חדשות 10 ורביב דרוקר הגישו תביעת דיבה נגד סג"ל וריקלין

בחברת החדשות טוענים כי בתוכנית בגל"צ שהגישו השניים פורסמו "טענות שקריות חסרות כל בסיס" בנוגע לתחקיר "המקור" על תא"ל עופר וינטר ■ דורשים 100 אלף שקל שייתרמו לארגון חברתי

רביב דרוקר ואראל סגל  / צילומים: רמי זרנגר ואייל פישר
רביב דרוקר ואראל סגל / צילומים: רמי זרנגר ואייל פישר

חברת החדשות של ערוץ 10 ורביב דרוקר הגישו היום (ג') תביעת לשון הרע נגד אראל סג"ל ושמעון ריקלין. התביעה הוגשה בהמשך להתראה בעניין שהועברה לשניים, לעו"ד עודד סבוראי ולתחנת גלי צה"ל, והיא נוגעת לדברים שנאמרו בתוכנית שהוגשה על-ידם בנוגע לתחקיר "המקור", שעסק בין היתר במח"ט גבעתי לשעבר, עופר וינטר. 

קיראו עוד ב"גלובס"


בחדשות 10 טוענים כי הם החליטו לנקוט צעד כזה למרות שככלל הם לא נוהגים לתבוע עובדים בכלי תקשורת אחרים, ורק לאחר "שורה ארוכה מאוד של ניסיונות לפתור את המחלוקת מבלי להידרש לבית המשפט".

בחברה דורשים כפיצוי 100 אלף שקל, אותם בכוונתה לתרום ל"עמותה הפעילה בתחום החברתי בישראל". 

התביעה נוגעת לתוכנית במהלכה נאמר כי "המקור" ודרוקר שלחו תחקירן כדי להפליל את וינטר, שבהמשך מונה למח"ט גבעתי. על-פי הדברים, שהובאו על-ידי עו"ד סבוראי - ובהמשך זכו להתייחסויות רבות מצדם של סג"ל וריקלין, לאחר שאותו תחקירן נחשף - הוא סיפר לוינטר כי נשלח על-ידי דרוקר, וטען: "רביב שמע שסוכמת להיות מח"ט גבעתי, החלטנו שלא תהיה מח"ט גבעתי". 

סג"ל אמר בעקבות הדברים הללו, בין היתר: "(יש כאן) סיכול מינוי על רקע אידיאולוגיה", ובהמשך הוסיף: "אני חושב שסיפור כזה מעולם לא היה פה, סיפור חסר תקדים... אני לא זוכר שמישהו שלח תחקירן לנסות להפיל קצין בצה"ל באמצעות הקלטה... יש דרכים לעשות את זה, יש דרכים לפעול. הניסיון פה נשמע לי מאוד מאוד לא בריא... משחק בעייתי מאוד". 

על-פי כתב התביעה, סג"ל גם אמר כי "המערכת שלנו שוחחה עם אותו גורם בלשכת וינטר... הוא אישר את הפרטים... הדברים ברורים ומגובים. שום דבר פה הוא לא מילה של סבוראי ווינטר מול הדברים". 

בחדשות 10 טוענים מנגד כי לא מדובר ב"תחקירן" אלא בחייל לשעבר של וינטר שעשה את מה שעשה "כחלק מניסיון לגיטימי" לבדיקת מידע שהגיע למערכת התוכנית. עוד נאמר בכתב התביעה כי החייל לשעבר לא אמר כי דרוקר "שלח אותו כדי למנוע את קידומו של וינטר או לפגוע בדרך כלשהי מטעמים אידיאולוגיים. שמו של דרוקר או חדשות 10 כלל אינם נזכרים בהקלטה שתיעדה את אותה הפגישה". 

בחברה מגדירים את הדברים שנאמרו בתוכנית "טענות שקריות חסרות כל בסיס", וטוענים כי הם נאמרו במטרה "לפגוע ולערער את אמינותם והלגיטימיות המקצועית של חדשות 10, מערכת 'המקור' ודרוקר". 

לאחרונה הצליחו בחברה להגיע להבנות עם עו"ד עודד סבוראי, שפרסם הודעה בה נאמר כי "לבקשת חדשות 10 אני מבהיר כי לא טענתי בשידור בגלי צה"ל שיש לי ידיעה או הוכחה כי מר רביב דרוקר ניסה למנוע את קידומו של עופר וינטר לתפקיד מח"ט גבעתי, ואינני טוען כך גם היום".

שמעון ריקלין אמר היום בתגובה ל"גלובס": "מדובר בתביעה מביכה ומבישה שכל-כולה ניסיון השתקה לביקורת לגיטימית של עיתונאים על עבודה של עיתונאי אחר". אראל סג"ל מסר: "ניפגש בבית המשפט, ויהיה מעניין".

נציין כי זו אינה ההתפתחות המשפטית היחידה שנוגעת לתחקיר "המקור" בעניין גבעתי. לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי מג"ד צבר, לירן חג'בי, שחלק נכבד בתחקיר הוקדש לו, הגיש התראה לפני תביעה על לשון הרע נגד מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, רביב דרוקר ואור הלר, בעקבות מה שהוא מגדיר שורה של "פרסומים פוגעים" בעניינו ששודרו בתוכנית.