כתב אישום נגד 6 אנשי תנועת "באים לבנקאים" של עו"ד ברק כהן

השישה יואשמו כי קשרו קשר להטריד ולפגוע בפרטיותם של ראשי מערכת הבנקאות בישראל, בהם מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק-עמינח

עו"ד ברק כהן / צלם: דור מלכה
עו"ד ברק כהן / צלם: דור מלכה

בכוונת הפרקליטות להגיש היום (ה') כתב אישום נגד 6 חשודים בגין עבירות של פגיעה בפרטיות, מהומה במקום ציבורי, קשירת קשר לביצוע פשע ועוד. החשודים הם אנשי תנועת "באים לבנקאים" שהוקמה על-ידי עו"ד ברק כהן.

לדברי המשטרה, "הכול החל לפני כשנתיים, שעה שחלק מהחשודים פתחו דף ברשת חברתית ואתר באינטרנט, שכל מטרתם היא יצירת פלטפורמה ליצירת קשר עם אחרים לצורך הוצאת מאבקם נגד ראשי מערכת הבנקאות בישראל".

לטענת המשטרה, החשודים קשרו קשר בינם וגם עם אחרים, להטריד ולפגוע בפרטיותם של ראשי מערכת הבנקאות בישראל, כאשר כל אחד על-פי חלקו ביצע פעולות על-מנת להוציא לפועל את תוכניתם העבריינית לכאורה.

בין המיוחס להם: הגעה לביתם של ראשי מערכת הבנקאות, בהם מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק-עמינח, ובני משפחתם, כשהם מצוידים במגפון והקמת רעש במקום בקריאות במגפון. האירוע תועד באמצעותם בווידאו והופץ לאחר מכן בדף ובאתר שפתחו בדיוק לצורך זה.

במקרה אחר, נטען כי עו"ד כהן לבית הספר של בתה של רוסק-עמינח, קרא בקול במגפון קריאות נגד מנכ"לית בנק לאומי ותיעד הכול בווידאו שפורסם בהמשך באתר שהקים.

לטענת המשטרה, אחד החשודים פתח דף ברשת חברתית על-מנת שישמש כפלטפורמה לפעילות ציבורית, הפעם כנגד שוטרים. בהמשך, נטען, פרסמו החשודים אירוע שבו היו מעורבים השוטרים והחשודים. החשודים אף הגיעו לביתו של אחד השוטרים והניחו כרזות על מכוניות בשכונה, כשהם מזהירים את שכניו של השוטר ממנו.

המשטרה טוענת כי ממעשיהם של החשודים עולה כי לאורך זמן רב הם פגעו בפרטיותם של קורבנותיהם, אשר סבלו מרדיפה מתמשכת ועקבית, תוך הפרה בוטה של החוק.

מנגד, החשודים טוענים לפעילות מלאה לגיטימית המוגנת על-ידי נורמות היסוד של מדינת ישראל הדמוקרטית.