בקשת פשיטת-רגל נגד הקבלן והיזם נחום עזרא: חייב 600 א' ש'

את הבקשה הגישה חברת הייזום והבנייה "אופרה על הים", בטענה כי מדובר בחוב לפי פסק דין חלוט של הקבלן כלפיה בגין רכישת דירה בפרויקט בנתניה

בית המשפט התיר אתמול (א') להמציא התראה על פשיטת-רגל לקבלן והיזם נחום עזרא, בגין חוב נטען בסך 600 אלף שקל בלבד. את הבקשה הגישה חברת הייזום והבנייה "אופרה על הים", בטענה כי מדובר בחוב לפי פסק דין חלוט (שלא ניתן לערער עליו) של הקבלן כלפיה בגין רכישת דירה בפרויקט "אופרה על הים" בנתניה.

לטענת החברה - באמצעות עורכי הדין טל בננסון ודניאל סלע ממשרד טל בננסון ושות' - בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בלוד מאפריל השנה נקבע, בין היתר, כי על עזרא (יחד עם אחרים) לשלם לחברה סך של 3.8 מיליון שקל, כאשר מסך זה, 3 מיליון שקל ישולמו בתוך 60 ימים. עוד נקבע כי היתרה בסך של 800 אלף שקל תשולם ב-6 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, כאשר התשלום הראשון הינו ביום 20.5.16.

פסק הדין אישר למעשה פשרה אליה הגיעו הצדדים בנוגע לדירה 86 בפרויקט "אופרה ליד הים" בנתניה. לפי הסכם הפשרה, עזרא ואחרים אמורים היו לשלם את הסך של 3.8 מיליון שקל לחברת "אופרה על הים", כאשר בתמורה אמור עזרא לקבל את הדירה, מחסן, שני מקומות חניה וזכות לחלק את הדירה לשתי דירות.

עזרא היה בעברו אחד מבעלי חברת "אופרה על הים" יחד עם היזם אהרון טביביאן. השניים בנו, בין היתר, את פרויקט "אופרה על הים" בנתניה, אך בהמשך מכר עזרא את אחזקותיו בחברה, וכיום החברה מבקשת להכריז עליו כפושט-רגל.

הצ'ק חולל

לפי בקשת פשיטת-הרגל שהגישה חברת "אופרה על הים" נגד עזרא, מסר האחרון לחברה 6  המחאות של חברת "ס.ע.ן בנייני איכות בנתניה" שבבעלותו, "אולם טרם יבשה הדיו על פסק הדין החלוט, ההמחאה הראשונה בסך של 133,333 שקל, שזמן פירעונה 20.5.16, חוללה בגין 'חשבון מעוקל'".

בהמשך לכך טענה "אופרה על הים" כי עזרא בחר להכתיב כרצונו תשלומים לחברה ולדחות את התשלומים, גם החלקיים, כטוב בעיניו, ומסר לחברה המחאות נוספות שמועד פירעונן בחודשים ספטמבר, אוקטובר ונובמבר השנה, כשהוא יודע שאלה לא יכובדו ויחזרו מחמת חשבון מעוקל.

"חרף פסק הדין החלוט כנגדו, בחר עזרא להפר אותו בבוטות ולנהוג כאילו פסק הדין החלוט אינו אלא שלב בלתי מחייב אשר ניתן להתעלם ממנו, וכאילו המדובר בעניין של מה בכך, ולא בצו שיפוטי על כל המשתמע ממנו", נכתב בבקשה.

עד למועד הגשת בקשת פשיטת-הרגל, נטען, שילם עזרא ל"אופרה על הים" סך קרן של 3.182 מיליון שקל, ויתרת חובו החלוט היא קרן בסך של 618 אלף שקל.

לטענת חברת "אופרה על הים", עזרא מתחמק במתכוון מתשלום יתרת החוב. "התנהלות זו של עזרא, אשר מסר ל'אופרה על הים' המחאות אשר ידע כי לא ייפרעו, היא שיטה שכל כולה נועדה ל'משיכת זמן' על-מנת להתחמק מתשלום חובו החלוט. למעשה, עזרא, במיומנות רבה, מצליח להתל ב'אופרה על הים' ומונע כל אפשרות לגבות את מלוא החוב", נכתב בבקשה. "התנהגותו של עזרא ומחדליו מעלים חשש כבד כי מלכתחילה לא התכוון לקיים את פסק הדין החלוט, ופעולותיו - לרבות מסירת ההמחאות של חברת 'ס.ע.ן בנייני איכות בנתניה' אשר ידע כי לא ייפרעו - הן הודאה מפורשת כי אין בכוונתו לקיים את פסק הדין החלוט".

חברת "אופרה על הים" טוענת כי די בהתנהלות "חסרת תום-לב וחמורה" זו, כדי ללמד כי "עזרא אינו בוחל בכל דרך או אמצעי שיסייעו בידיו לחמוק מלקיים את פסק הדין החלוט, אף לא תוך שימוש במצגים כוזבים, עורמה ותחבולה, כשלגישתו הכול כשר, והמטרה - אי-קיום פסק הדין החלוט - מצדיקה את האמצעים".