מה עשה גדעון סער בבוקר יום שישי בסינמה סיטי גלילות?

וגם: שינויים בהנהלת כיל, דלק ישראל ורמי לוי תקשורת

רשומון: החיים הפוליטיים על-פי גדעון סער

וגם: מי עוד פתחו את בוקר יום שישי בסרט ונישנושים?

בהתאם למסורת, נפגשו בבוקר יום שישי האחרון חברי פורום Audi Community בסינמה סיטי גלילות.

המטרה: הקרנה מיוחדת של הסרט "מיס סלואן", העוסק בעולם השתדלנות, דהיינו, עולמם של הלוביסטים שמניעים את גלגלי הפוליטיקה.

קודם להקרנה זכו המשתתפים לזווית נוספת של הסיפור, הפעם מפיו של גדעון סער, לשעבר שר החינוך והפנים, שבין אם חושק בשיבה לביצה הפוליטית ובין אם לאו, העניק לנוכחים הצצה לדרכים בהן לדעתו ישראל צריכה להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה, או ליתר דיוק - להעמיד את סדרי העדיפויות.

סער הביע אופטימיות יחסית, וטען כי ישראל נמצאת במצב נוח אסטרטגית, זאת ביחס לכל תקופה אחרת בעברה. לדבריו, מאחר שרוב מדינות האזור שקועות במלחמות פנימיות, על ישראל לשנות את סדרי העדיפויות ולשים את הפוקוס על נושאים אחרים, בהם בעיות חברתיות, כאלה שלדעת סער הפכו להיות האתגר הגדול ביותר העומד בפני המדינה.

נצפו בקהל המאזינים: פרופ' יצחק סוארי; ד"ר יורם טורבוביץ', יו"ר דלק אנרגיה; גליה מאור, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי, ובעלה יהושוע; יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט; אילנה ויאיר המבורגר, יו"ר ובעל השליטה בקבוצת הראל; דני וג'ניס גילרמן; צביקה גיור, בעל השליטה ומנכ"ל ניופאן; ד"ר אהוד שפירא, יו"ר פסגות; ד"ר איתי שילוני; ניב אורון, מנהל חטיבת אאודי; ואחרים. 

יורם טורבוביץ וגדעון סער / צילום:רונן טופלברג
 יורם טורבוביץ וגדעון סער / צילום:רונן טופלברג

בא והולך 1: שינויים נוספים בהנהלת כיל

ניסים אדר, מארק וולמר ורון מושקוביץ פורשים מתפקידם

את שנת 2017 פותחת כיל, יצרנית הדשנים והכימיקלים, בהמשך מגמת הפרישות והתחלופה בשדרת הניהול.

עופר ליפשיץ, סמנכ"ל בכיר בכיל ויו"ר המיזם המשותף של החברה עם יצרנית הפוספטים הסינית YPH, צפוי להחליף בסוף מארס את ניסים אדר, נשיא כיל מינרלים חיוניים, אשר פורש לגמלאות בתום 37 שנים בחברה.

בתוך כך, מארק וולמר, נשיא חטיבת הפתרונות המיוחדים, הודיע על רצונו לפרוש כבר בסוף חודש זה, כאשר אלי גלזר, המכהן כמנכ"ל כיל אירופה, יחליף אותו בתפקידו.

עוד נודע כי רון מושקוביץ, חבר דירקטוריון כיל, מסיים בימים אלה את תפקידו.

גל הפרישות בכיל הגיע לשיאו בשנה שעברה, כשנודע דבר פרישתו של מנכ"ל החברה דאז, סטפן בורגס. ברקע להודעת ההתפטרות של בורגס בספטמבר האחרון, עמדה תלונה על הטרדה מינית לכאורה, שהוגשה על-ידי עובדת בכירה בהנהלת החברה. חודשים ספורים קודם לכן, החליף יוחנן לוקר את ניר גלעד בתפקיד יו"ר כיל. גלעד, נזכיר, היה זה שמינה את בורגס לתפקיד המנכ"ל.

עוד נציין כי עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל, החברה האם של כיל, לא ניסה להשאיר את בורגס בתפקידו, ככל הנראה על רקע אובדן הערך בשווי החזקותיו בכיל. מי שמחליף היום את בורגס הוא אשר גרינבאום, אשר שב לכיל לאחר שבחודש אפריל 2016 פרש מהחברה, בה כיהן כמשנה למנכ"ל.

את שנת 2017 פתחה מניית כיל בהתאוששות עם עלייה של כ-9%. היא השלימה קפיצה של כ-30% מרמת השפל בה שהתה בחודש נובמבר האחרון, ומשקפת כעת לחברה שווי של כ-22 מיליארד שקל.

בא והולך 2: שינויים גם בצמרת דלק ישראל

שמואל אנצ'ל, מנכ"ל החברה, פורש; אסתר אלדן תחליפו

ימים ספורים לאחר שמנכ"ל דלק ישראל, שמואל אנצ'ל, הגיש את התפטרותו מהחברה בתום שנתיים וחצי בתפקיד, תמונה במקומו אסתר אלדן, מי שמכהנת היום כיו"רית החברה. את מקומה של אלדן בראש דירקטוריון החברה, יתפוס משה קראדי, לשעבר מפכ"ל משטרת ישראל.

דלק ישראל אינה חברה נסחרת, אולם דוחות בעלת השליטה בה, קבוצת דלק של יצחק תשובה, מעלים כי בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2016 הכנסותיה נשחקו ב-21% ל-2.6 מיליארד שקל בהשפעת ירידת מחירי הנפט בעולם, ורווחיה לתקופה זו צנחו ב-41% ל-45 מיליון שקל.

אסתר אלדן/ צילום:תמר מצפי
 אסתר אלדן/ צילום:תמר מצפי

רן אפרתי מונה למנכ"ל רמי לוי תקשורת

אפרתי ימשיך לכהן כמנהל קשרי משקיעים של רשת קמעונאות המזון

רמי לוי הודיע הבוקר (א') על מינויו של רן אפרתי למנכ"ל חברת רמי לוי תקשורת, וזאת אחרי 16 שנים במהלכן כיהן אפרתי כיועץ המשפטי של רשת קמעונאות המזון.

אפרתי (46), חבר הנהלת רמי לוי, הוביל ב-2007 את תהליך הנפקת מניותיה של רמי לוי בבורסה וממועד ההנפקה מכהן גם כמנהל קשרי המשקיעים של החברה וכאחראי על הקשר עם שוק ההון. גם לאחר כניסתו לתפקיד החדש, לוי צפוי להמשיך להיות אחראי על תחום פעילות זה. ב-2011 הוביל אפרתי את צוות הקמת רמי לוי תקשורת, וריכז את ההליך הרגולטורי מול משרד התקשורת, שאיפשר את הקמת החברה.

את אפרתי תחליף בתפקיד היועמ"ש של החברה ענבל סיידוף בראשי, שעובדת כעורכת-דין במחלקה המשפטית של החברה כ-12 שנה ומכהנת כמזכירת החברה מיום הנפקתה.

רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת מסר כי "רן אפרתי מביא עמו לתפקיד ניסיון רב שנים והיכרות מעמיקה עם כלל פעילויות הקבוצה ועם האסטרטגיה שלה. מינויו מהווה צעד חשוב להאצת פעילותה של רמי לוי תקשורת ולבידולה בשוק הסלולר העובר בימים אלה שינויים דינמיים והחלפת בעלויות בתנאים תחרותיים. תחום הסלולר הינו ענף חשוב בפעילותה של הקבוצה ומהווה עבורה מנוע צמיחה לשנים הבאות".