נדחה לסוף החודש הדיון בתקנות פיקוח על המזון במוסדות חינוך

הלחץ של גורמים בסיעת יהדות התורה להחריג את הישיבות הקטנות מהתקנות החדשות שאמורות להבטיח מזון בריא ומאוזן בכל מוסדות החינוך, כפי שחשפנו בתחילת השבוע, ממשיך לשאת פרי

יעקב ליצמן / צלם: איל יצהר
יעקב ליצמן / צלם: איל יצהר

הלחץ של גורמים בסיעת יהדות התורה להחריג את הישיבות הקטנות מהתקנות החדשות שאמורות להבטיח מזון בריא ומאוזן בכל מוסדות החינוך, כפי שחשפנו כאן בתחילת השבוע, ממשיך לשאת פרי. אחרי שח"כ יעקב אשר כפה דיון מחודש בוועדת החינוך שאישרה רק בשבוע שעברה את התקנות החדשות, ל"גלובס" נודע כי הדיון שאמור היה להתקיים היום (ג') נדחה לסוף החודש - זאת בלי שפורסמה הודעה בעניין.

הלחץ שהופעל, בין היתר על-ידי איגוד מנהלי הישיבות, נועד להחריג מתחולת התקנות את כל הישיבות הקטנות, שבהן לומדים כ-30 אלף תלמידים ותלמידות.

בישיבות טוענים כי התקנות החדשות, שאוסרות הגשה של בשר מעובד ומחייבות שהמנה תכלול בין היתר דגנים מלאים, ירקות מבושלים ופירות (כולל מנות מיוחדות לבעלי רגישויות שונות), יביאו לייקור משמעותי בעלות הארוחות - עלות שתגולגל בסופו של דבר על הורי התלמידים. הלחצים בעניין הופעלו על יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), וכן על ראש סיעתו, השר אריה דרעי.

בעקבות הפרסום ב"גלובס" ביום ראשון האחרון, הלחץ מתמקד כעת לא בהחרגת הישיבות - אלא בשיפוי שיינתן לישיבות כדי לסבסד את המזון הבריא והיקר יותר. למה לא לשפות את כל ההורים ולא רק את אלה ששולחים את ילדיהם למוסדות תורניים? זה בדיוק מה ששאלו היום גורמים במערכת הבריאות ובמערכת הפוליטית.

ח"כ אשר טען מצידו כי המוסדות החרדיים אינם כפופים למפעל ההזנה (שקיים בחלק מהישובים החלשים כלכלית), ועל כן לא ניתן לצפות כי יחילו עליהם את ההוראות שחלות על המפעל הזה, ודאי ללא מקור מימון ברור.

בעקבות הביקורת שנמתחה על ראש המפלגה ושר הבריאות, יעקב ליצמן, הבהירו בסביבתו כי ליצמן היה שותף לגיבוש התקנות החדשות והוא אינו אחראי להסתייגות שהגיש חבר מפלגתו יעקב אשר.

ליצמן, נזכיר, נכווה לאחרונה משורה של פרסומים מביכים, בין היתר ב"גלובס", ובמיוחד מתחקיר ערוץ 2 שהראה כי ליצמן פעל בכנסת לסכל יוזמות חקיקה שמגבילות את תעשיית הטבק בארץ ועמד בקשר קרוב עם מאכער שקיבל כספים מחברה שהציגה את עצמה כיבואנית סיגריות.