הנקראות ביותר

חדשות 10 נגד גל"צ: התרעה לפני תביעה עקב דברי סג"ל על דרוקר

בחברת החדשות טוענים כי הפרסום בעניין תחקיר "המקור" על תא"ל וינטר כלל "טענות חמורות ושקריות" ■ חדשות 10: "אנו מתנגדים להליכים משפטיים נגד גופי תקשורת, אלא שכאן נקטה גל"צ פעולה שנועדה לפגוע בלגיטימיות של עיתונאי"

רביב דרוקר / צילום: תמר מצפי
רביב דרוקר / צילום: תמר מצפי

חברת החדשות של ערוץ 10 הגישה היום (ה') מכתב התרעה לפני תביעה נגד גלי צה"ל, בעקבות הטענות שהעלה עו"ד עודד סבוראי בתוכניתו של אראל סג"ל, בעניין תחקיר "המקור" שעסק בתא"ל עופר וינטר.

סבוראי עלה לשידור השבוע בתוכניתו של סג"ל בגלי צה"ל וטען כי חדשות 10 שלחו תחקירן כדי להפליל את וינטר, שבהמשך מונה למח"ט גבעתי. לטענת סבוראי, לאחר שאותו תחקירן נחשף, הוא סיפר לוינטר כי נשלח על-ידי העיתונאי רביב דרוקר, ובהמשך הסביר לו: "רביב שמע שסוכמת להיות מח"ט גבעתי, החלטנו שלא תהיה מח"ט גבעתי".

לטענת חדשות 10, הפרסום בתוכנית כלל "שורת טענות חמורות ושקריות בנוגע לחדשות 10, מר דרוקר ומערכת תוכנית 'המקור'". במכתב נטען כי מי שנפגש עם וינטר הוא חייל שלו לשעבר ולא תחקירן, והפגישה "נעשתה כחלק מניסיון לגיטימי לבדיקת אמיתותו ותוקפו של מידע מסוים שהגיע למערכת התוכנית, כפי שנעשה במקרים רבים ואחרים במסגרת העבודה העיתונאית".

יתרה מכך, היות שהשיחה הוקלטה, ניתן לדבריהם לקבוע כי שמו של דרוקר או של חברת החדשות של ערוץ 10 כלל לא הוזכרו בה. "ברי כי כל בדיקה מינימלית - לו הייתה מתבצעת על-ידיכם כמתחייב קודם לפרסום טענות חמורות מעין אלה - הייתה מעלה בנקל כי הדברים אינם נכונים בעליל", נכתב עוד במכתב.

בחברת החדשות של ערוץ 10 טוענים עוד כי גם הבקשה שהועברה להם לתגובה עמדה "בניגוד לכללי הדין והוראות האתיקה העיתונאית", משום שהיא לא התייחסה לכל הטענות שהועלו בשידור. הבקשה "כלל לא כללה התייחסות לגבי הטענה המרכזית והשקרית שפרסמתם, שלפיה הלוחם לשעבר, 'התחקירן' כגרסתכם, נשלח לוינטר כחלק מסיכום מוקדם שמטרתו שוינטר לא יהיה מח"ט גבעתי מטעמים אידיאולוגיים של מר דרוקר".

לסיכום נכתב כי "הטענות השקריות... הובילו לפגיעה קשה וחמורה במוניטין וביושרה המקצועית של מרשינו... ובאמינותה, במהימנותה ובתדמיתה של חדשות 10. בשלב זה אומדים מרשינו את נזקיהם, ההולכים ומתגברים, בין היתר נוכח העובדה כי הטענות השקריות מצוטטות על-ידי גורמים שונים. על-פי הערכות ראשוניות בלבד, המדובר בנזק כספי רחב היקף.

"על-מנת להקטין את הנזקים למרשינו, הנכם נדרשים לפרסם באופן מיידי תיקון והתנצלות מטעם עו"ד סבוראי ומר סג"ל, אשר ישודרו בתוכניתו של סג"ל בגלי צה"ל, במועד ובהיקף שיתואמו מראש עם מרשינו".

בחדשות 10 מסבירים בהקשר כללי יותר כי "ככלל אנו מתנגדים לפתיחה בהליכים משפטיים נגד גופי תקשורת, מהלך שעלול לפגוע בחופש העיתונות, אלא שכאן נקטה גלי צה"ל פעולה שנועדה לפגוע בלגיטימיות של עיתונאי, לפגוע בגוף שידור ובכך לפגוע בעצמה בחופש העיתונות".

אראל סג"ל הפנה לתגובה מדובר התחנה הצבאית. מגלי צה"ל לא נמסרה תגובה.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות