yes | בלעדי

גם מועצת הכבלים והלוויין עלולה להקשות על שידור "או בוי" ב-yes

במכתב ששלחה המועצה ביום א' נכתב כי לצורך שידור התוכן בערוץ שאינו ערוץ ילדים, נדרש אישורה ■ yes לא תוכל לשדר את הסדרה בערוץ ילדים אחר בשל ההסכם שלה עם RGE ■ הצדדים מחכים להכרעת ביהמ"ש בסוגיה

Oboy / צילום מסך
Oboy / צילום מסך

יום נוסף בקרב בין yes ל-RGE התחולל היום (ג') בבית המשפט, כשהצדדים הציגו את הטיעונים המסכמים שלהם בפרשיה הנוכחית שעומדת על הפרק: היכן ישודרו ארבעת הפרקים האחרונים של העונה הראשונה של סדרת הילדים והנוער הפופולרית "או בוי". 

המחלוקת בעניין נובעת מאי-ההסכמה שיש בין שני הצדדים - חברת הלוויין yes וחברת RGE, בעלת ערוץ הילדים שירד מ-yes בתחילת השבוע - לגבי הזכויות על הפקות המקור שהפיק ערוץ הילדים במיוחד עבור yes (בניגוד להפקות שהכין הערוץ ושודרו גם ב-yes וגם בהוט).

ב-yes טוענים כי על-פי ההסכמים מותר להם לשדר את הפקות המקור הבלעדיות שהופקו עבורם בערוצים שלה גם אם ההסכם שלה עם RGE פוקע, כפי שאכן קרה, אך לא באחד מערוצי הילדים האחרים. לאור זאת, בחברה מבקשים לשדר את ארבעת הפרקים הנותרים בערוץ yes דרמה, ובנוסף להעלות אותם ל-VOD שלה.

מנגד, ב-RGE טוענים כי על-פי החוזה בין החברות עם פקיעת ההסכם ל-yes אין עוד כל זכויות על ההפקות שהכין הערוץ עבורה, ולכן מסרבים להעביר לה את ארבעת הפרקים האחרונים.

שופט בית המשפט המחוזי, אליהו בכר, יצטרך להכריע בסוגיה.

בינתיים, yes מתמודדת עם בעיה לא צפויה מכיוונה של מועצת הכבלים והלוויין. ל"גלובס" נודע כי ביום ראשון שלחה המועצה מכתב לחברה, בעקבות פניית RGE שבו נקבע כי אם yes תשדר את "או בוי" במסגרת ערוץ שנמצא בבעלותה (כמו yes דרמה), הרי שהסדרה לא תוכר לה כחלק מההשקעה שלה היא מחויבת בהפקות המקור.

מעבר לעניין ההכרה בתוכן כחלק מחובת ההשקעה של החברה בהפקות מקור, המועצה מזכירה במכתב בעיה אפשרית נוספת עם העברת ארבעת פרקי הסדרה הנותרים ל-yes דרמה. "כדי לשדר הפקות מקומיות לילדים בערוץ מתאים שאינו ערוץ ילדים ונוער נדרש אישור המועצה - ואישור כאמור למיטב ידיעתנו טרם ניתן", נכתב במכתב.

במועצה, שבראשה עומדת היו"רית יפעת בן-חי-שגב, מתייחסים בקצרה גם למצב האפשרי שבו בית המשפט אכן יאשר בסופו של דבר ל-yes לשדר את ארבעת הפרקים הנוספים. במכתב המדובר נכתב בהקשר זה כי "השאלה היכן בכל זאת יש מקום לשדר את הסדרה בנסיבות בהן הסתיים החוזה עם ערוץ הילדים - ובהנחה שלגביה איננו מביעים בשלב זה כל עמדה ולפיה ל-yes נותרו זכויות שידור - היא שאלה מורכבת שהמועצה טרם נדרשה אליה בעבר, וההכרעה בה תיגזר בהמשך בהתחשב במכלול השיקולים הרלוונטיים", נכתב בהקשר זה במכתב.

כאמור, אחרי הדיון שנערך בבית המשפט בסוגיה אתמול (ב'), היום הציגו שני הצדדים - yes אותה ייצג עו"ד רמי בן-נתן ו-RGE שיוצגה בידי עו"ד שמוליק קסוטו - את נאומי הסיכום שלהם, וההכרעה אמורה להימסר בקרוב.