אשת השיווק של 2016: אלונה ברקת, בעלת הפועל באר-שבע

ברקת נבחרה בזכות השינוי שהביאה אל הפועל באר-שבע, שהוביל לזכייית הקבוצה באליפות המדינה בכדורגל לראשונה מזה 40 שנה

אלונה ברקת / צלם: יוסי כהן
אלונה ברקת / צלם: יוסי כהן

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באלונה ברקת, הבעלים של אלופת המדינה בכדורגל הפועל באר-שבע, לאשת השיווק של 2016, על חלקה המרכזי בבניית המותג הפועל באר-שבע, כמותג חזק, יציב, בעל ערכים, המשנה מושגים והתנהגויות. את פירותיו של המהלך השיווקי של ברקת רואים בקבוצה ובעיר כולה. 

אלונה ברקת רכשה את הפועל באר-שבע בשנת 2007, ובכך הפכה לאישה הראשונה בישראל שמשמשת כבעלים של קבוצת כדורגל. במרוצת השנים מיצבה ברקת שפה חדשה, בה מודגשים ערכים של קהילה, צניעות והישגיות - ערכים שמשפיעים לטובה על התנהגות אוהדי הקבוצה, על האווירה באצטדיון טוטו טרנר בבאר-שבע ועל מכירות המנויים והכרטיסים של הקבוצה.

בשנים האחרונות הפכה הפועל באר-שבע לחברה קבועה בצמרת טבלת הליגה, ובחודש מאי האחרון הגשימה ברקת את שאיפתה להוביל את הקבוצה לזכייה באליפות, לאחר 40 שנים בהם לא זכו אוהדי הקבוצה לחוות זאת. 

תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, נימקה את הבחירה בברקת ומסרה כי "בתמונת מציאות לא קלה בה מצוי הכדורגל הישראלי לאחרונה, הצליחה אלונה ברקת לבנות מותג שונה, חזק ויציב, המשנה מושגים והתנהגויות. כל אלה חייבו עבודה עקבית בכל התחומים הניהוליים - ארגון, פיננסים, כוח-אדם, לוגיסטיקה וכמובן בתחום השיווק והפרסום. אלונה הצליחה לבנות קבוצה המבוססת על תכונות וערכים שהם מופת גם בכדורגל וגם מחוצה לו. ערכים כמו התמדה, עקשנות, צנעה, מקצוענות ורוח צוות.

"בניית קבוצת כדורגל מהפריפריה והבאתה לפסגת הכדורגל הישראלי מהווה דוגמה ומודל לשאלה כיצד בונים מותג מנצח. אלונה בנתה מותג חדש ומרענן, מוביל, ייחודי, מחובר לקהילה ולהתנהגות הספורטיבית ואהוד על חלקים גדולים בעם. כל אלה מזכים אותה בלא כל ספק בתואר הנכבד 'אשת השיווק של השנה' ובהוקרת כל אנשי השיווק בישראל".