפסד הרבעוני הצטמצם ב-45% לכ-800 אלף דולר, אחרי שאת 2015 כולה סיכמה ברווח נקי של כ-2 מיליון דולר.

ההסכם בין הצדדים קובע כי סגל יעביר למשביר תשלום ראשון בהיקף של 4 מיליון שקל באמצעות העברה בנקאית עד 5 ימי עסקים לאחר מועד החתימה על ההסכם; ותשלום שני בהיקף של 16 מיליון שקל במועד השלמת העסקה, בכפוף להעברת המניות הנמכרות. את יתר הסכום, בהיקף של כ-14 מיליון שקל, ישלם סגל בשני תשלומים שווים (של קרוב ל-7 מיליון שקל כל אחד), בסוף 2016 ובסוף 2017, ולהבטחת אותם תשלומים יופקדו מניות קשרי תעופה בחשבון נאמנות. המשביר תישאר שותפתה של סגל; לאחר המכירה יהיו בידיה כ-10% ממניות קשרי תעופה.

עם השלמת העסקה, הכפופה לכמה תנאים - ובהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ושחרור שיעבוד מניות לטובת מחזיקי סדרה אג"ח ג' של המשביר - שביט יתפטר מתפקידו כיו"ר קשרי תעופה.

היקף סדרת האג"ח המדוברת כ-11 מיליון שקל, והיא נסחרת כיום בתשואה של כ-4.5%. למשביר יש שתי סדרות אג"ח נוספות (ב' ו-ד'), בהיקף של כ-130 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של עד 8%.

רנאומן של סגל דיווחה כי במקביל לחתימה על ההסכם מול המשביר, "בכוונתה לרכוש מניות נוספות של החברה מצדדים שלישיים, בעסקאות בבורסה ו/או מחוץ לבורסה, בסכומים ובהיקף בהתאם לשיקול-דעתה".

את המניות הנוספות שתרכוש בכוונתה למכור למנכ"ל קשרי תעופה, יורם מוטעי, המחזיק כיום 10% ממניות קשרי תעופה, וזאת באמצעות מתן הלוואה או בדרך אחרת.

מוטעי, שצפוי להמשיך לנהל את החברה גם לאחר הרכישה, אמר היום כי "מאז דיווחה המשביר על כוונתה למכור את מניות קשרי תעופה, פנו מספר משקיעים בבקשה לרכוש אותם, דבר המביע אמון בחברה לאור צמיחתה בשנים האחרונות ומתוך אמונה כי לחברה פוטנציאל רב להתרחב".

רמי שביט, בעלך השליטה ומנכ"ל המשביר 365 החזקות, מסר היום כי "מכירת השליטה בקשרי תעופה היא בבחינת קיום הבטחתנו להתמקדות עסקית במשביר 365 ופיתוח עסקי הליבה, תוך הקטנה משמעותית של ההתחייבויות ושיפור נוסף בתזרים המזומנים. אנו מאמינים כי התוכנית האסטרטגית תיתן פירותיה בשנים הקרובות. בהזדמנות זו אני מבקש להודות ליורם מוטעי ולכלל עובדי קשרי תעופה על השנים היפות, ולאחל לאייל סגל ומשפחתו הצלחה רבה".

שתי החזקותיה המרכזיות של המשביר הן רשת בתי הכלבו הנושאת את שמה ורשת הדראגסטורים ניו-פארם. על רקע מצב פיננסי מאתגר אליו נקלעה, אחרי הפסדים כבדים שספגה בשנים האחרונות, באוקטובר האחרון החליט שביט על יישום תוכנית התייעלות וצמצום הוצאות בקבוצה, ובמסגרת זו לקח לידיו את מושכות הניהול של הפעילויות המרכזיות של הקבוצה ואימץ אסטרטגיה להתמקד בפיתוח עסקי הליבה של המשביר - בתי כלבו וניו-פארם.

מניית המשביר איבדה כ-25% מערכה מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של כ-380 מיליון שקל. את הרבעון הראשון של השנה סיכמה הקבוצה עם צמיחה של 5% במכירותיה, שהגיעו ל-505 מיליון שקל, אולם הרווח הגולמי שלה נשחק, והיא רשמה הפסד תפעולי של 5.5 מיליון שקל (צמצום של 40% ביחס להפסד התפעולי ברבעון המקביל). בשורה התחתונה הציגה המשביר הפסד של 10 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל רשמה רווח נקי של 15 מיליון שקל בתמיכת רווח מפעילויות מופסקות.

נזכיר כי לפני כחודש דווח כי שביט - יחד עם המשנה למנכ"ל, עדי בלומנפלד-פנחס, ומנהל הפיתוח העסקה של המשביר, אמיר ברונפלד - נחקרו באזהרה במחלקת החקירות של רשות ניירות ערך בחשד לביצוע עבירות של שימוש במידע פנים. לפי החשד, מידע הפנים התקבל אצל שביט והחשודים האחרים "בקשר עם תפקידם במשביר".

המשביר הבהירה אז בדיווח לבורסה כי החקירה אינה נוגעת לפעילות הקבוצה או החברות-הבנות שלה. עוד נמסר בהודעת החברה כי החקירה אינה נוגעת למניות או לאגרות החוב של המשביר, ולדבריה "לא הוטלה מגבלה כלשהי על נושאי המשרה האמורים בקשר להמשך הניהול השוטף של המשביר ו/או החברות-הבנות".

חלוקת התשלומים במסגרת עסקת מכירת השליטה בקשרי תעופה לאייל סגל תמורת כ-34 מיליון שקל:

■ תשלום של 4 מיליון שקל עד 5 ימי עסקים מחתימה על ההסכם.

■ תשלום של 16 מיליון שקל במועד השלמת העסקה.

■ תשלום של כ-7 מיליון שקל בסוף 2016.

■ תשלום של כ-7 מיליון שקל בסוף 2017. 

מבנה ההחזקות של קבוצת המשביר
 מבנה ההחזקות של קבוצת המשביר
כך ישלם אייל סגל 34 מיליון שקל על השליטה בקשרי תעופה
 כך ישלם אייל סגל 34 מיליון שקל על השליטה בקשרי תעופה