זול יותר ממלון: כך תזמינו יאכטה לנופש פרטי בכל מקום בעולם

הכירו את ה-הAirbnb של עולם היאכטות, שמאפשר למצוא יאכטה זמינה לנופש במקומות שונים בעולם ■ וגם: אפליקציה חדשה מאפשרת לנהל ביעילות את ההוצאה הכספית במהלך החופשה ■ צפו בווידאו

צ'ק אין, חופשה ביאכטה/ צילום: שאטרסטוק
צ'ק אין, חופשה ביאכטה/ צילום: שאטרסטוק

אתר קו צ'רטר, שעלה לאוויר ממש לאחרונה ויחל לפעול בחודש ינואר הקרוב, הוא למעשה ה-Airbnb של עולם היאכטות. באתר אפשר יהיה למצוא מאגר של כ-3,000 סירות זמינות לנופש העוגנות במקומות שונים באירופה, כך למשל ביוון, באיביזה או בקרואטיה, ולשריין לכם אחת כזו לחופשה.

האתר מחבר בין בעלי היאכטות, אנשים פרטיים או חברות, ובין המטיילים שחפצים בנופש השיט באופן עצמאי, כך שיוכלו לחכור לעצמם את היאכטה המתאימה.

תעשיית הצ'רטרים בענף היאכטות מוערכת בעולם בהיקף של 35 מיליארד דולר, והמטרה של האתר היא לפשט את התהליך. לאחר השלמת התיאומים מול בעל היאכטה, תהליך התשלום מתבצע דרך האתר.

ומהים נעבור לכיס: אפליקציה טרוול בנק משמשת כמצפן הצרכני שלכם במהלך השהות בחול. מגדירים מראש את התקציב הרצוי לכל חופשה בחלוקה לפי סגמנטים - כלומר לטיסות, ללינה, להוצאות עבור תחבורה, מזון וכדומה. האפליקציה מאפשרת לנהל אותו בהתאם להוצאות בזמן אמת - החל מהמחיר ששילמתם בפועל לכרטיס הטיסה ולבית המלון ועד לסריקת חשבוניות במהלך הטיול, במסעדות למשל.

האפליקציה מאפשרת לנוסע להיות מעודכן באשר ליתרת התקציב שנותרה לו בהתאם לסכום המוגדר, ואפילו תזכה אתכם בפידבק אם לא הגעתם לתקציב והצלחתם לחסוך. הרעיון יכול להיות שימושי עבור המטייל העצמאי או לנסיעות עבודה בעלות תקציב הוצאות מוגדר מראש.