פינוי-בינוי בשכונת יד אליהו בתל-אביב: 450 יח"ד במקום 150

חברת האחים דוניץ דיוחה כי השיגה את רוב אישורי הדיירים לפרויקט, בו היא מתכננת 8 מגדלים בגובה של עד 17 קומות ■ התוכנית הוגשה לוועדה המקומית

ניסים אחיעזרא / צילום: איל יצהר
ניסים אחיעזרא / צילום: איל יצהר

חברת אחים דוניץ  דיווחה היום (א') לבורסה לניירות ערך על חתימת הסכם לפינוי-בינוי עם רוב הדיירים במתחם הנמצא בשכונת יד אליהו בתל-אביב, הגובל ממערב בגן וולפסון וממזרח בגבעתיים.

לפי התוכנית ייהרסו 7 בניינים ישנים של 4 קומות, כלומר שלוש קומות מעל קומת קרקע מאוכלסת, הכוללים 150 דירות. בשטח הכולל 15 דונם יבנו 8 בניינים: 2 בני 17 קומות, 2 בני 16 קומות, 2 בני 6 קומות ו-2 בני 4 קומות. בסך-הכול, מספרים בדוניץ, התוכנית כוללת 450 יח"ד נוספות, כלומר יחס התחדשות עירונית של 1:3.

כמו כן כוללת התוכנית, אותה תכנן משרד האדריכלים יסקי מור סיון, שטחי מסחר והוגשה לוועדה המקומית.

נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ, התייחס ליתרון בהקדמת הבינוי לטובת הדיירים הוותיקים. "בפרויקטים מסוג זה יש מורכבות רבה, אך בכל מה שקשור להתנהלות מול הדיירים היא לעיתים קלה יותר. קודם בונים מגדל חדש ומודרני, מעבירים את הדיירים ואז הורסים את הבניינים הישנים, באופן שהדיירים מקבלים מפתח כנגד מפתח מבלי לעבור לדירות שכורות. אנו נמנף את הידע והמומחיות הגדולים שצברנו בפרויקט בראשל"צ לטובת הפרויקט הזה", אמר.

חברת אחים דוניץ מקדמת גם התחדשות עירונית בקרית האמנים בראשל"צ, במסגרתו מפונות 276 דירות ותחתיהן מוקמות 1,400 דירות ב-14 בניינים בני 19-31 קומות.