ביהמ"ש קבע: מכל האמוניה בחיפה ירוקן בתוך 10 ימים

ביהמ"ש לעניינים מקומיים דן בצו הסגירה שהוציאה עיריית חיפה למכל האמוניה של "חיפה כימיקלים", ודחה את הערעור שהגיש המפעל

מכל האמוניה במפרץ חיפה/ צילום: ערן גילווארג
מכל האמוניה במפרץ חיפה/ צילום: ערן גילווארג

בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה קבע היום (א') כי על מפעל חיפה כימיקלים לרוקן את מכל האמוניה במפרץ חיפה בתוך 10 ימים. השופטת ג'אדה בסול קבעה זאת בדיון בערעור שהוגש נגד צו הפסקת העבודה שהוציאה עיריית חיפה לעבודה במכל.

עיריית חיפה בירכה על הקביעה. "הישג נוסף בדרך ארוכה של מאבק עיריית חיפה לסילוק מכל האמוניה: כעת ייאסר על חיפה כימיקלים להוסיף אמוניה למכל, ויהיה עליו לדאוג לרוקן את המכל תוך 10 ימים. החברה תדאג למציאת חלופות להבטחת קיומו של מלאי האמוניה לשעת חירום", נמסר בהודעת העירייה. 

מחיפה כימיקלים נמסר בתגובה: "החברה תכבד את החלטת בית המשפט". 

"פצצה מתקתקת"

מור גלבוע, מנכ"ל ארגון "מגמה ירוקה", מסר בתגובה: "כמי שפועלים כבר שנים לצמצום התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה, אנו מברכים את החלטת בית המשפט לרוקן את מכל האמוניה- הפצצה המתקתקת במפרץ חיפה. הגיע הזמן שממשלת ישראל תעצור את כל התוכניות להרחבת התעשייה המזהמת במפרץ חיפה ותתייחס לסוגיה כאל אתגר לאומי שמצריך את מעורבותם של משרדי ממשלה רבים יחד עם תקציבים הולמים, שיסייעו בהבראת המפרץ ויתנו עתיד נקי לקרוב למיליון התושבים שחיים במטרופולין חיפה".

ליהי שחר, מובילת המאבק בתעשייה המזהמת בחיפה מטעם ארגון "מגמה ירוקה", מסרה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט לרוקן את מיכל האמוניה תוך 10 ימים. זוהי חרב מתהפכת מעל ראשיהם של מאות אלפי תושבי חיפה ואלפים נוספים בערי חוף אחרות שאוניות האמוניה משייטות בהן. אנו מצפים מממשלת ישראל להמשיך במגמה לנקות את מפרץ חיפה מכמויות החומרים המסוכנים ובראש ובראשונה לעצור את הרחבת התעשייה הפטרוכימית". 

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה חשובה למען ביטחון תושבי חיפה והסביבה. חייבים לפנות את הפצצה הגדולה ביותר במזרח התיכון ממפרץ חיפה. אנחנו מובילים את המאבק יחד עם ראש עיריית חיפה לסגירת מיכל האמוניה כבר חודשים ומברכים על כך שסוף-סוף המצב עומד להשתנות. חבל רק שהממשלה לא לוקחת אחריות, ונדרשים לשם כך צווי בתי משפט. נמשיך לעקוב מקרוב ולוודא שמיכל האמוניה מפונה ממפרץ חיפה ואיתו הסכנה המאיימת על התושבים".