"התנהלות המדינה בנושא התאגיד פוגעת בחופש העיתונות"

בארגון העיתונאים השיבו היום לתגובת המדינה בעניין מועד תחילת שידורי התאגיד ■ בג"ץ ידון בשתי העתירות שהוגשו בעניין ביום שני הבא

תאגיד השידור כאן לוגו
תאגיד השידור כאן לוגו

ארגון העיתונאים של ההסתדרות הגיב היום (ג') לתשובת המדינה בעניין העתירות שהוגשו לבג"ץ לגבי מועד תחילת שידורי תאגיד השידור הציבורי. כזכור, המדינה השיבה לאחרונה לשתי עתירות שהוגשו בעניין וטענה בפני בית המשפט כי בכוונתה לשנות את החוק כך שהוא לא יכלול עוד סעיף שמאפשר לתאגיד לעלות בינואר, ותחילת פעילותו תהיה במועד המאוחר שנקבע בחוק - 30 באפריל.

היום השיבו בארגון העיתונאים לתגובת המדינה, באמצעות עורכי הדין אמיר בשה ומורן סבוראי. בין היתר טוענים בארגון כי התנהלות המדינה בנושא התאגיד "מתאפיינת בגרירת רגליים... ופוגעת בערכים ובאינטרסים חשובים ביותר, ובהם חופש העיתונות וזכויות העובדים".

בארגון טוענים גם כי "הדחיות המרובות אינן מוצדקות", וכי תזכיר החוק המתוקן שפרסמה לאחרונה המדינה - שבאמצעותו, כאמור, היא מבקשת לבטל את אפשרות תחילת השידורים בינואר - "אינו מנמק את הצורך בדחייה נוספת".

עוד נטען כי "כוונתה של הממשלה לקדם בדיעבד הצעת החוק שתשנה את החוק הקיים ותבטל את סמכויות השרים, אינה פוטרת אותה מביצוע הוראות החוק הקיים. אין כל הצדקה שרשות מבצעת תחליט על דעת עצמה לא לבצע חוק של הרשות המחוקקת, ותפעל בדיעבד לשנות את החוק על-מנת שיתאים למפרע להתנהלות הגורמים ברשות המבצעת. מה עוד שאין כל ודאות שאכן הרשות המחוקקת תסכים לאשר את הצעת החוק".

בארגון מתריעים מפני "גרירת תאגיד השידור הציבורי, פעם אחר פעם, אל תוך הזירה הפוליטית באופן שמנוגד לרוח חוק תאגיד השידור הישראלי, שביקש לעגן חומה סינית בין הפוליטיקאים לבין השידור הציבורי, וזאת כדי לשמור על חופש העיתונות שהוא בבת עינה של הדמוקרטיה".

אתמול (ב') הודיע בג"ץ כי ידון בעתירה של ארגון העיתונאים - שאוחדה עם עתירה קודמת בעניין שהגישו ח"כ איתן כבל, עו"ד אלדד יניב ועמותת "הצלחה" - ביום שני הבא.