קשת תאפשר לרכוש קמפיין בטלוויזיה ובדיגיטל כמקשה אחת

זאת בתוכניות הפרימיום ■ זכיינית ערוץ 2 רכשה טכנולוגיה שתאפשר "לתרגם" את הצופים הדיגיטליים לעיניים צופות ולחשב כמה הן שוות לנקודת רייטינג ■ המהלך יתחיל כפיילוט ב"האח הגדול" ■ הפרסום ישווק ישירות בידי קשת, כולל הפרסום במאקו

אבי ניר / צלם יוסי כהן
אבי ניר / צלם יוסי כהן

זכיינית ערוץ 2 קשת יוצאת למהלך שבמסגרתו היא תאפשר למפרסמים לרכוש פרסום בתוכניות הפרימיום שלה בטלוויזיה ובערוצים הדיגיטליים כמקשה אחת ועל-פי תמחור לפי עיניים צופות - כך נודע ל"גלובס". המהלך יתחיל כפיילוט בתוכנית "האח הגדול", אך מינואר יורחב לכלל תכניות הפרימיום של הזכיינית, בהן "הכוכב הבא".

מדובר במהלך חדשני בשוק הישראלי, שבו לא התאפשר עד עתה לשלב את הפריסות של קמפיינים בתוכניות הפרימיום בכמה פלטפורמות בו-זמנית, וזאת כתוצאה מהשקעה של קשת בטכנולוגיה חדשה. הפרסום ישווק ישירות בידי קשת - גם הפרסום במאקו ששווק עד עתה בבלעדיות באמצעות ארטימדיה.

שיווק הפרסום בתוכניות בתי התוכן התבצע עד עתה בהפרדה וללא יכולת לייצר קמפיין שמשודר בו-זמנית באותה תוכנית בטלוויזיה ובאמצעים הדיגיטליים (דסקטופ, מובייל וטאבלט). הלקוח או חברת המדיה הזמינו פריסה מסוימת אצל הזכיין ושילמו לפי עלות לנקודת רייטינג, ואם רצו לעלות עם הקמפיין גם באינטרנט, הרכישה (במקרה של פרסום וידאו) נעשתה באמצעות ארטימדיה. 

המהלך של קשת נעשה במשותף עם ארטימדיה. קשת אמנם תשווק את הפרסום גם במאקו - אזור שהיה שמור עד עתה בבלעדיות לארטימדיה, אבל הטכנולוגיה והגשת הפרסום נעשית במשותף עם ארטימדיה.

היות שמדובר בפרסום פרוגרמטי, לא ניתן היה באמצעים הדיגיטליים לבקש פרסום בתוכנית ספציפית כדי לקבל את מכלול הקהלים המשלימים - אלה שנמצאים באמצעים הדיגיטליים ולא בטלוויזיה - במסגרת אותה תוכנית. התשלום עבור פרסום זה גם נעשה על-פי חישובים אחרים, כמו CPP ו-CPM. בפועל לא ניתן היה לעלות עם קמפיין וידאו מותאם תוכן בטלוויזיה ולוודא שהוא פועל במקביל גם בדיגיטל.

בימים האחרונים החלה קשת לפנות לחברות המדיה במסמך המציג בפניהם את המוצר החדש, המכונה בקשת TAD (Total Audience Delivery). בקשת טוענים כי המוצר יאפשר למפרסמים להגדיל את הכיסוי בכ-30% ולצבור קהלים חדשים שנמצאים בדיגיטל.

כדוגמה להגדלת חשיפה פוטנציאלית מציגים במסמך את נתוני "האח הגדול" בעונה הקודמת, שמהם עולה כי בפרק ממוצע בטלוויזיה צפו כ-950 אלף איש ועוד 375 אלף איש שבחרו לצפות בתוכנית באמצעות מאקו TV, בטאבלט או בסמארטפון. השיטה החדשה תאפשר "לתרגם" את הצופים הדיגיטליים לעיניים צופות ולחשב כמה הן שוות לנקודת רייטינג, בדיוק כפי שזה מחושב בטלוויזיה.

בקשת לא מתעתדים להצמיד את המוצר להסכמים שנתיים, והמפרסמים שיחפצו בכך יידרשו להתקשרות נוספת. מאחר שמדובר בתוכניות פרימיום, יש להניח כי קהל היעד הוא בעיקר מפרסמים גדולים יחסית.

בקשת בחרו שלא להגיב לידיעה.