חברת הלואו-קוסט ההונגרית וייז אייר פותחת קו מת"א ללונדון

הקו החדש לנמל התעופה לוטון יחל לפעול ב-24 ביוני בתדירות של 4 טיסות שבועיות ■ כמה זה יעלה?

לונדון / צילום: רויטרס
לונדון / צילום: רויטרס

התחרות על קווי הטיסה ללונדון מתחממת. היום (ה') הכריזה חברת הלואו-קוסט ההונגרית "וייז אייר" על פתיחת קו חדש בקו מתל-אביב ללונדון (לנמל התעופה לוטון), שיחל לפעול ב-24 ביוני בתדירות של 4 טיסות שבועיות.

עוד הודיעה חברת התעופה ההונגרית על פתיחת שני קווים חדשים נוספים לתל-אביב - מדברצן (הונגריה) ומוורנה (בולגריה), שיחלו לפעול בחודש מארס ויולי בהתאמה.

מחירי הטיסות ללונדון יתחילו בכ-620 שקל (הלוך ושוב). בשיא העונה בסוף חודש אוגוסט המחיר מתחיל ב-1,200 שקל לטיסות הלוך ושוב (כ-300 דולר), כאשר יש לקחת בחשבון תוספות: עבור מזוודה של 23 ק"ג יש להוסיף 217 שקל לנוסע, ועבור הושבה עוד 20-40 שקל.

בפסח נכנסת שחקנית נוספת לתחרות על הקו - ארקיע, שתחל להפעיל טיסות ללונדון (סטנסטד) בתדירות של 3 טיסות שבועיות. טיסות אלה יופסקו לאחר פסח ויתחדשו בסוף חודש מאי עד לסוף חגי תשרי. המחיר לכרטיס יתחיל ב-570 דולר.

וייז אייר וארקיע מצטרפות לאיזי ג'ט המפעילה טיסות מתל-אביב לשני נמלי תעופה בלונדון, לגטוויק וללוטון ולחברת הלואו-קוסט מונרך שמפעילה טיסות מתל-אביב ומעובדה לנמל התעופה לוטון. שתי חברות תעופה סדירות מפעילות טיסות ישירות ללונדון אולם לנמל התעופה הית'רו (שמסי הנמל הגבוהים שלו מרחיקים את חברות הלואו-קוסט) - והן אל-על ובריטיש איירווייז.

הפעלת הקו פועלת כמובן לטובת הנוסעים הישראלים, אבל מבחינת משרד התיירות, שפועל במטרה להגדיל את היצע הקווים וחברות התעופה לישראל, הציפייה היא שגם תיירים מאירופה יגיעו ארצה במחירים המוזלים של החברה, תוך דגש על קמפיין "סיטי ברייק" שמריץ משרד התיירות (לנופש בירושלים ותל-אביב).

 

שר התיירות, יריב לוין, בירך על החלטת וייז אייר להרחיב את שירותיה לישראל ולפתוח קו חדש בין לונדון ותל-אביב. "פתיחת קו התעופה מהווה עוד הוכחה לכך שמאמצי השיווק של המשרד נוחלים הצלחה, ובעקבותיהם חברות רבות רואות בישראל יעד תיירותי מבוקש", מסר לוין.

סורינה רץ, מנהלת התקשורת של וייז אייר, מסרה כי "ההכרזה היום מדגישה את המחויבות שלנו לישראל, ואנו מקווים שהקו החדש במחיר הזול שאנחנו משיקים בקו לונדון-תל-אביב יתקבל באהדה אצל לקוחותינו. הקו החדש והנוח, עם 4 טיסות שבועיות, יקדם את התיירות ואת העסקים בין שתי המדינות. כל לקוחותינו מוזמנים כבר להזמין כרטיסים בקו החדש במחיר של 309 שקל (לכיוון)".

הטיסות בקו החדש יופעלו באמצעות מטוס איירבאס A320 עם 180 מושבים ו-A321 עם 230 מושבים.

וייז אייר נכנסה לפעילות בישראל בשנת 2012 עם פתיחת קו בודפשט-תל-אביב. כיום מציעה החברה 14 קווים במחירים מוזלים מ-8 מדינות באירופה לתל-אביב ולאילת. ב-5 השנים האחרונות הטיסה החברה יותר מ-1.2 מיליון נוסעים בקווים לתל-אביב וממנה.